Ferrari nechce od roku 2013 čtyřválce, ale šestiválce

Petr Hlawiczka, 8. září 2010, 06:45 Google+

Pomalu, ale jistě se rýsují velké změny, které ovlivní monoposty Formule 1 od roku 2013. Dotknout se nejen šasi, ale zcela nové mají být i motory. Ferrari se ovšem návrh na 1,6litrové čtyřválce nelíbí a raději by zvolilo jiné řešení.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 09.09. 08:49) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

O připravovaných úpravách jsme vás informovali minulý týden zde. V oblasti motorů se má přejít na čtyřválce o objemu 1,6 l s dvojitým přeplňováním. To se však stáji z Maranella, která pro své závodní vozy připravuje vlastní motory, příliš nelíbí. Ze současných 2,4 l osmiválců by raději přešli na šestiválce o objemu 1,8 l.

Luca Marmorini, který tam šéfuje oddělení motorů, pro italský Autosprint prohlašuje: "Od roku 2013 budeme potřebovat motor, který bude i při zamýšlených čtyřech jednotkách na sezónu dostatečně spolehlivý."

ferrari

Proto je pro ořezání současného motoru pouze o dva válce. Instalace čtyřválců, na jejichž vývoj podle něj už ani nezbývá moc času, by vyžadovala také mnohem provedení větších změn v monopostech.

Přechod na šestiválce by dle něj byl jednodušší: "Změny je potřeba udělat s ohledem na vše ostatní, ne pouze jeden velký zásah."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari nechce od roku 2013 čtyřválce, ale šestiválce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 09.09.2010 08:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari o odepsání letošní sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud