Paolo Ianiery z La Gazzetty dello Sport pilotům předhodil: "Mark Webber například před několika dny uvedl, že se předjíždění stalo příliš jednoduchým. Zřejmě tím myslel, že jste při předjíždění museli více riskovat. Souhlasíte s tím, nebo ne?
Lewis Hamilton: Má moc rychlé auto!
Felipe Massa: S jeho autem, jasně, může to být jednodušší než... záleží na situaci. Když vyjedete z garáže s novými pneumatikami a máte před sebou auta na starých, tak je to určitě díky vysoké degradaci pneumatik mnohem jednodušší.
Když jste ve stejné situaci, tak to podle mě není tak snadné, ale křídlo v tom pomáhá, víte? Nemyslím si, že by to umožňovalo pouze křídlo. Snadnější či ne - jde o všechno dohromady, pneumatiky, degradace a všechno: jak auto využívá pneumatiky a také jak funguje strategie.
Myslím, že to je pro vás lepší. Tolik let jsem slýchával lidi říkat: 'dobré to bylo v minulosti, když Senna, Piquet, Mansell... byla to opravdu zábava sledovat ty piloty závodit. Věděli jak na to: Villeneuve, Arnoux.' To je pravda. Také však měli jiná auta. Ale také jsem slyšel po Číně lidi, kteří říkali: 'Á, super, nyní je Formule 1 zpět tam, kde byla.'
Je to také důležité vidět vás spokojené, stejně jako fanoušky, záleží nám na tom. Pokud jsou spokojeni a spokojeni jsou i piloti, pak v tom budeme pokračovat.
Lewis Hamilton: Já si myslím, že Markovo auto je příliš rychlé, pro něj je rozhodně jednoduché předjíždět ostatní. Ale jak řekl Felipe, osobně necítím, že by předjíždění bylo příliš jednoduché.
V minulém závodě jsem svedl pár skvělých soubojů a je to určitě pořád stejně náročné, ale když máte příležitost využít křídlo, je to očividně o trochu snadnější, vždy se ale musíte být schopni dostat blízko a udržet se těsně [za vozem před vámi], abyste mohli v daných místech zaútočit. Pomáhá to v předjíždění, ale nečiní je to příliš jednoduché, to je můj osobní názor.
Petrov: "Předjíždění je momentálně až příliš jednoduché"
Heikki Kovalainen: Myslím, že na okruzích, kde jsme zatím závodili, se [Webber] stejně nikdy s předjížděním netrápil. Prvním reálným testem bude až Barcelona, pak to teprve budeme moci férově hodnotit. V minulosti jsme měli dlouhé rovinky v Sepangu a v Číně a vždy jste na nich mohli předjíždět.
Křídlo možná trochu pomáhá, ale počkejme si na Barcelonu, kde se nikdy nepředjíždělo - uvidíme, jestli se nám to tam vícekrát podaří. Bude to férové hodnocení. Někdo mi řekl, že letos bylo ve třech závodech napočítáno 148 předjížděcích manévrů, což není špatné.
Vitalij Petrov: Nemám k tomu opravdu co říct. Myslím, že se ubíráme se zadním křídlem správným směrem, sledování závodů je více vzrušující, i já jsem v minulém závodě absolvoval tolik předjížděcích manévrů. S DRS, které můžeme využít po 700 m na rovince, jdeme správným směrem.
Myslím, že v každém závodě se bude neustále zkracovat, protože momentálně je předjíždění příliš jednoduché. Někdy o něco těžší, záleží. Ale myslím si, že FIA tu vzdálenost trochu zkrátí, aby auto vzadu jednoduše nepředjelo auto před sebou. Podle mě je to více vzrušující, když najíždíte do zatáčky společně a bojujete při brzdění, je to zajímavé. V minulém závodě došlo přibližně k 70 předjetím. To je myslím dobré, ne?
Přepis celé čtvrteční tiskové konference (v angličtině) najdete zde.