Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně

Petr Hlawiczka, 21. května 2011, 15:07 Google+

Jak proběhla kvalifikace na Velkou cenu Španělska z pohledu týmů a jejich pilotů?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 21.05. 20:18) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Rozhodně nejsem zklamán z druhého místa. Odvedli jsme dobrou práci, Barcelona je místo, kde nasadíte nové díly a až pak zjistíte, jestli fungují správně. V první části jsem se nedostal do tempa ihned, ale zvládl jsem to na tvrdých pneumatikách. V druhé části, na měkké směsi, to už bylo lepší. V poslední části jsem ale trochu ztratil a proto moje kolo nebylo tak dobré, nejsem s ním spokojen.

Boj o pole position byl jen mezi mnou a Markem a on byl dnes lepší. Ve druhé a třetí části jsem nepoužíval KERS, ale to neznamená, že Mark vyhrál, protože jsem neměl KERS, vyhrál, protože si to svým výkonem zasloužil. Zítřejší závod bude dlouhý, ale ušetřili jsme jednu měkkou sadu pneumatik, tak uvidíme, co se stane. Chtěl bych složit poklonu lidem z aerodynamického oddělení, protože auto se hodně zlepšilo.

Mark Webber, 1.
Kvalifikace byla dobrá, měli jsme dost místa na trati, proto jsme o první pozici bojovali jen já a Sebastian. Nikdy nesmíte podcenit soupeře, ale tušili jsme, že to tak bude. První část jsme odjeli na tvrdé směsi, což nám pomohlo, protože jsme nemuseli použít měkkou směs navíc. Ve třetí části se mi podařilo zajet dobré kolo a tak jsem porazil Seba. Pneumatikám rozumím čím dál tím víc, což je dobře. 

Christian Horner, šéf týmu
Skvělý týmový výkon. Skvělé pro Marka, protože získal své první letošní pole position. Třetí část odjel dokonale. Sebastian byl fenomenální, aniž by měl KERS, tak bude startovat hned za Markem, z druhé pozice. Před soupeři jsme měli velký náskok, ale víme, že v závodě to bude jinak. Na zítřek se těšíme.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 3.
Mám na pneumatice probržděnou plochu a budu na ní muset startovat, ale auto se tomu dá přizpůsobit, takže by to neměl být problém. Jsme s výsledkem spokojeni, i když je mezi námi a Red Bullem mezera, která se zvětšila. Nicméně jsme se zlepšili, kluci tady v garáži pracují extrémně tvrdě. Jsme rádi, že se držíme před Ferrari.

Jenson Button, 5.
Moje kolo nebylo tak špatné, jsem s ním docela spokojený. Na Lewise jsem chyběly tři setiny. Jsem ale zklamaný z toho, že se přede mě dostal Fernando Alonso. Ale budu startovat z čisté strany roštu. Když máte pneumatiky v dobré kondici, tak je to poznat. Hrají velkou roli a Fernando použil všechny tři měkké sady, takže je to dobré.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Chtěli jsme v kvalifikaci ušetřit jednu sadu měkkých pneumatik pro oba naše jezdce, stejně jako Red Bull. Proto jsme v první části použili tvrdší sadu. Mezi tvrdou a měkkou směsí je v Barceloně velký rozdíl, takže většina týmů nemohla jinak než použít v první části kvalifikace měkkou sadu, protože měly strach, že se nedostanou do druhé části.

My jsme naštěstí, stejně jako Red Bull, mohli měkkou sadu ušetřit. Naše postavení na startu je dobré, oba piloti budou startovat z čisté strany roštu. Možná mohli být trochu rychlejší, ale měli jsme problémy se zahřátím KERSu. Stejně bychom asi na Red Bull nedosáhli. Máme ale dva vynikající jezdce, Lewise a Jensona, takže už se těším na závod.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 4.
Zajel jsem perfektní kolo. I kdybych jel třeba dvacet kol, nemohlo to být lepší. Je těžké to vyjádřit slovy, prostě jsem jel na limitu, každou zatáčku, každou část okruhu. Je to velmi speciální pocit. Jsem velmi šťastný, protože letos jsme ještě nestáli ve druhé řadě. Samozřejmě, k pole position máme ještě daleko. Red Bull byl mimo náš dosah a my musíme tvrdě pracovat, abychom tu mezeru stáhli. Ráno jsme nastavovali vůz, ale nepředváděl to, co jsme očekávali. Udělali jsme ale krok vpřed ve výkonnosti, hlavně díky novinkám. Zatím jsme vždy měli lepší závod než kvalifikaci, takže myslím, že můžeme bojovat o stupně vítězů. Bude to ale těžké, protože McLareny mají dobré starty a také mají o jednu sadu měkkých pneumatik navíc.

