Reakce pilotů na monackou kvalifikaci

F1NEWS.CZ, 15. května 2010, 16:05 Google+

Jak viděli piloti dnešní kvalifikaci, v níž nakonec opět Red Bull předvedl něco ze své magie a Mark Webber získal v absolutním rekordu okruhu pole position?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Mark Webber, 1.
Je fantastické být na pole position, tým ovedl skvělou práci. První místo na startu v každém letošním závodě, to je pro nás, tým a Renault velmi dobré. Je to skvělý výsledek, ale musíme ho zítra zužitkovat. Viděli jsme, jak snadné je mít smůlu, viděli jsme Fernanda. Vůz byl skvělý, chlapi pracovali neuvěřitelně tvrdě. Tři motory Renault na čele. Dráha je velice úzká, v průběhu času se mění, čeká nás dlouhý závod a chtěli bychom dobře projet kolem vozů okolo zpět. Jsem pro zítřek optimistou, věřím v čistý závod a pokusím se udělat tu nejlepší možnou práci.

Sebastian Vettel, 3.
Myslím si, že se ještě zlepšíme, ale bude to pravděpodobně spíše v závodech než v kvalifikacích. Nyní jsme třetí, pokud vozy přede mnou nehavarují, po první zatáčce mnoho čistého vzduchu mít nebudu. Nikdy nevíte, může se toho mnoho stát, zvláště s jezdci o kolo zpět, uvidíme zítra. Dnes to nebylo ideální i díky provozu. I kdyby bylo na dráze jen deset aut, pořád je to v Monaku a není to dobré pro získání maxima z pneumatik. Když jsem měl volnou dráhu, nebyly v optimální teplotě. Jak řekl Mark, skvělý výsledek pro tým i Renault. Byla zde nějaká kritika na výkonovou stránku, víme, že nemáme nejsilnější motor, ale zde se počítají hlavně jízdní vlastnosti. Čeká nás dlouhý závod a důležité je, že stojíme vpředu.

 

RENAULT

Robert Kubica, 2.
Myslím, že jak tým, tak i já, jsme podali dobrý výkon. Zvolili jsme odlišný přístup, ušetřili jsme dvě sady měkčích pneumatik. Během prvního výjezdu jsem měl o něco více paliva než ve druhém, což bylo v pořádku.

Myslím, že více jsme dosáhnout nemohli. Poslední kolo žel nebylo ideální. Hodně jsem na to v prvním kole tlačil, protože nikdy nevíte, jak to bude s provozem. Věděl jsem, že Mark je na trati o pár vteřin přede mnou.

Takže jsem nevěděl, co bude dělat, proto jsem se pokusil v prvním kole o rychlý čas a druhé jsem začal velmi rychlý - myslím, že to byl nejrychleji zajetý první sektor, ale žel ve druhé části pneumatiky už odešly, proto jsem se v posledním sektoru trápil, takže jsem jen zopakoval svůj předchozí čas.

Když už jste tak blízko, tak je samozřejmě lepší když se kvalifikujete na první místo, musíme s tím však být spokojeni.

Vitalij Petrov, 14.
Vyvážení vozu je docela dobré a měli jsme v kvalifikaci dost velkou šanci, myslím si, že byl postup do Q3 v našich silách. Bohužel jsem se v Q2 trápil s rozložením brzdné síly, stále se mi blokovala přední kola. Přesunul jsem ji trochu dozadu, ale bylo to moc a při letmém kole jsem ztratil záď a narazil do svodidla. Zítra je mým cílem dojet závod a snad se mi podaří získat i nějaké body.
 
Erik Boullier, šéf týmu
Robertovo druhé místo je skvělým výsledkem. Vůz byl rychlý ve všech ohledech a potvrzuje naše zlepšení v poslední době. Je skvělé vidět tři motory Renault na čele a mrzí nás potíže Vitalije, který odváděl po celý víkend dobrou práci a Top10 byl blízko. Další ukázka, jak snadno můžete mít v Monaku potíže.

