Jak budou vypadat monoposty v roce 2013?

František Zakopal, 3. září 2010, 08:00 Google+

Na konci roku 2012 skončí aktuálně platná Concorde Agreement, která rámcově upravuje dění ve Formuli 1.Nevyprší však jen tato dohoda, bude končit například i homologační období pro dnešní 2,4 litrové motory V8. Nastane úplně něco jiného?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 07.09. 18:31) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Pracovní skupiny na šasi (CWG - Rory Byrne a Patrick Head) a pro motory (EWG - Gilles Simon) už pilně pracují na zajímavých věcech. Např. německé stránky Motosport-Total.com uvádí, že ve formuli budou od roku 2013 jezdit 1,6 litrové čtyřválcové turbomotory s výkonem okolo 650 koní. Mimo to zařízení KERS bude sloužit až s 30 sekundovou podporou a auto tak získá dalších 150 koní.

Zajímavé téma také bude, jak si týmy poradí s palivy; mají se omezovat maximální velikosti nádrží. "Spotřeba bude podstatně nižší než dnes," říká technický ředitel Williamsu Sam Michael.

Další novinkou bude přechod z 13ti palcových kol na 18ti palcová. Mluví se ale i o výrazných změnách v aerodynamice a také o velkém návratu k přísavnému efektu (tzv. ground effect).

V minulosti s tím příšel tým Lotus a jeho šéf Colin Chapman. "Ještě to není uzavřené, ale mluví se o tom, že difuzory by měly vytvářet ještě větší přítlak, než dnes. V podstatě by to bylo něco, jako auta s ground efektem z 80. let," pokračuje Michael. "Posílí se přední a boční nárazové struktury, boční linie aut budou protáhnuté trochu víc dopředu."

Další zajímavostí bude, že v boxové uličce pojedou vozidla jen na výkon KERSu. Tyto změny mají do závodů královny automobilového sportu přitáhnout další výrobce vozidel.  Jedná se tak o "velkou revoluci" celé řady změn v F1. Máme se tedy na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Jak budou vypadat monoposty v roce 2013?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 07.09.2010 18:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp maďarska

FIA se bude zabývat Massovým startem do belgického závodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud