Zastaví někdo v Číně Vettela? Vyhrál i druhý trénink (+foto)

PH, 15. dubna 2011, 09:30 Google+

Také odpolední trénink v Šanghají se stal kořistí Sebastiana Vettela na Red Bullu. Hamilton mu byl tentokrát blíže, k jeho překonání mu scházelo 17 setin vteřiny.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 15.04. 20:55) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Druhý trénink začal za vyšších teplot bez deště, ale ve smogu. Trať byla vyhřátá na 35 °C - i za podstatně vyšší aktivity ze strany pilotů. Z garáže vůbec nevyjel Paul di Resta, jehož Force India VJM04 měla problém s tlakem paliva.

Lotusu se podařilo opravit zavěšení po poškození, které ráno způsobil Razia na Trulliho voze. Odpoledne již raději vyrazil s oběma závodními piloty.

McLaren dnes zkoušel několik nových dílů, na voze se objevila nová podlaha, nové přední křídlo i výfuky. Výfuky dle vzoru Red Bullu (v podlaze směřující k vnějším okrajům s dírou v podlaze) zkoušel jak Williams na Barrichellově voze, tak i Sauber. Novinky nasadil i Red Bull, aby si udržel náskok před svými pronásledovateli.

V polovině Vettel předvedl dlouhý stint (14 kol), během nichž byl v sektorech 1 a 3 pravidelně rychlejší než Webber, u něhož se také zdálo, že mu rychleji odcházejí pneumatiky.

mclaren
Jenson Button před svým výjezdem v průběhu druhého tréninku

Pastor Maldonado byl po 23 min prvním pilotem, který obul měkkou sadu pneumatik a ihned výrazně zrychlil. Do té doby všichni jezdili na tvrdých. Osm minut po něm nasadil měkčí směs také Massa a ihned se vyhoupl do čela (1:38,507 min). Jejich týmoví kolegové - Barrichello s Alonsem - stejně jako většina ostatních pilotů, pokračovali na tvrdých pneumatikách.

Program Ferrari byl již "normálnější," místo aerodynamických simulací se tým zaměřil hlavně na vyhodnocování chování pneumatik. Ve druhé polovině na Alonsově voze začala zlobit hydraulika, proto se ke svému zklamání vyrazil až na posledních 10 min, během nichž si mohl vyzkoušet měkké pneumatiky.

V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující:
1. Rosberg   1:37,943
2. Massa        + 0,564
3. Button       + 1,488
4. Maldonado  + 1,724
5. Hamilton    + 1,800
6. Buemi        + 1,828
7. Alonso       + 1,836
8. Alguersuari + 1,885
9. Heidfeld     + 2,428
10. Kobajaši   + 2,668

heidfeld
Kubicův záskok Nick Heidfeld míří opět mimo

Ve 46. minutě měl problémy znovu Heidfeld - nezachytil smyk svého Renaultu a v zatáčce č. 13 opět lehce boural, přičemž si poškodil přední křídlo. Tým však stihl jeho vůz dát do 20 min do pořádku a Němec mohl znovu na dráhu.

Hamilton po hodině zajel na měkké sadě nejrychlejší čas, ale svému inženýrovi po jediném letmém kole sdělil, že pneumatiky jsou "hotové,"  evidentně frustrován z toho, že nemůže jezdit tak, jak by si přál - po celou dobu naplno. Krátce na to ho se stejnou směsí překonal Vettel - 1:37,688 min.

Button se při rychlých pokusech rozčiloval na Alguersuariho, jenž se mu ve 13. zatáčce připletl do cesty a zkazil mu jeho pokus. Nakonec z toho bylo jen 1:37,935, přestože dosáhl rekordního času v prvním sektoru. Ke konci se pak již většina top pilotů (krom Alonsa) věnovala delším jízdám na tvrdší sadě pneumatik.

pocty_kol
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a dnes celkem (vpravo)

Velmi vysokou maximální rychlostí na rovinkách překvapil Buemi: 324 km/hod; 2. Petrov - 319; 3. Heidfeld - 319; 4. Sutil - 318; 5. Schumacher - 317, 6. Massa - 316.

Kvalifikační limit 107 % by dle Vettelova času představoval 1:44,526 min. Oficiální soupis časů všech kol ze druhého tréninku setříděný dle pilotů najdete zde, fotogalerii z Číny včetně snímků z dnešních tréninků zde.

GP Číny (Shanghai International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:37,688
2. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:37,854
3. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:37,935
4. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F11:37,943
5. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F11:38,105
6. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari1:38,507
7. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 1:38,735
8. 9 Nick HEIDFELD deuRenault F1 Team1:38,805
9. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team1:38,859
10. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing1:39,327
11. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team1:39,538
12. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team1:39,667
13. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso1:39,771
14. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari1:39,779
15. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso1:39,828
16. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team1:39,925
17. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team1:39,953
18. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus1:40,476
19. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus1:41,482
20. 22 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team1:42,902
21. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team1:43,850
22. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing1:44,008
23. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing1:44,747
24. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 -

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Zastaví někdo v Číně Vettela? Vyhrál i druhý trénink (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 15.04.2011 20:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Massa: Závodní rychlost nestačí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud