Stalo se předjíždění příliš jednoduchým?

PH, 6. května 2011, 08:30 Google+

Na včerejší tiskové konferenci padl na piloty dotaz, zda není díky novým systémům letos předjíždění až příliš jednoduché. Vybrali jsme odpovědi přítomného Lewise Hamiltona, Felipeho Massy, Heikkiho Kovalainena a Vitalije Petrova.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 07.05. 09:07) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Paolo Ianiery z La Gazzetty dello Sport pilotům předhodil: "Mark Webber například před několika dny uvedl, že se předjíždění stalo příliš jednoduchým. Zřejmě tím myslel, že jste při předjíždění museli více riskovat. Souhlasíte s tím, nebo ne?

Lewis Hamilton: Má moc rychlé auto!

Felipe Massa: S jeho autem, jasně, může to být jednodušší než... záleží na situaci. Když vyjedete z garáže s novými pneumatikami a máte před sebou auta na starých, tak je to určitě díky vysoké degradaci pneumatik mnohem jednodušší.

Když jste ve stejné situaci, tak to podle mě není tak snadné, ale křídlo v tom pomáhá, víte? Nemyslím si, že by to umožňovalo pouze křídlo. Snadnější či ne - jde o všechno dohromady, pneumatiky, degradace a všechno: jak auto využívá pneumatiky a také jak funguje strategie.

Myslím, že to je pro vás lepší. Tolik let jsem slýchával lidi říkat: 'dobré to bylo v minulosti, když Senna, Piquet, Mansell... byla to opravdu zábava sledovat ty piloty závodit. Věděli jak na to: Villeneuve, Arnoux.' To je pravda. Také však měli jiná auta. Ale také jsem slyšel po Číně lidi, kteří říkali: 'Á, super, nyní je Formule 1 zpět tam, kde byla.'

Je to také důležité vidět vás spokojené, stejně jako fanoušky, záleží nám na tom. Pokud jsou spokojeni a spokojeni jsou i piloti, pak v tom budeme pokračovat.

Lewis Hamilton: Já si myslím, že Markovo auto je příliš rychlé, pro něj je rozhodně jednoduché předjíždět ostatní. Ale jak řekl Felipe, osobně necítím, že by předjíždění bylo příliš jednoduché.

V minulém závodě jsem svedl pár skvělých soubojů a je to určitě pořád stejně náročné, ale když máte příležitost využít křídlo, je to očividně o trochu snadnější, vždy se ale musíte být schopni dostat blízko a udržet se těsně [za vozem před vámi], abyste mohli v daných místech zaútočit. Pomáhá to v předjíždění, ale nečiní je to příliš jednoduché, to je můj osobní názor.

tiskovka
Petrov: "Předjíždění je momentálně až příliš jednoduché"

Heikki Kovalainen: Myslím, že na okruzích, kde jsme zatím závodili, se [Webber] stejně nikdy s předjížděním netrápil. Prvním reálným testem bude až Barcelona, pak to teprve budeme moci férově hodnotit. V minulosti jsme měli dlouhé rovinky v Sepangu a v Číně a vždy jste na nich mohli předjíždět.

Křídlo možná trochu pomáhá, ale počkejme si na Barcelonu, kde se nikdy nepředjíždělo - uvidíme, jestli se nám to tam vícekrát podaří. Bude to férové hodnocení. Někdo mi řekl, že letos bylo ve třech závodech napočítáno 148 předjížděcích manévrů, což není špatné.

Vitalij Petrov: Nemám k tomu opravdu co říct. Myslím, že se ubíráme se zadním křídlem správným směrem, sledování závodů je více vzrušující, i já jsem v minulém závodě absolvoval tolik předjížděcích manévrů. S DRS, které můžeme využít po 700 m na rovince, jdeme správným směrem.

Myslím, že v každém závodě se bude neustále zkracovat, protože momentálně je předjíždění příliš jednoduché. Někdy o něco těžší, záleží. Ale myslím si, že FIA tu vzdálenost trochu zkrátí, aby auto vzadu jednoduše nepředjelo auto před sebou. Podle mě je to více vzrušující, když najíždíte do zatáčky společně a bojujete při brzdění, je to zajímavé. V minulém závodě došlo přibližně k 70 předjetím. To je myslím dobré, ne?

Přepis celé čtvrteční tiskové konference (v angličtině) najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Stalo se předjíždění příliš jednoduchým?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 07.05.2011 09:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Schumacher: Nová pravidla? Obrovský úspěch, náramně si to užívám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud