Jean Todt tento kompromisní návrh předložil ve Španělsku kvůli obavám o příliš vysoké náklady. Bylo by však nesmírně komplikované nastavit pravidla tak, aby tyto odlišné motory poskytovaly stejný výkon.
"Abych byl upřímný, tak to podle mě nejde, abychom jezdili zároveň s motory V8 a čtyřválci. Je to příliš extrémní a vyladit jejich výkonnost - to by pro FIA bylo hotové peklo, rozbolela by je z toho hlava," říká Boullier v Monaku pro Autosport.
Podle něj je navíc třeba brzy se definitivně rozhodnout: "Myslím, že od Jeana byla hezká nabídka, pokusit se nalézt kompromis, jak řekl Bernie [Ecclestone], ale výrobci motorů budou muset rozhodnout, jestli by to chtěli. A v určité fázi už potřebujeme technické rozhodnutí, protože to je trochu matoucí pro všechny."
Eric Boullier v garáži Renaultu
(© Lotus Renault GP)
Novým čtyřválcům je nakloněný zatím zřejmě pouze Renault. Cosworth, Mercedes-Benz a Ferrari nedávno údajně zaslali FIA dopis, v němž vyjadřují své obavy o plány týkajícího se změn pravidel v roce 2013.