DISKUZE K ČLÁNKU Čtyřválce a osmiválce zároveň? Nemožné, těžko by se srovnával jejich výkon
Podle šéfa závodního týmu Lotus Renault GP by ve Formuli 1 nefungovalo zavedení 1,6l čtyřválcových motorů po boků osmiválců zároveň.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Čtyřválce a osmiválce zároveň? Nemožné, těžko by se srovnával jejich výkon
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000615
(Hlasoval 1 člověk)
26.05.2011 20:08
Naopak, turbomotory mají větší životnost, už jen… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Prazdroj
13:21 28.05.2011 XXXMám pocit, že v době, kdy počet válců nebyl určen, mělo dvanáctiválec jen Ferrari, ostatní měli desetiválce a osmiválce měl jen Ford, se kterým MS vyhrál první titul v Benettonu. Nevím jestli nařízením nebo vlastním uvážením pak všichni přešli na desetiválce. -
erdedy
16:18 27.05.2011 XXXZbytocne tu "slovickaris". Par nezmyslov tam mas a znova opakujem, ze su to len Tvoje spekulacie.
Tak podme na niektore z nich:
a) ak hovoris/me, ze motor bude mat ten isty vykon (alebo vykonnost? Ak nie väcsiu) tak ako hovoris pojde aj o zvysenie trvanlivosti i kvality dielov.
Vies co to v praxi znamena? Motor F1 sa od serioveho bude lisit este viac ako teraz. Totiz (pokial viem) 8-valec v F1 nefunguje ako bezny seriak a funguje "priblizne" tak ako by boli spriahnute dva 4-valce (priznaj, ze si toto nevedel ...) - tzn., ze tu istu pracu vykonavaju naraz v jednej (akejkolvek) dobe spolu 2 valce.
Co z toho vyplyva?
Že ak je pravda "bod a)" nebude tato zataz rozdelena na dva ale sustredena na jeden piest/ojnicu atd...blabla.
Je poziadavka na vlastnosti materialu mensia ci väcsia/ je väcsi problem vyrobit/vyvinut jedno ci druhe, je lacnejsie jedno ci druhe? (Pokial to este plati, musis pouzit "klasicke" materialy. Vselijake "exoty" su zakazane uz teraz)
b) mapovanie motora - toto je ciry nezmysel - asi vyhodia ECU... mapovanie sa neodstrani a "nejake" mapovanie zostane aj vtedy, ked zakazu "menit mapy" motora a bude "len jedna mapa".
Ale to som nechcel (uz slovickarim ja ) - ferovejsie to nebude. Je ferovejsie ked "bohatsim" zoberu vyhodu?. Nie, toto je socializmus.
Neriesme to, ci to (teraz) ne/splna nejake pravidla - ide o princip. Vsetci maju rovne podmienky - zavidis susedovi auto/frajerku/prachy...? Vezmime mu ich!
Toto sa moze stat aj v inych oblastiach - vid minuly rok F-Duct McLarenu (ten nastastie dozil aspon do konca sezony).
Uz sa mi nechce pokracovat v tejto debate lebo este zas vytiahnes "CommonRail V. generacie" a uz "nestiham"...
P.S.: Mas svoju pravdu a ja tak isto svoju, len na rozdiel od Teba to nevyhlasujem za dogmu, aj ked sa mozno mylim viac ako Ty! A mozno aj v tomto "kratkom" prispevku.-
Lojzko
10:22 28.05.2011 XXXJa mám znalosti, zatiaľ čo ty len tliachaš nezmysly ! Lebo každá súčiastka na motore je namáhaná cyklickým, mechanicko-tepelným zaťažením. Keby si vedel len túto základnú vec, tak by si prišiel na to prečo R4 vydrží viac závodov ako V8. Nuž preto, lebo R4 točí 12 000 ot./min. a V8 18 000, a keď zrovnáš počet cyklov v tréningoch a závodoch, tak ti automaticky vynde vyššia trvanlivosť, čo je v súlade s rozhodnutím FIA ! Tak je to aj s ostatnými vecami. Už som ti povedal, aby si sa nenabúraval do mojich príspevkov, ak tomu nerozumieš, lebo ja nemám chuť diskutovať s analfabetom a vysvetľovať mu základné veci! Ak máš vygumovaný mozog a nevieš si písať vlasné príspevky, tak sa choď liečiť !-
erdedy
10:51 30.05.2011 XXX1. Ty mas znalosti? A ake? Robis vo vyvoji/konstrukcii motorov? Alebo nebodaj v nejakom time?