 

FERRARI

Felipe Massa, 4.
Čtvrté místo není špatné. Bude to zítra dlouhý závod s množstvím nečekaných situací a start z druhé řady mi skýtá velmi dobrou příležitost. Doufal jsem samozřejmě v trochu více, protože jsem byl velmi spokojený s ovladatelností vozu, v mém posledním kole jsem byl téměř pořád za Rosbergem a nemohl jsem vylepšit svůj čas.

Ve všech částech kvalifikace jsem vždy po několika kolech zrychlil: podařilo se mi to v první, druhé, ale už ne ve třetí části. Je to škoda, protože jsem mohl stát v první řadě. Zkusím získat co nejvíce bodů, v tomto šampionátu je velmi důležité končit vždy mezi prvními desíti. F60 se zde ovládá snadněji než v posledních dvou závodech a pneumatiky pracují velmi dobře, obzvlášť ty tvrdší.

Fernando Alonso, 24.
Tohle je nejhorší možné místo, startovat z boxové uličky, s přihlédnutím k tomu, že předjíždění je vždy problematické. Je to opravdu škoda, protože auto jelo velmi dobře. Byla to má chyba, bylo to ale také velmi nešťastné, protože při nárazu v devadesáti obvykle nezrušíte šasi. Žel úhel nárazu do svodidel byl takový, že poškození nemohlo být hned opraveno a pravidla zakazují použití náhradního.

Takže jsem se na kvalifikaci musel z garáže jen dívat spolu s týmem. Doufali jsme, že uvidíme, jak Felipe ukončí dominanci Red Bullů, bylo to velmi těsné. Zítra uděláme vše, co bude moci, abychom získali nějaké body, které mohou být v celkové klasifikaci užitečné.

Jestli si nemyslím, že jsem letos udělal příliš mnoho chyb? V Barceloně, kde jsem snad pod největším tlakem, jsem zajel své nejlepší kvalifikační kolo a odjel svůj nejlepší závod. Pokud po deseti letech ve Formuli 1 musím stále dokazovat, že necítím tlak, pak o tom nemá cenu hovořit.

Chris Dyer
Měli jsme auto, které mělo na to bít se o vítězství na tak obtížné trati, jako je tato, dnes jsme toho však byli schopni pouze s jedním vozem. Pravidla neumožňují nasazení druhého šasi ve stejný den a poškození Fernandova vozu po dopolední havárii byla tak vážná, že se nedala opravit.

Fernando bude začínat z boxové uličky: před několika lety se někomu na Ferrari v podobné situaci podařilo dojet na pátém místě, takže doufáme, že se nám podaří takový výkon ještě vylepšit.

 

McLAREN

Lewis Hamilton, 5.
Dal jsem do všech tří částí kvalifikace vše, obzvlášť do mého posledního letmého kola, kdy jsem z auta vyždímal vše do poslední kapky - víc z něj absolutně už nešlo dostat.

Dnes jsem se dotkl snad všech svodidel, kterých jsem mohl, a využil jsem celou dráhu, jak jen to šlo, takže jsem se svou výkonností spokojený. Je však jasné, že Red Bull má více přítlaku než my, obzvlášť ve středním sektoru. Je evidentní, že musíme udělat řádný pokrok, abychom s nimi v budoucnu dokázali držet krok. Mohou sešlápnout plyn naplno dříve než my a mohou rychleji projíždět zatáčkami, což jim dává větší důvěru při jízdě na limitu.

Určitě se jim však přibližujeme a na roštu přede mnou to je velmi těsné. Bylo by skvělé získat první místo, závodí se ale až zítra. Odstartuji na vnitřní straně, nic není ztraceno, dokud není konec.

Jenson Button, 8.
Auto se v první části na tvrdých pneumatikách chovalo dobře, ale na těch jsme v třetí části nejeli, takže je to trochu smutné. Myslím, že by to byla lepší volba. Jeli jsme na těch měkčích jako kdokoli jiný a já s nimi bojoval - auto s sebou hodně házelo ve vysokých rychlostech a bylo nedotáčivé v pomalých zatáčkách. Necítilo se na nich dobře.

