Protože se s ním na trati v reálu budou muset piloti dobře seznámit, nezasáhne do úvodních pátečních tréninků testovací pilot Paul di Resta, který musel odpočívat již před 14 dny v Monaku, kde si závodní piloti rovněž prosadili obě čtvrteční tréninkové jízdy.
Vitantonio Liuzzi věří, že jím systém F-kanálu vydatně pomůže: "Jsme ohledně toho velmi optimističtí. Nikdy sice nevíte, zítra se to může změnit, ale tým vynaložil v aerodynamickém tunelu v uplynulých dvou týdnech velké úsilí na to, aby jej otestoval - a zdá se, že velmi dobře funguje!
Zítra si to budeme moci potvrdit na trati, protože tam nikdy nevíte, ale jsme si docela jisti, že to bude dobře fungovat."
Podle Itala na tomto systému tým pracoval od té doby, co jej představil McLaren, a k jeho aktivaci nebudou muset sundávat ruku z volantu: "Vytvořili jsme jednoduchý systéme s využitím zápěstí, takže nemusíte sundávat ruku z volantu. Zkoušeli jsme mnoho poloh a myslím, že jsme z nich zvolili tu nejjednodušší a nejpohodlnější."
S F-kanálem by se měl o víkendu představit také Red Bull a Ferrari by mělo představit vylepšenou verzi svého sytému.