Statistika Ti ide, vidim dobre, len si zabudol akosi brat do uvahy zatazenie - to zatazenie o ktorom sam hovoris a vzapäti napises - "R4 toci 12000rpm"/mensi pocet cyklov - a co? To je vsetko?
"Automaticky" to vyjde len Tebe, lebo asi netusis co rozpravas.
2. Ok nemusel som vytahovat ten "CR". Ja som Ti niekde slubil, ze kaslem na Tvoje prispevky a urcite sa budem snazit to dodrzat, no urcite to tak nebude, ked svoje odhady budes vydavat ako "jasnu/danu vec".
Znova opakijem - nemam problem s Tebou, len so sposobom akym pises - aj ked zistis, ze si sa mylil, nikde nic... - "je to tak a hotovo" - dogma - ale len Tvoja.
3. Napisal som Ti ja niekedy, ze si "vygumovany" alebo nejak som Ti priamo nadaval? Ak ano daj link a slubujem, ze sa Ti ospravedlnim (ak by si o to stal)!
Je podstatny rozdiel medzi tym, ked niekto utoci na obsah Tvojich prispevkov a nadavkami na Tvoju osobu. Takze Ta prosim, nabuduce sa zdrz takychto urazok.
Ak mas problem udrzat nervy na uzde, ked niekto s Tebou nezdiela nazor, tak radsej neprispievaj. Nikto tu nestoji o urazanie.
-
-
-
hemmis
23:30 26.05.2011 XXXnop nemám radost z novích motorů jako sem neměl radost stěchto . proč musí být omezen počet válců farrari by nejradši V12 , porše by dělalo B6 mazda wankla marcedes třeba V8 jnej zas V10 subaru by oprašilo starý f1 motor Boxer 12 no a jak bysme se měly krásně je to jen otom srovant tomu vykonostní parametry dejmě tomu všechny tyto motory by myly maximálně dejmě tomu 4 litry takovej 4 litr 12válec boxer by byl unikát co takovej vankl kterej by byl po přepočitání objemu sicejen 2 litr ale kdo by zvás nechtě vidět tohle srovaní motorů v f1??? já teda jo a pokud jde o ekologii není problém stanovíme jim ten již sminovaný průtok paliva a nechám,e na konstruktérech c ostím vymyslí myslímsi že by to bylo velice zajimavé . stejně dneska vozi jsou široké jen 1800 mm a dlouhé kolem 5000 mm . dřív byly kradši a širší a jak se jezdilo F1 nepotřebuje DRS letos jsou nejlepší předjiždecí manevry tam kde DRS není kers??? kčemu to jeto dobré na startů akorát u red bulu to funguje jako mrtvá váha :D:D no a pokud jde o vozy kčemu potřebují difuzor aby ten druhý zaním nemohl projet zatačkou tesně nalepen na zadním křídle na prd nechat upně rovnou podlahu až dozadu z jednodušit aerodinamiku ubec se mě nelíbí že při zakazu křidílek pořád vidímě křidilko na začatku bočnice a na ředním křidle je tisíce variac malínkých křidilek kžemu to potčřebujem tak vypiplanou aero dinamyku nebo potřebujem zavody formul ?? možná nesouhlasíte ale tohle je muj nazor amyslím si že takhle by vypadala f1 uplně jináč-
Mike17
01:07 27.05.2011 XXXNechci tě urazit, ale podle pravopisu tipuju že jsi ještě na základní škole. Nepotrpím si na pravopis, ale tohle není čeština ale masakr. Pokud jsi cizinec, tak sorry.