Felipe Massa, 8.
Tohle rozhodně nebyl výkon, jaký jsme očekávali. Po celou dobu bojujeme s vyvážením vozu. S plnou nádrží ale vůz jezdí lépe, tak doufejme, že nám to pomůže k dobrému výsledku. Na trati jako je tahle není lehké najít správnou strategii ohledně pneumatik. Ve druhé části jsme zariskovali, zůstal jsem v garáži a riskoval, že se nedostanu do třetí části. Bylo to tak, protože by nemělo smysl ocitnout se ve třetí části bez nové sady měkkých pneumatik. Určitě zde v porovnání s minulými sezonami uvidíme více předjíždění. 

Stefano Domenicali, šéf týmu
Tenhle sport nikdy nepřestane člověka překvapovat. Dnešní dopolední trénink byl náš nejhorší v této sezoně, přesto máme celkem dobré pozice na startu. Fernandovo kolo bylo prostě ohromující. Je to další důkaz toho, pokud o tom snad někdo pochyboval, že prodloužení smlouvy s Fernandem je dobrý krok. Felipe nemohl najít správné nastavení, bude startovat ze čtvrté řady. Doufejme, že i tady budeme mít lepší závod než kvalifikaci. Pro fanoušky, kterých je tu hlavně díky Fernandovi hodně, by to bylo skvělé.

trio

RENAULT

Vitalij Petrov, 6.
Musíme být s výsledkem spokojeni, tým udělal velký pokrok. Auto bylo dobře vyvážené a já byl schopný zajel takový čas, že jsem na šestém místě. Jsem tím potěšen a už se těším na zítřek. Měl by to být další zajímavý závod, kde bude hrát hlavní roli strategie

Nick Heidfeld, 24.
Byl to náročný den, ale nic víc jsme po problémech s výfuky dělat nemohli. V pravém výfuku byl malý otvor a tak se přehřál. Pak jsem zaslechl divný zvuk, auto zpomalilo a pak se objevily plameny, takže jsem musel zastavit. Tým pracoval na tom, aby to opravil, ale nepovedlo se to. Zítra tedy budu muset tvrdě pracovat, abych získal dobré umístění.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 7.
Dalo se očekávat, že kvalifikace bude obtížná kvůli vyvážení našeho vozu. Zklamaný ale nejlem, v závodě bychom měli být rychlejší. Věřím, že výsledek bude lepší než v Istanbulu. Mám k dispozici jednu sadu pneumatik navíc, což je pro nás dobré a doufám, že nám to pomůže při postupu vpřed.

Michael Schumacher, 10.
Bohužel jsem ve třetí části kvalifikace měl problém s KERSem, což jsme vyřešili tak, že jsme nasadili tvrdou směs. S DRS a KERSem je předjíždění možné i v Barceloně, proto je důležité správně zvolit strategii použití čerstvé měkké sady. Budu se snažit, abych zítra dojel co nejlépe.

Ross Brawn, šéf týmu
Dnes jsme měli celkem dobrou kvalifikaci, před závodem jsme v dobré pozici. Nemohli jsme přímo bojovat s čelem startovního pole, ale Nico odvedl skvělou práci. Bohužel, Michael měl problém s KERSem, ale alespoň tak získal jednu čerstvou sadu měkkých pneumatik navíc.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 9.
Jsem za sebe i za celý tým velice šťastný. Po celý víkend bylo obtížné najít správné vyvážení vozu. Včerejší trénink, hlavně ten první, byl pro mě obtížný. Auto se nechovalo dobře, takže jsme zariskovali a do kvalifikace nasadili nové zadní křídlo. Nyní jsme konkurenceschopnější, ale stejně ještě musíme zapracovat na zlepšení. Pro dnešek jsem spokojený.

Rubens Barrichello, 19.
Měli jsme problém s převodovkou, auto nejelo moc dobře. Když jsem se vrátil do boxů, tak mi tým oznámil, že už se na trať nemohu vrátit. Bylo to frustrující, auto není konkurenceschopné, je to tak trochu na nic. Jediné pozitivum je, že jsme ušetřili pneumatiky, takže uvidíme.

Sam Michael, technický ředitel
Pastor dnes skvěle zapracoval na návratu Williamsu do první desítky. Dalším cílem jsou tedy body. Na Rubensově voze jsme měli problém s převodovkou, musíme se na to podívat. Když ale vezmeme v úvahu, že zítra vyjede na nových pneumatikách a fakt, že auto je celkem rychlé, měl by si zítra polepšit. Děkuji všem v továrně za to, že nám dokázali tak rychle poslat nové zadní křídlo. Stále je tu hodně práce.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 11.
S jedenáctým místem jsem velmi spokojený. Skončil jsem před Sauberem a Force Indií a pokud si uvědomím, že podle plánu budeme mít v Monaku další nové díly, je to pozitivní správa. V závěru jsme ještě ušetřili pneumatiky, protože jsme ve druhé části kvalifikace jeli jen jeden pokus. V některých ohledech je lepší být jedenáctý než desátý, protože tím bychom ztratili další sadu pneumatik. Takhle budu startovat z čisté strany roštu a s pneumatikami navíc.

