Renault dostal trest za nebezpečné vypuštění jezdce na trať. Robert Kubica vyjel ze svého stání přesně v moment, kdy k mechanikům na vedlejším stání přijížděl Adrian Sutil na Force Indii. Vozy se srazily a Sutil musel ze závodu odstoupit.
Kubica pokračoval pouhých osm kol, než musel kvůli technickým potížím také závod ukončit. Stihl si však ještě vybrat desetivteřinovou stop´n´go penalizaci. O peněžní pokutě pro celý tým rozhodli komisaři až po závodě.
Mercedes byl potrestán stejnou částkou jako Renault, ovšem za jiný prohřešek. Téměř ve stejnou chvíli, kdy se odehrála srážka mezi Kubicou a Sutilem, vypustil německý tým Nica Rosberga s uvolněným pravým zadním kolem. Kolo se po pár metrech oddělilo od vozu a vletělo mezi mechaniky. Před garážemi se to jen hemžilo lidmi, probíhala právě fáze safety caru a spousta týmů ji využívala k přezouvání. Uvolněné kolo, které se po pár metrech vymrštilo do vzduchu, zasáhlo mechanika Williamsu. Vyvázl bez větších zranění.
Také německý tým za tento incident zaplatí padesát tisíc dolarů. Podobný problém se taktéž na Velké ceně Maďarska loni stal u Renaultu, když se Alonsovi na trati uvolnilo po vyjetí od mechaniků kolo. Španělský pilot však na třech kolech objel okruh a zajel do boxů, za což byl tým potrestán vyloučením z následující velké ceny. Renault se tehdy proti trestu odvolal a ve Velké ceně Evropy nastoupit mohl.
Komerční sdělení