Proč omezují počet válců? Protože potřebovali snížit objem motoru kvůli velkému výkonu (kvůli tomu neudělají 4l). A aby nedělali úplně nové, tak jim ubrali 2 válce. Tak dostali z 3l ty dnešní 2,4l. Kdyby měli na výber od 4 do 12 válců, všichni by dělali 12. Protože by z nich dostali největší výkon. Neměl bys žádné srovnávání. Wankelův motor by nedělal nikdo, ani Mazda.
Jsou pěkné souboje v zatáčkách, ale jen protože se do ní dostanou vozy vedle sebe. Pokud do ní vjedou za sebou, nemají šanci se v ní předjet. Bez DRS by to většinou nešlo. Těch soubojů v zatáčkách je letos mnohem víc jak dřív a je to díky gumám a DRS.
Tolik různých křidýlek na předním křídle mají kvůli tomu, aby se mohli v zatáčce víc přiblížit vozu před sebou. Opět je to kvůli snazšímu předjíždění.
Difusor nemají kvůli vozu za sebou, ale pro lepší přítlak vlastního vozu.
Doporučuji ti přečíst občas nějaký článek o technice, nebo komentář o technice při přenosech závodů. ;) Měj se pěkně.-
hemmis
18:41 27.05.2011 XXXjá vím kčemu mají difuzor ale jeho vedlejší učinek je zrohšení aero pritlaku pro vůz jedou cí zaním . nejsu ani na ZŠ ani cizinec jen člověk z težkou disleksii diskrafii a disortografii . provás pravopis je hračka promě je to velice težké . no spět kvěci myslím si že by nebyla pravda stěmy dvanati valci F1 nepotřebuje tisíc koní stačí uplně 700koní kčemu víc??? omezit motory na 700 koní při daném objemu co vis třeba by nekdo skusil udelat motor z lichim počtem válců kvůli klidnejšimu chodu myslím si že kdyby mazda veděla že v daných pravidlech muže wankel bít konkurence schopný že by dotoho šly . vem si group C pokud dobře vím jedou mazda vyhrala z wanklem a stím to cílem tam také šly myslím si že by tohle určtě šlo udělat-
Mike17
19:37 27.05.2011 XXXTvoji nemoc chápu a omlouvám se ti za svoji kritiku pravopisu.
To co jsi napsal o difusoru je pravda. Na druhou stranu umožňuje svému vozu větší přítlak a tím i zůstat v zatáčce za vozem před sebou. Takže se jejich zrušením nic moc nezmění.
Pokud by FIA dala omezení válců na 12, všichni by měli 10 nebo 12 válců. Každý chce ze svého motoru dostat co nejvíc. Důkazem je období kdy to omezení na 12 válců bylo. Těch 10 by možná volili jen kvůli větší kompaktnosti a lepšímu zabudování do vozu. Jinak je výhodnější 12. Lichý počet by měl význam jen při omezení na 5 nebo míň. Jinak by ho nikdo nedělal. Tak jak je to u osobních aut. Nikdo nedělá 7 nebo 9.
A co se týká Wankelů. Pravda je, že s nima Mazda závodila. Ale moc úspěchů s nima nezažila. Kromě Mazdy RX-9 tuším nikdo Wankel nedělá a tak asi nikdo nebude investovat ohromné množství peněz do této technologie. Možná je to škoda, třeba by se dal vylepšit na větší efektivitu, ale v dohledné době se to asi nestane.
