Ferrari představil světu nový monopost pro sezónu 2010 (aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 28. ledna 2010, 10:45 Google+

Ferrari dnes slavnostně odhalil svou zbraň pro letošní sezónu - Ferrari F10. Učinil tak jako první z týmů Formule 1, jelikož Mercedes v pondělí představil pouze nové barvy na starém voze BGP001.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.01. 17:02) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Prezentace byla zahájena v 10:30 v Maranellu, program včetně tiskové konference a testovacích jízd ve Fioranu bude probíhat po celý den. Vše mělo být vysíláno živě i přes Internetu, žel jejich web dle očekávání nápor 3 miliónů fanoušků nevydržel a během chvilky zkolaboval.

Stefano Domenicali na úvod při snímání pokrývky vozu prohlásil: "Chceme být opět plně soustředěni a  znovu vyhrávat." Z pilotů jako první promluvil Felipe Massa: "Cítím to více než kdy jindy. Chci pracovat, náš vůz bude konkurenceschopný." Fernando Alonso dodal: Pro mě to je velmi emocionální. Jsem tady poprvé. Doufám, že ti, co podporují Ferrari, budou moci být díky vítězství v šampionátu na nás opět hrdí."

Ferrari - launch

Vůz, o němž všichni v Maranellu doufají, že se vrátí letos opět na špici po obtížné sezóně 2009, je výsledkem několikaměsíčních vývojových prací, protože Ferrari se loni brzy rozhodlo zaměřit svou pozornost na nový vůz - do loňského F60 nešel tak efektivně zakomponovat dvojitý difuzor jako u většiny konkurence (zejména kvůli příliš široké převodovce).

Ferrari - launch

"Letošní šampionát pro nás bude velmi důležitý," prohlásil dnes šéf stáje Stefano Domenicali. "Ten minulý nebyl z různých důvodů moc pozitivní, proto od toho letošního čekáme, že budeme konkurenceschopní - a Ferrari si to zaslouží."

Ferrari - launch

Dále dodal: "Máme dva nové piloty - proč dva nové? Fernando Alonso je dvojnásobný mistr světa a po tom druhém titulu si říkáme, že budeme mít i třetí. Již prokázal, že patří mezi velké šampióny F1, a nyní je ten správný moment pro něj i pro nás, kdy chce být úspěšný a my chceme zopakovat to, co je představou naší skupiny.

Ferrari - launch

"Felipe, hovoříme o novém Felipem, po tak dramatickém šampionátu jako byl ten loňský s nehodou v Maďarsku - Felipe má všechny předpoklady, aby prokázal, že velmi úspěšný, může ukázat, že chce znovu nastartovat svou cestu, jež byla přerušena osudem v Maďarsku. Mnoho štěstí oběma,"
dodává poněkud chaoticky v rychlém sledu myšlenek citově rozechvělý Domenicali.

Ferrari - launch - piloti

Ferrari také zveřejnilo pár obecných technických informací ohledně monopostu F10:

- šasi vyrobeno z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury
- podélná převodovka Ferrari
- diferenciál s omezenou svorností
- elektronicky řízená rychle řadící poloautomatická sekvenční převodovka
- počet rychlostních stupňů: sedm + zpátečka
- chlazené kotoučové brzdy z uhlíkových vláken Brembo
- nezávislé zavěšení, push-rod torzní pružiny vpředu i vzadu
- hmotnost včetně vody, olejů a pilota: 620 kg
- kola: 13" BBS vpředu i vzadu

Ferrari - launch

motor:
- typ: 056
- počet válců: osm
- blok válců z hliníkové slitin, úhel sevření válců 90°
- počet ventilů: 32, pneumaticky ovládané- objem motoru: 2398 cm3
- vrtání pístů: 98 mm
- váha: do 95 kg
- elektronické vstřikování a zapalování
- palivo: Shell V-Power
- mazivo: Shell Helix Ultra


Srovnání se předchozím monopostem F60:

Ferrari - launch - F10 vs F60

Nový monopost má větší rozvor, protože obsahuje větší nádrž kvůli zákazu dotankování paliva, jenž vstoupí letos po dlouhých letech opět v platnost. Dominuje mu vykrojený nos ve stylu loňského Red Bullu RB5 a kulatější a na okrajích vzhůru prohnuté bočnice - tedy úpravy, které by měly lépe řídit tok vzduchu kolem monopostu a snížit nežádoucí turbulence.

Ferrari - launch - F10 vs F60

Při pohledu ze předu si lze rovněž všimnout menších otvorů pro vstup vzduchu v bočnicích. Jedná se zřejmě o následek odstranění KERSu, proto již není třeba tak velké chladící kapacity, což se blahodárně podepíše na aerodynamice vozu. Žebrování nahoře bude kvůli větší nádrží sice užší na šířku, ale delší.

Zrcátka jsou opět vertikálním aerodynamickým prvkem usměrňující proudění vzduchu spojena s podlahou, nikoliv s kokpitem.

Ferrari - launch - diffuser

Ferrari se dnes snažilo skrývat řešení svého difuzoru, jež považuje za klíčový prvek, před konkurencí, která bude jistě pečlivě studovat fotografie. Vůz se ale do prvního závodu podstatně změní. Ne fundamentálně, přesto očekávám, že v Bahrajnu bude zcela odlišný minimálně přední a zadní spoiler - s takto vypadajícím vozem k prvnímu závodu Ferrari nenastoupí.

Ferrari - launch - F10 vs F60

(Dnešní plánované testovací jízdy, jež měly být živě vysílány, s novým vozem ve Fioranu byly kvůli nepřízni počasí zrušeny).

Vytisknout

Diskuze: Ferrari představil světu nový monopost pro sezónu 2010 (aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.01.2010 17:02 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher by mohl závodit i po roce 2012

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  3. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud