Úvodní měřený trénink začal za slunečného počasí s teplotou vzduchu 25 °C a teplotou trati 36 °C, 47% vlhkostí vzduchu. Z testovacích pilotů se ráno na trati objevili Daniel Ricciardo místo Jaimeho Alguersuariho u Toro Rosso. Force India tentokrát nechala Hülkenberga zahřívat lavičku.
Jako první vyrazil do ulic Monte Carla Kovalainen s Lotusem, za ním D'Ambrosio, Trulli, Petrov a Ricciardo, který zde ráno vyhrál trénink v sérii Renault 3.5. V průběhu prvních deseti minut své vozy nainstalovalo všech 24 pilotů a provoz na chvíli utichl.
Jen pro připomenutí: loňské nejrychlejší kolo v prvním tréninku zaznamenal Alonso - 1:15,927 min. Ferrari si v úvodu stěžovalo, že "navzdory tomu, co se stalo v posledních závodech, dnes nejsou k dispozici žádné dodatečné sady pneumatik, takže máme jen dvě sady tvrdší a jednu měkčí směs." Do Monaka přivezlo novou spodní část (beam) zadního křídla.
Renault také dovezl upravené zadní křídlo, Nick Heidfeld tento víkend bude závodit v šasi R31-04, zatímco Vitalij Petrov s R31-03.
Nico Rosberg poprvé vyjíždí z garáže v Monaku
(© Mercedes GP)
První měřený čas zajel Narain Karthikeyan s HRT - 1:38,718 v prvním, v následně se neustále mohutně zlepšoval až na 1:28,772 ve svém 8. kole. Druhým pilotem ve výsledkové listině byl Pérez, který hned v první kole zajel 1:25,280 min. Mexičan však hodně probrzdil při nájezdu do šikany, totéž krátce po něm předvedl Heidfeld, za tunelem si trať zkrátil mimo obrubníky i D'Ambrosio. Většina z top pilotů vyčkávala, až ostatní trochu očistí trať.
V polovině bylo pořadí následující:
1. Massa 1:18,582 min
2. Sutil +1,812 sec
3. Vettel +2,230
4. Kobajaši +2,419
5. Barrichello +2,421
6. Maldonado +2,482
7. Buemi +2,610
8. Trulli +3,238
Po 49 min byl trénink přerušen červenými vlajkami, protože se na dráze objevila voda unikající z potrubí pod tratí. Po pěti minutách se znovu pokračovalo, Webberovi se však při přerušené jízdě porouchala převodovka do konce se na trati již neobjevil - do této chvíle ujel pouze 3 kola.
Kovalainen se dostal mimo trať, proto musel předvést otočku o 180°
Pro Australana to bylo nepříjemné, protože piloti zde potřebují hodně jezdit, aby si vybudovali důvěru ve své auto. Dokládá to i radiokomunikace Buemiho se svým inženýrem: "Potřebuji více kol, aby získal jistotu. Potýkám se s drobnou přetáčivostí v rychlé šikaně, ale řekl bych, že to bude spíše mnou."
Po hodině se Hamilton dostal na druhé místo za Massu (1:20,168 min) přestože při tom musel předjíždět Karthikeyanovo HRT. V dalším pokusu už Ferrari ale o půl sekundy překonal (1:18,136), i když tentokrát musel minout Trulliho Lotus.
Prvním bourajícím byl Liuzzi, který po 64 min dostal za tunelem při brzdění smyk a urazil si přední křídlo. Pak začala přetahovaná o nejrychlejší kolo.
Růžky po Hamiltonovi vystrčil Rosberg (1:17,991), po dalších dvou minutách Alonso (1:17,619), pak znovu Hamilton (1:17,350) a Massa (1:17,316), kterého 11 min před koncem o 7 tisícin předstihl Vettel, jehož Red Bull jezdil v úvodu potřísněn vizualizačním olejem (flow-vis).
Osm minut před koncem, kdy již někteří piloti zřejmě přemýšleli o vyzkoušet superměkké směsi pneumatik Pirelli, havaroval v první zatáčce Sainte Devote Michael Schumacher. To je místo, kde musel být předevčírem narychlo vyměněn asfaltový koberec (více zde). Německý pilot nehodu naštěstí přestál bez úhony.
Ke konci piloti ještě drobně vylepšili své časy, z toho nejrychlejšího se nakonec radoval Vettel před Alonsem a Rosbergem.
Počty ujetých kol během 1. tréninku
Maximální rychlosti dosažené za tunelem: 1. Sutil - 280 km/hod, 2. Di Resta - 280, 3. Schumacher - 280; 4. Hamilton - 279; 5. Maldonado - 279, 6. Button - 279.
Soupis všech časů: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:16,619 |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,113 |
3. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,520 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,697 |
5. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,731 |
6. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,915 |
7. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 1,908 |
8. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,959 |
9. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,114 |
10. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 2,186 |
11. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 2,309 |
12. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 2,615 |
13. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,776 |
14. | T | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,844 |
15. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 3,149 |
16. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 3,173 |
17. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 3,464 |
18. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 4,497 |
19. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 4,929 |
20. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,139 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,196 |
22. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 6,221 |
23. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 7,266 |
24. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