-
-
-
-
FWMonty
19:39 26.05.2011 XXXmě by ty 4 válce ani nevadily,ale nejvíce mě vadí že je jeden motor na 4 závody jinak mě osobně turbo zatím nelaká a nechtěl bych ho v autě,za prvé samotné turbo nebo jeho oprava je hodně nakladná(navíc po dojetí se benzínový motor musí nechat ve volnoběžních otáčkách minimalně dvě minuty jinak hrozí poškození).Za druhé životnost motora z turbem je nižší,takže sem tam generalká motoru(pokud se jezdí sportovně)..........atmosféra je prostě rarita super zvuk a taky životnost je někde jinde.-
uzivatel000615
20:08 26.05.2011 XXXNaopak, turbomotory mají větší životnost, už jen kvůli tomu, že jsou dopovaný dmychadlem, který navíc umožňuje zátah odspodu. Jinak oprava turba nákladná je, o tom žádná.
-
-
Lojzko
17:35 26.05.2011 XXXMike 17 má úplnú pravdu, že ide o technický pokrok, zvýšenie trvanlivosti dielov aj celých komponentov, zvýšenie kvality atď. Motor R4 1,6 twin scroll turbo bude mať nižšiu spotrebu, bude pružnjší vo väčšom rozmedzí otáčok, čím pilot nebude musieť toľko radiť, čo spôsobí väčšiu životnosť prevodovky. Výfukové plyny sa už nebudú tak výrazne podieľať na prítlaku, lebo ich bude nepomerne menej o nízkej energii, nakoľko vykonajú prácu v turbíne turbokompresoru a mapovanie motora sa úplne odstráni. Tým celé závodeni bude férovejšie pre všetky tímy.-
Lojzko
17:47 26.05.2011 XXXZabudol som na KERS, ktorý bude mať dvojnásobok výkonu. Ak teraz Red Bull uviedol, že má zhruba 82 koní, potom to bude 164 a ak motor BMW 1,5l turbo mal 1000 koní pre závod a 1300 pre kvalifikáciu, tak to bude mať aj budúca 1,6 s tým, že pri predbiehaní použije okrem DRS aj KERS, ktorý zvýši krútiaci moment, čo bude mať dôsledok na zrýchlenie vozidla, t.j. rýchlosti zo štvorcom času.
-
-
erdedy
20:05 26.05.2011 XXXAno ja suhlasim ale len z "jednej strany" - efektivnejsi (a aj ekologickejsi) bezpochyby je. Aj dajme tomu nech je aj turbo a 1,6. Len mi vadi "pevny format"... Mam "strach", ze uz to nebude ziadna prestizna sutaz ci "kralovna" - bude to trochu tuctove A nechcem to vobec porovnavat s motormi "zlatej ery" - sice sa tam tusim vyskytol aj 4-valec ale zdaleka netocili "len" 12000ot - boli to uplne ine stroje - monstra.
Takze ja niesom proti "pokroku", len "za aku cenu ideme setrit". Jedine kde vidim nejaky "pokrok" je, ze budu vyvijat GDI. Tam vidim velky priestor pre "vyvoj" ktory sa da vyuzit do urcitej miery aj v seriovke.
Na druhej strane, je to stale "len" spalovaci motor - viem si predstavit skor sustredit prostriedky do prechodu na elektro co v najkratsom case.
Co sa tyka dnesnych motorov - ja si nemyslim, ze je az taky zastaraly ako sa
prezentuje. Rozhodne mu ale neprospelo zmrazenie vyvoja. Toto uz akosi od Todta nepocut.
A zvuk - v rally mi to tiez nijak extra nevadi, mam pocit, ze narokmi na vlastnosti motoru je to uplne "iny sport" a hlavne aj vozy vyzeraju ako (skoro ) osobne auto.-
Mike17
00:22 27.05.2011 XXXJá ti celkem rozumím. Je tam hodně různých omezení, který před lety u turbomotorů nebyly. A možná se neosvědčí, nebo trochu pozmění. Ale úplně volné to nechat nemůžou. I tak z toho dostanou požadovaný výkon. Pokud ne v prvním roce, tak později. A kdyby to nešlo, vždycky můžou přidat otáčky, nebo zlepšit jiný parametr, aby se k těm 800k zase dostali. Je jasný, že víc válců do 1,6l nemá smysl dávat. Nikdo by to v sériovém voze nepoužil. Určitě bych neměl strach z toho, že to budou tuctová auta.
A netvrdím, že jsou atmosferické motory zastaralé, ale nejspíš časem budou. A F1 vždycky přicházela s novými technologiemi, které se pak uplatnily v sériových vozech. Stejně tak věřím tomu, že přijdou v nových motorech s nějakými novinkami, které nahradí menší počet otáček.
Myslím, že nejde ani tak o úspory, ale o pokrok. Určitě přijdou s věcma, na které ještě nikdo nepřišel.
A elektro? No to bude opravdu rozdíl ve zvuku. Leda by ho pouštěli z repráku. Na to se teda moc netěším. To ať dělají raději 2 válce 0,8l. Ale počítám s tím, že to jednou bude muset přijít.
-
-
Petřík
14:47 26.05.2011 XXXLojzko: Ibanezův koment měl notnou dávku nadsázky. Vžyť dnešní motory taky nejsou sériové, nebo se pletu?
Nejsem pro downgrade motorů, nechci abych měl v autě silnější motor než ve Formuli :X, celá ta strategie udělat z miliardové Formule zelenou záležitost je k ničemu, kéž by se vrátili desetiválce.
Ve FIA by si měli uvědomit ten paradox. Snaží se udělat z Formule ekologickou a úspornou záležitost, ale to přinutí týmy utrácet větší a větší peníze. Ferrari zabilo hejno žraloků aby okopírovalo jejich pokožku na pár centimetrů povrchu na autě, chudák Red Bull kvůli aerodynamice spálí každej závodní víkend jeden KERS a McL ze samé snahy dohnat energeťák spotřebuje o 4 sady víc gum. Ale heslo je být ekologický!!!-
-
erdedy
16:04 26.05.2011 XXXno.. neviem ci budu mat väcsi vykon...? Su urcene nejake parametre (tusim je okrem ineho urceny i max. prietok paliva) a parkrat som uz (niekde? neviem kde - tusim aj "tu") cital, ze budu mat cca 600k. Hranim sa s plniacim tlakom turba by sice bez problemov presiahli dnesne vykony ale za cenu vydrze, takze asi tiez sa nebude "alchymizovat" az tak ako "kedysi", ked boli cisto "kvalifikacne" motory.
Ale ano s (buducim) KERS-om budu asi vykonnejsie a lahsie a to (ako sam urcite vies) pre auto je dost podstatne - otazka je kolko bude predpisana min. hmotnost?
Ale aj tak mne osobne sa to vobec nepaci a nevidim v R4T 1,6 ziadny prinos ani nic prevratne. Vykon v kWnieje vsetkoNehovoriac o zvuku/hluku
Povodne som si myslel ze je za tym lobby VW (ci tak podobne) ale ked neprejavili zaujem, ostala mi len "verzia", ze je to cisty "ekoterorizmus"-
Mike17
17:20 26.05.2011 XXXJasně. Není jistý, že budou mít hned 800k, ale časem k tomu určitě dojdou. A myslím tím samozřejmě s KERSem. Podle mě to FIA bude chtít hlídat, aby ten výkon nevzrostl příliš. Někteří lidé si tu myslí, že budou nové motory slaboučké, což určitě nebude pravda. Mě osobně nové turba nevadí, atmosferické motory se vytrácí z běžných aut a je to celkem logické. Ne kvůli ekologii, ale kvůli efektivitě a účinnosti(spotřeba/výkon). Tak si myslím, že nemá cenu zůstávat na starých technologiích a raději se dívat trochu do budoucnosti. A zvuk? Asi to nebude úplně ono, ale nebude to žádná hrůza. Auta na rally tak nezní nejhůř a dřív byly v F1 různé počty válců (4-12) a nikdo jejich zvuk nijak neřešil. Ani já si toho moc nevšímal. F1 sleduju kvůli jiným věcem.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek