Úvodní trénink začal za nízkých teplot (vzduch: 13 °C, asfalt: 17 °C) a zamračené oblohy, ale naštěstí bez deště. Pirelli do Německa přivezlo měkkou a střední směs, přičemž týmům nabídlo k vyzkoušení také novou vývojovou směs měkké směsi (dvě sady pro každého pilota na pátek), kterou později v sezóně hodlají nahradit současnou specifikaci. Díky tomu jsme byli svědky mnohem větší aktivity, než je tomu v pátek dopoledne obvyklé.
Do vozů usedl u Lotusu Karun Chandhok, což na pátek není nic mimořádného. Výjimečné je však to, že tento víkend se místo Trulliho zúčastní všech částí – včetně nedělního závodu. U HRT do tréninku místo Liuzziho nastoupil Karthikeyan, jehož závodní sedačku již v Anglii převzal Ricciardo, a u Force Indie si Hülkenberg vypůjčil monopost Di Resty.
Jako první z boxů vyrazili Kovalainen, d’Ambrosio, Pérez, Alguersuari a Karthikeyan. Williams na oba vozy nasadil nová zadní křídla, se slibovaným novým předním křídlem jezdil pouze Barrichello.
Sedačka Karuna Chandhoka
(foto: Team Lotus)
Jenson Button k instalačnímu kolu vyjel na nové měkké směsi pneumatik se zadním křídlem potřísněným flow-visem. Zkoušel nové zadní křídlo se silnějším DRS efektem, ale celkově nižším přítlakem. McLaren jej v Anglii nakonec kvůli změně předpisů pro mapování motorů nenasadil. Další změnou na voze byla zrcátka tvarovaná tak, aby usměrňovala proudění k zadnímu křídlu.
O svém monopostu během tréninku Jenson do rádia uvedl: "Je úžasné, jak moc se zde auto chová odlišně. Potřebujeme zapracovat na nedotáčivosti v některých zatáčkách." Hamilton si jízdu také užíval: "Vyvážení brzd se zdá být dnes velmi dobré. Jsem s ním docela spokojený."
V instalačním kole ve vlásence prasklo sklo levého zpětného zrcátka v Chandhokově Lotusu, Hamilton hned na úvod zablokoval kola a hodně probrzdil. Massa během ověřování nových dílů kroužil zrána po Nürburgringu konstantní rychlosti.
Renault představil hodně vylepšení, na obrázku je nové spodní zadní křídlo (beam-wing)
(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)
Renault přivezl solidní nášup vylepšení, z nichž některá jsou již výsledkem modernizovaného aerodynamického tunelu, který během 12 denní přestávky začátkem měsíce přestavěli pro testování 60% modelů. Na Heidfeldově voze se letos poprvé objevily výfuky ústící na voze vzadu. S touto konfigurací zajel po 20 min jako první měřené kolo – 1:38,313, v dalším 1:37,987. Petrov jezdil s tradičními výfuky vepředu.
To už jezdili naplno i ostatní, nejrychleji Rosberg s Mercedesem – 1:35,751. Němec se v dalších kolech zlepšoval, po 28 min od začátku ho ale o více než 2 sec překonal Hamilton – 1:32,996 min. Mark Webber byl v té chvíli o 1 sec pomalejší, Vettel o 1,7 sec. Úřadující mistr světa brzy poskočil před Hamiltona – 1:32,760 min.
Mercedes s novými výfuky a teplotní ochranou podlahy
(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)
Pořadí v polovině 1. tréninku bylo následující:
1. Vettel 1:32,536 min
2. Hamilton +0,460
3. Webber +0,472
4. Alonso +1,050
5. Button +1,092
6. Rosberg +1,469
7. Petrov +1,558
8. Massa +2,246
9. Schumacher +2,492
Kovalainen byl s chováním svého Lotusu spokojený: „Zadek je dobrý, mechanické vyvážení dobré, brzdění dobré, nemám problémy s blokováním. Zahřívání pneumatik ale ještě není skvělé.“
Ferrari přivezlo další drobné úpravy svých výfuků a difuzoru. Mělo by mít také upravené přední křídlo, ale to do prvního tréninku zřejmě nenasadili. Pětadvacet minut před koncem doložil Alonso velmi rychlým kolem stoupající formu Ferrari a poskočil do čela - 1:31,981 min.
Mechanici Renaultu zatlačili ve stejnou dobu do boxů Heidfelda a zkoumali přehřívající se součásti kvůli novému umístění výfuků na zádi. Mezitím si také Glock zvláštně poškodil přední křídlo v šikaně jízdou přes obrubník.
Mimo trať se v zatáčce č. 7 ocitl Schumacher, když hledal limity svého vozu, stejně jako o chvíli později Kovalainen v zatáčce č. 5.
Počty ujetých kol
Z nejrychlejšího času se nakonec těšil Fernando Alonso, který byl o 0,3 sec rychlejší než oba Red Bully, za nimiž se seřadili jeho týmový kolega Massa a oba McLareny. Překvapením je propad Virginu, jehož žádný vůz na HRT nestačil.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Schumacher - 308 km/hod, 2. Rosberg - 306; 3. Sutil - 304; 4. Webber - 302; 5. Petrov - 302; 6. Alonso - 301.
Přehled všech časů prvního tréninku: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | 1:31,894 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,323 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,374 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,787 |
5. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,102 |
6. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,734 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,893 |
8. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,938 |
9. | T | Nico HÜLKENBERG | deu | Force India F1 | + 1,964 |
10. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,969 |
11. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,200 |
12. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 3,221 |
13. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 3,477 |
14. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 3,495 |
15. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 3,550 |
16. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 4,477 |
17. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 4,498 |
18. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 4,948 |
19. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 4,988 |
20. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,610 |
21. | T | Karun CHANDHOK | ind | Team Lotus | + 6,871 |
22. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 7,385 |
23. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 8,215 |
24. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 8,534 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