Plexiskla na přední straně kokpitu by mohla být dle italských novinářů představena Mezinárodní automobilovou federací v reakci na nehodu Felipeho Massy z Maďarska 2009. Piloti jsou v otevřených formulích vystavení při nehodách velkému riziku zranění.
V F1 již dlouho mezi piloty k žádné tragédii nedošlo, v červenci 2009 však v Brands Hatch zahynul osmnáctiletý mladík Henry Surtees, kterého během závodu F2 trefilo v plné rychlosti uvolněné 29kg vážící kolo z před ním kolidujícího vozu.
K nebezpečným situacím docházelo ale i letos v F1 - například když přední křídlo z vozu Vitantonia Liuzziho jet těsně minulo hlavu Michaela Schumachera při úvodní kolizi během Velké ceny Abú Zabí.
Autosprint: FIA zavede plexiskla pro ochranu pilotů
Prezident Institutu FIA pro oblast bezpečnosti motosportu Sid Watkins byl pověřen, aby našel řešení těchto nebezpečných situací, k nimž došlo v nedávné době.
Podle Autosprintu by mělo být řešení schopné chránit piloty v závodech s 650kg těžkými monoposty F1, přičemž bude pilotům zachována plná viditelnost za suchých podmínek.