Jaime Alguersuari, 13.
Vůz byl dobrý především v rychlých úsecích okruhu, v těch pomalejších jsem z něj neměl dobrý pocit. Musíme se podívat na data a zjistit, jak se zlepšit ve třetím sektoru trati. Výsledek je skvělý a myslím, že zítra máme šanci na dobrý výsledek. Očekáváme tři zastávky v boxech. Těším se i na domácí publikum.

Giorgio Ascanelli
Myslím, že 11. místo je nad naše očekávání. Seb zajel v závěru dne skvělé kolo. Jaimeho pozice je přesnějším odrazem naší pozice. Byla to těžká kvalifikace, vyšší teplota zabránila Jaimemu, aby zajel lepší čas. Novinky na voze předvedly to, co jsme zhruba očekávali. Jedná se o malý krok vpřed, v Monaku by měl být větší.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 12.
V mém posledním kole jsem neměl žádný problém, přesto nebylo moc dobré. Dvanáctá pozice ale není tak špatná a jsem pln očekávání pro zítřejší závod. Nebyl jsem spokojen s novou tvrdou směsí pneumatik, což je špatné. V porovnání s ránem se ale vůz hodně zlepšil.

Kamuj Kobajaši, 14.
V mém posledním kole, které jsem jel na nových pneumatikách, byl přede mnou jeden vůz Force India. V desáté zatáčce udělal chybu, což mi moc nepomohlo. Je to škoda, protože nový aero balíček funguje dobře. Je tu znatelný pokrok a vůz má na první desítku. Zítra bude velmi obtížná jízda na tvrdé sadě pneumatik.

James Key, technický ředitel
Kvalifikace byla pro nás frustrující, v závodě chceme být jinde. Musíme se ale soustředit na zítřek, abychom získali lepší výsledek. Přes noc jsme na vozech udělali pár dobrých změn. Se Sergiovým vozem bylo víc práce, pracovali jsme hlavně na jeho vyvážení. Pracovali jsme na tom i mezi tréninkem a kvalifikací. Škoda, že jsme se nedostali do třetí části, bylo to reálné. V první části jsme na měkké sadě pneumatik zajeli jen jedno kolo, ve druhé části jsme začali na použité sadě a až v závěru jsme nasadili nové pneumatiky.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 15.
Dnešek byl pro Lotus úžasným dnem a já bych za něj chtěl všem moc poděkovat. Všichni tvrdě pracovali, abychom mohli udělat další krok a bojovat s vozy ze středu pole. Cítil jsem vyšší stabilitu vozu v rychlých zatáčkách, ještě to chce zapracovat na vyšší stabilitě v pomalých zatáčkách, i tak jsme ale před závodem v docela dobré pozici. 

Jarno Trulli, 18.
Nejprve chci pogratulovat týmu a Heikkimu k postupu do druhé části kvalifikace. Znamená to pro nás velký pokrok. Já jsem měl problémy s elektronikou, zasekl jsem se na druhém převodovém stupni, ale vyměnili jsme volant a tak jsem těsně před koncem vyjel na trať a překonal Rubense. Myslím, že zítřek může být pro nás také dobrým dnem.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Dnešní výsledek mě velmi potěšil a chtěl bych proto celému týmu poděkovat. Využili jsme toho, že několik ostatních vozů mělo problémy, ale to nevadí, Heikki i tak odvedl skvělou práci. I Jarno skvěle zapracoval na zajetí času, který znamenal 18. místo na startu, bohužel měl problémy s převodovkou. Nyní se musíme soustředit na zítřejší závod, kde, jak doufám, budou všechny novinky na voze pracovat dobře. 

Tony Fernandes, šéf týmu
Jsem nadšený, je to neuvěřitelné. Tento skvělý den je pro Lotus odměnou za spoustu tvrdé práce. Heikki jel skvěle a tým mu pomohl, aby se dostal do druhé části kvalifikace, Jarno na poslední chvíli vyjel 18. místo, byl pod velkým tlakem, navíc měl problémy s převodovkou. Nechceme se tím ale nechat unést, musíme se soustředit na zítřejší závod. 

 

FORCE INDIA

Paul Di Resta, 16
Nemyslím, že moje postavení na roštu je odrazem naší skutečné výkonnosti. Brzy jsme se totiž rozhodli šetřit pneumatiky. Do zítřejšího závodu tak mám dvě nepoužité měkké sady. Na papíře to vypadá rozumně, takže to snad bude fungovat. Je to důležité, protože rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí je velký. Těším se na závod a myslím, že se předvedeme lépe než v kvalifikaci.

Adrian Sutil, 17.
Dnes ráno jsme se vrátili ke starší verzi vozu bez nových úprav, protože jsme neměli dost času na to, abychom jim porozuměli. Víme, že kvalifikace už není tak důležitá, jak bývala, protože důležitější je strategie do závodu. To je důvod, proč jsme šetřili pneumatiky na zítřek. Myslíme, že je to nejlepší přístup, snad se opravdu vyplatí.

Robert Fernley, zástupce ředitele týmu
Dnes jsme obětovali postavení na startu, abychom ušetřili pneumatiky. Bude těžké dojet na bodech, ale letošní sezona zatím ukazuje, že strategie může rychle obrátit věci v náš prospěch. Vrátili jsme se ke starší verzi auta, protože jsme té nové dostatečně neporozuměli. Mysleli jsme, že to tak bude lepší. Novou koncepci vozu se pokusíme rozvinout v Monaku, ale spíš její nasazení rozfázujeme do dalších tří závodů.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Myslím, že jsme měli dobrou kvalifikaci. Měli jsme problém s první sadou pneumatik, protože nefungovala tak, jak měla, trochu jsem se bál. Druhé kolo už bylo lepší, i když jsem v zatáčce číslo 7 udělal malou chybu. Celý pátek jsme si nevěděli rady s nastavením novinek na našem voze a teď jsme měli problémy s tím, aby dobře fungovala stará verze vozu. Nyní se musíme soustředit na závod a zůstat pozitivní.

Jerome D'Ambrosio, 23.
Dnešek pro mě nebyl tak dobrý, v dopoledním tréninku jsem nemohl najít takovou rychlost jako včera. V kvalifikaci jsem pak kvůli problémům s hydraulikou zajel jen jedno kolo. I když to nebylo snadné, tým odvedl skvělou práci, uvidíme zítra.

John Booth, šéf týmu
Jerome se dnes snažil najít svou včerejší rychlost, ale měl problémy s hydraulikou. Tým rychle našel závadu a v rekordním čase ji odstranil, takže se mohl Jerome vrátit na trať, ale i přes značný potenciál auta nezajel tak dobrý čas. Timo jel lépe, i když měl problém s přítlakem na zadní části vozu, ale jiný tlak v pneumatikách mu pomohl zajet rychlejší kolo. Pokud jde o závod, naším cílem je vidět oba vozy v cíli. 

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 21.
S dnešní kvalifikací můžeme být spokojeni, nové díly nám pomohly k trochu zlepšit výkonnost. Teď se musíme ve vývoji snažit, abychom měli novinky i pro příští závod. V oblasti vylepšování vozu jdeme správným směrem, stejně tak i tým jako celek. Vedeme si tedy dobře, musíme jen tvrdě pracovat na tom, abychom udělali další pokrok. Je to velmi příjemné být mezi Virginy, je to pro nás důležité, abychom doma odjeli dobrý závod.

Ve Španělsku je vždy skvělá atmosféra, a když jezdíte za španělský tým, je to ještě větší motivace. Cítíte podporu a snažíte se to fanouškům vrátit dobrým výkonem. Snad se nám zítra podaří slušně odstartovat a nebudeme mít problémy se zastávkami v boxech. Bude to těžký závod, protože jsme se na nových směsích Pirelli trochu trápili.

Narain Karthikeyan, 22.
Včera a dnes to bylo hodně těžké, obzvlášť ve druhé a třetím tréninku, kdy jsme jezdili s novými díly a neměli jsme to správné vyvážení. Dělal jsem si pak trochu starosti o kvalifikaci, ale podařilo se to dát všechno dohromady. Sedli jsme si a zanalyzovali situaci. Jsem spokojený s tím, že stojím poprvé před našimi nejbližšími soupeři a blízko Tonia. Mám z této pozice radost, zvláště když se jedná o domácí velkou cenu týmu. Uvidíme, jak to zítra půjde v závodě.

Colin Kolles
Dnešní kvalifikace měla dobré i stinné stránky. Pozitivní je to, že jsme byli rychlejší než jeden z Virginů a že jsme udělali pokrok. Negativní stránka je ta, že jsme se mohli dostat před oba Virginy, ale Toniovi se to nejlepší kolo nevydařilo.

Můj dojem je ten, že jsme udělali pokrok a další bude následovat, takže uvidíme, jak to půjde v závodě. Použijeme strategii, která nejlépe vyhovuje našemu vozu a příliš se od ostatních neliší. Co nejvíce se toho budeme snažit odjet na měkčích pneumatikách.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Barceloně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.05.2011 20:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Barcelonu ovládl Mark Webber na Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud