Na tiskové konferenci po skončení závodu byli piloti Red Bullu požádáni o vysvětlení, svůj pohled přidal i třetí Jenson Button. Vettel dostal před Velkou cenu Brazílie převodovku novou.
Vettel: Můžu vám říct, že jsem problém s převodovkou měl a byl jsem nucen... nelíbila se mi ta zpráva, ale neměl jsem na vybranou: buď závod dokončíte, nebo ne. Jak už jsem řekl, snížil jsem výkon motoru, s autem jsem byl spokojený a čím dál tím lépe jsem po prvním stintu rozuměl pneumatikám a udržoval celkem dobrou rychlost.
Snažil jsem se tedy zůstat co nejblíže Marka a pak na to tlačit tam, kde jsem mohl, což bylo v zatáčkách, kde tak brzy nezrychlujete, protože jsem musel využívat vyšší rychlostní stupně a dříve řadit směrem nahoru. Myslím, že na počátku jsem se držel hodně blízko, obzvlášť ve druhém sektoru.
Samozřejmě, že jsem ztrácel - bez trakce, žádná akcelerace, ale rovinky jsou ve druhém sektoru relativně krátké. Když však porovnáte například poslední sektor, který má jen jednu zatáčku, a pak je to do kopce, kde vás ten kopec zabíjí, když musíte brzy řadit.
V určité fázi jsem dostal zprávu, že 'musíme šetřit převodovku a zpomalit,' ale já jsem jim řekl, že jsem si toho vědom a že na to moc netlačím. Ano, myslím si, že jsme měli ve voze dobrou rychlost a že jsme byli ke konci na měkčí sadě docela rychlí.
Samozřejmě to bylo spíše o tom dovézt auto do cíle, ale věřte mi nebo ne, pokud bych měl jinou možnost, zvolil bych závodění.
Webber s Vettelem po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Webber: No, já Sebovo auto neřídil. Můžu udělat jen to, co je v mých silách. Když jsem se poprvé dostal před něj, uvědomil jsem si, že nemá po závodě, ale myslel jsem si: OK, možná závodím už jen s ostatními kluky, protože problémy se obvykle pouze zhoršují.
Nevyhodnocoval jsem tedy v tom okamžiku své tempo proti Sebovi. Když jsem na to tlačil, pak byly mé časy většinou jasně o půl sekundy či čtyři desetiny lepší, poté některá kola byla stejná, zejména proto, že jsem nebyl zcela disciplinovaný a věděl jsem, že bych měl pneumatikám dát šanci se nadechnout, abych mohl o něco prodloužit své stinty a udržovat si svůj náskok, ať už byl jakýkoliv.
V některých kolech jsem mohl samozřejmě tlačit a dát pneumatikám trochu šanci, když jsem měl méně paliva, apod. Tolikrát jsem letos s vámi souhlasil, tentokrát však ne.
Oslavy s piloty po skončení Velké ceny Brazílie (foto: Red Bull Racing)
Button: Při pohledu zvnějšku můžu hovořit o čemkoliv, co bych si býval přál, ale jako pilot se učíte přizpůsobit se situaci. Pokud vám řeknou, abyste šetřili palivo, brzdy - snažíte se přizpůsobit a jezdíte odlišně.
Mnohokrát jsme letos šetřili palivo a po pěti či šesti kolech již dokážete zajíždět stejné časy, protože se tomu přizpůsobíte a jezdíte odlišně. Za to jsme placeni.