Mezi pátečními tréninky na chvíli vysvitlo slunce, které prohřálo trať, nedaleko od okruhu se ale znovu hromadily dešťové mraky a hrozilo, že v průběhu odpoledné zaprší. V polovině tréninku přitáhly husté mraky a trochu se setmělo, spadlo však pouze pár neškodných kapek.
Na dráhu jako první ve 14 hod vyjel Pérez následovaný Liuzzim, který dopoledne pouze z boxů sledoval počínání svého kolegy Karthikeyana s jeho vozem, po něm D’Ambrosio a Kovalainen.
Alguersuari, Kovalainen, Chandhok, Glock, Ricciardo, Pérez, Maldonado, Kobajaši, Liuzzi i D’Ambrosio hned vlétli do měřených kol, během prvních pěti minut jsme měli již časy zaplněny deset příček – nejlepší první výstřel si připsal pilot Toro Rosso.
Po chvíli se do dění zapojili i top týmy, na čele před prvním incidentem, kdy se v šesté zatáčce zakouřilo z Ricciardova HRT, byl Alonso (1:32,990) před Hamiltonem (1:34,393) a Vettelem (1:34,977 min).
Schumacher dostal od svého inženýra "vynadáno" za to, že při brzdění používá také plyn. Mercedes představil nové přední křídlo (podobné tomu z předsezonních testů) s upravenými kaskádami a ohebnějším hlavním nosným profilem.
Na BBC vedli zajímavý rozhovor s technickým ředitelem Williamsu Samem Michaelem, který zmínil, že v roce 2014 bude elektromotorům závodních monopostům stačit 30 koní pro výjezd z boxů. Velice si také pochvaloval Pastora Maldonada, který svými výkony předčí jeho očekávání.
Práce na Heidfeldově voze s novými výfuky
(foto: Lotus Renault GP)
Eric Boullier prohodil pár slov o ranním testování nových výfuků Renaultu ústících na zádi. Podle něj s Heidfeldovým vozem nebyly vůbec žádné problémy. Spálená místa na TV záběrech mechanici kontrolovali proto, že tým chtěl prověřit teplotní limity a ne proto, že by s nimi byly potíže. Podle šéf Renaultu je zatím příliš brzy na to, zda je monopost R31 s tímto řešením rychlejší než s výfuky vpředu, které používají od počátku sezóny a s nimiž dnes dále jezdil Petrov.
Renault si však od nového řešení slibuje 0,2 sec na kolo a menší opotřebení pneumatik. Přes absenci problémů nevyloučil, že Heidfeld nakonec v kvalifikaci použije stejné výfuky, jako Petrov, spíše to však vypadá na to, že ve zbytku víkendu uvidíme na Renaultech zcela odlišné systémy.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Massa 1:32,466 min
2. Alonso + 0,524
3. Webber + 1,176
4. Petrov + 1,294
5. Vettel + 1,357
6. Hamilton + 1,927
Sebastian Vettel připravený vyrazit
(foto: Red Bull Racing)
Buemi stále čekal v boxech a jeho vůz byl opravován. Mezi 16 – 18 tisíci otáčkami za min mu hned na začátku tréninku začalo vynechávat zapalování motoru a jako jediný nezajel měřené kolo, odpoledne pro něj žel po úvodních třech kolech skončilo.
Hamiltonovi bylo ke konci po delších jízdách řečeno, že jeho závodní rychlost je obdobná jako u Ferrari, ale o 0,2 horší než u Red Bullů, což by pro McLaren po silverstonském propadáku mohlo být dobrou zprávou.
Webber se po 53 min od začátku po přezutí na měkkou směs vyhoupnul do čela (1:31,711), Hamiltonovi pomohly pneumatiky ke třetí příčce (1:32,724 min). Button se dostal na devátou příčku, ale zřejmě při tom nepoužíval KERS. Australana ve službách Red Bullu do konce již nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 306 km/hod; 2. Heidfeld - 304; 3. Webber- 303; Petrov - 303; Rosberg - 30; Alonso - 301.
Přehled všech časů druhého tréninku: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:31,711 |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,168 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,373 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,643 |
5. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,700 |
6. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,846 |
7. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,013 |
8. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 1,387 |
9. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,427 |
10. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,500 |
11. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,514 |
12. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 1,588 |
13. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,402 |
14. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,633 |
15. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,776 |
16. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,780 |
17. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,285 |
18. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 4,042 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,229 |
20. | T | Karun CHANDHOK | ind | Team Lotus | + 5,537 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,602 |
22. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 6,434 |
23. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 9,026 |
24. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