Briatore opustil tým Renault po trzv. singapurské aféře, která vypukla před rokem, kdy se zjistilo, že jím vedená stáj za pomoci úmyslné havárie tehdejšího jezdce Nelsona Piqueta ovlivnila výsledky Velké ceny Signapuru 2008. Světová rada motorismu ho potrestala doživotním zákazem činnosti v soutěžích pořádaných Mezinárodní automobilovou federací (FIA), francouzský soud však na přelomu roku toto rozhodnutí zrušil.
Od té doby se spekulovalo o Briatoreho návratu, Ital však takové zprávy popřel a tvrdí, že je spokojený, když závody jen zpovzdálí sleduje. "Jsem táta, a to je velmi uspokojující. Jsem také uvolněnější než kdykoli předtím. Život může být krásný," prohlásil Briatore.
Na otázku, zda by se chtěl do F1 vrátit, odpověděl: "To těžko. Získal jsem řadu titulů mistra světa s různými týmy a jezdci. Chci se bavit, jako to dělám teď. To je mou motivací, nehledám práci. Jsem šťastný jako otec a manžel a starám se o své investice."
Briatore v dobách své největší slávy u Renaultu
Briatore také řekl, že sledováním závodů v televizi si lépe uvědomil, co chtějí diváci. "Závody jsou vždycky velkolepé, když se tam stane něco výjimečného. Například když začne pršet. Pokud to výjimečné chybí, je to jen udržování si pozic od startu až do konce. Lidé v paddocku velmi často zapomínají, že diváci chtějí, aby bojovali jezdci na trati, ne inženýři v boxech. Fanoušky nezajímá, že tým potřebuje šest set lidí a dvě stě milionů dolarů, aby připravil dobré auto. Chtějí, aby jejich hrdinové spolu závodili a bojovali," dodal Briatore, který je manažerem dvou z pěti kandidátů na titul mistra světa, Španěla Fernanda Alonsa a Australana Marka Webbera. Fernando Alonso získal pod jeho vedením dva tituly mistra světa s vozem Renault.