Ani si nemyslím, že je Lewis spokojený s pátým místem, já jsem osmý, takže jsem o něco pozadu a je to trochu frustrující. Auto se na měkkých pneumatikách necítilo v kvalifikaci dobře, takže je smůla, že jsme vybrali tento směr strategie.

Nevím, na co myslel (Felipe Massa - pozn.)! Měl jsem tam tolik místa. Bylo tam pouze už jen deset aut, takže by mělo být jednoduché držet v dostatečné vzdálenosti od ostatních aut na trati, která jezdí okolo, ale on se samozřejmě nedíval do zrcátek. Bylo to zrovna na konci měřeného kola a byl to můj první rychlý pokus.

Je to velmi nepříjemné. Nevím, jaký by byl čas kola, ale je nepříjemné, že se tam připletl do cesty, protože mě tím nemožně zpomalil.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Během víkendu jsme viděli velmi dobré dlouhé jízdy u obou našich pilotů, jen je pro nás trochu obtížnější získat z pneumatik dostatečnou rychlost v úvodních kolech. Nepodařilo se nám to žel před kvalifikací napravit, výsledkem čehož byla umístění Jensona a Lewise hluboko v poli ve všech částech kvalifikace.

V Monaku bude jako vždy klíčové postavení na startu a bezpochyby máme bitvu ve svých rukou. Ale jak už jsem řekl dříve a neomlouvám se za to, že to řeknu znovu: jak Jenson, tak i Lewis, jsou špičkoví bojovní piloti a - dokonce i v Monaku, kde je předjíždění notoricky obtížné - udělají vše, co je v jejich silách, aby své startovní pozice přetavily v maximální možný bodový příděl pro McLaren.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Moc se omlouvám, mám špatnou náladu, protože jsem to celé pokazil. Mohl jsem být na pole position nebo alespoň v první řadě, protože v Q2 bylo pro mne snadné být první i s jedinou sadou gum. V závěrečné části jsem však udělal vše špatně. Nedokázal jsem vytěžit z vozu maximum, udělal jsem chybu a nenašel jsem si volné místo v provozu. Hrůza, jsem opravdu zklamaný, celému týmu se moc omlouvám. Čeká nás zítra obtížný závod ze šestého místa.

Michael Schumacher, 7.
Kvalifikace potvrdila, že rozdíly mezi týmy jsou zde menší, ale ne tak malé, abychom z toho měli nějaký zisk, což je to, co bychom si samozřejmě přáli. Všichni jsme měli jisté obavy o kvalifikaci kvůli množství aut, z mého pohledu musím ale říct, že všichni odvedli skvělou práci. Po celou dobu jsem měl volnou dráhu, kromě jednoho neúmyslného zablokování Nicem [Rosbergem].

Myslím, že jsme z vozu dnes dostali to, co jsme mohli. Pozitivní zprávou je, že jsem na vnitřní straně, což je dobrá startovní pozice - a starty nám jdou zatím velmi dobře. Můžeme aspoň doufat v získání jednoho či dvou dalších míst během závodu.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 9.
S devátým místem jsem spokojený, dal jsem do kvalifikace maximum a nemyslím si, že ji šlo zajet lépe. Věděli jsme, že provoz bude problémem, ale nakonec to bylo docela v pohodě. Monako našemu autu vyhovuje, věřím, že budeme zítra konkurenceschopní.
 
Nico Hülkenberg, 11.
Potvrdilo se naše očekávání, v Q1 to bylo hodně těsné, ale kolo se mi podařilo. Vůz byl rychlý, bohužel v Q2 jsem nezajel dobré kolo a mrzí mne, že jsem nedokázal projít do finálové části. Jedenácté místo není špatné, ale když je váš týmový kolega před vámi, není to moc příjemné. Věřím, že se mi bude v zítřejším závodě dařit.
 
Sam Michael, technický ředitel

Je fajn mít v Top10 alespoň jeden vůz, ale nebyli jsme dost rychlí na to, abychom tam měli oba. Rubens odvedl maximum a Nico s ohledem na první start v Monaku s vozem F1 také. Novinky na voze se osvědčily, věřím, že i při dalších závodech to bude podobné a vývoj směřuje správným směrem. Teď se zaměříme na zítřek.

 

FORCE INDIA

Vitantonio Liuzzi, 10.
Pro nás to byl dobrý den. Postup do poslední částí byl určitě naším cílem a to jsme splnili, což je po minulých dvou kvalifikacích skvělé. Myslím, že jsme se mohli dostat i na deváté místo, protože jsem byl ve svém posledním kole rychlejší, při nájezdu do šikany jsem ale zablokoval kola a trochu ztratil.

Monako však miluji, je to zvláštní podnik, je dobré začít z tak vysoké startovní pozice. To, že jsme mezi nejlepšími deseti, nás staví do velmi slibné pozice před zítřejším závodem vzhledem k tomu, že předjíždění je zde tak obtížné. Myslíme si, že v tomto závodu budeme moci bojovat o body, což je pro tým v této části sezóny to nejdůležitější.

Adrian Sutil, 12.
Dnes to byla obtížná kvalifikace: auto sice bylo rychlé, ale mě se nepodařilo ve druhé části zajet ani jedno kolo – byl velký provoz a pak se vyboural Renault v první zatáčce ve špatnou dobu, což mě docela dost poškodilo.

Jsem docela zklamaný z toho, že když už jsem měl konečně čistý vzduch, měl jsem pro změnu studené pneumatiky a kolo, které jsem zajel, nebylo dostatečně rychlé. Postup do poslední části mi těsně unikl, zítra by to nicméně měl být stejně dobrý závod. Dvanácté místo je přesně uprostřed pole. Mám zdejší okruh rád, auto se chová dobře – udělám vše co je v mých silách, abych zítra získal nějaké body. Nikdy nevíte, co se zde může přihodit.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 13.
Jsem trochu zklamaný, protože jsem doufal v o něco lepší výsledek, postup do poslední části vzhledem k tomu, jak se mi dařilo v dopoledním tréninku. Když z auta nedostanete maximum, nemůžete být spokojeni.

Neměl jsem moc problémů s provozem, jen jsme podle mě nezvládli dobře situaci s odlišnou teplotou mezi dopoledním tréninkem a odpolednem, kvůli které se pneumatiky chovaly trochu odlišně.

Mým cílem pro zítřek bude zabodovat, což znamená dostat se před tři vozy. Zde je závod velmi dlouhý, proto aby mi to vyšlo, bude klíčové dojet do cíle. Pozitivní věcí je, že naše závodní rychlost je během tohoto víkendu dobrá.

Jaime Alguersuari, 17.
Mohu být spokojený s tím, že jsem se snažil ze sebe vydat to nejlepší, nicméně nejsem spokojený s provozem, který na trati panoval. Nejhorší to bylo v posledním kole, kdy pro mě den skončil dvě zatáčky před koncem kola.

Těším se na zítřejší závod, který bude velmi dlouhý, jak je typické pro tuto speciální trať. Mým cílem bude dojet závod až do konce, což by mi mělo dát spoustu nových zkušeností pro příští léta.

Giorgio Ascanelli
Není moc co říct po dnešní kvalifikaci. Nepopsal bych to jako zklamání, protože tohle je prostě Monako. Pro Jaimeho to byla premiéra a trochu musel bojovat a Sebastienův výsledek dokazuje, jak na tom opravdu jsme.

Neudělali jsme vše úplně dokonale, ale to nikdo tady a společně jsme tu sdíleli provoz a chyby, ale nebylo to žádné velké drama.


SAUBER
 
Pedro de la Rosa, 15.
Patnácté místo na startu nezní fantasticky, ale jsem s výsledkem docela spokojený. Od prvního tréninku jsme vůz dost měnili, nastavení a vyvážení odpovídá tomu, co jsme stihli zvládnout. Věděli jsme, že kvalifikace nebude nijak snadná pro nás. Stále se trápíme v pomalých zatáčkách. Dal jsem do kvalifikace maximum, nyní se musíme soustředit na závod.
 
Kamuj Kobajaši, 16.
Je to těžké a pro náš tým zřejmě nejtěžší víkend letošní sezony. Monako je sice výjimečné, ale věřím, že v Turecku budeme na lepší pozici. Zase je pravda, že na zdejším okruhu se může přihodit vše a pokusím se využít sebemenší příležitost, která se mi naskytne pro posun vpřed.
 
James Key, technický ředitel
Proti Barceloně poněkud zklamání, ale Monako bylo pro náš tým obtížné vždy. Konkurence je vyrovnaná a možná jsme nějakou sedetinu mohli získat, ale provoz trápil všechny. Pokusíme se dokončit zítra závod s oběma auty a získat z naší dnešní pozice co nejlepší výsledek.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 18.
První pokus byl velmi dobrý, takže v druhém kole jsem se rozhodl jít pořádně do toho, trochu zariskovat a pak se uvidí, co se stane. Náskok na další auto byl 0,9s, takže jsem si myslel, že jestli se mi kolo opravdu povede, tak bychom se mohli dostat do Q2, ale abych byl upřímný, neměl jsem auto úplně pod kontrolou a dostal se mimo stopu a vjel do špíny. Na konci jsem se posunul před všechny z nových týmů, takže to není špatné.

Jarno Trulli, 19.
Dnes to bylo trochu těžké, včera jsem ztratil dost času na trati, což znamenalo, že moje poslední úpravy na autě byly před kvalifikací správné.
Mimo to jsem ze sebe vydal to nejlepší a byli jsme předním autům o dost blíže, než lidé čekali. Také jsme dokázali velké zlepšení oproti začátku sezóny, takže jsem přirozeně šťastný, že jsme tam, kde jsme.

Mike Gascoyne
Byl to pro nás dobrý den. Udělali jsme další krok dopředu ve výkonech, což jsme dokázali v posledním tréninku a zlepšení v kvalifikaci jsme přenesli do minulého závodu. V kombinaci s vylepšeními na motoru se nám podařilo pokračovat zmenšovat náskok ostatních o tři sekundy. Myslím, že i v dnešní kvalifikaci jsme udělali maximum toho, v co jsme doufali - Heikki hned v začátku byl ve velmi dobrém kole a Jarno provedl to samé na konci části, a to nás posunulo dál od ostatních nových týmů, takže jsem velmi spokojený.

 

VIRGIN

Timo Glock, 20.
Je to docela frustrující, že jsem v dopoledním tréninku mohl ujet pouze tři kola, do kvalifikace jsem tak šel takřka naslepo. Byl jsem proto docela překvapený, jak blízko jsme byli Lotusům. Mé auto bylo opravdu výhrou, téměř všude jsem se dotýkal svodidel, abych dosáhl nejlepšího možného času.

Se svým časem jsem spokojený a mám radost z práce, kterou jsem dnes odvedl. Co se zbytku víkendu týče, ve svých rukou mám již jen jeho část – v Monaku totiž nikdy nevíte, co se stane.
Vzhledem k závodu jsem optimistou, jelikož se auto chová lépe s větším množstvím paliva, takže musíme promyslet, co můžeme získat díky strategii a využít každou příležitost. Myslím, že zde má cenu riskovat. Je zde s námi Chris Ferguson, profesionální hráč pokeru, takže se ho zkusím zeptat na to, jak vrhnout kostky!

Lucas di Grassi, 21.
Očekával jsem, že v kvalifikaci se auto bude chovat ještě lépe než v dopoledním tréninku, jeho záď se však chovala jinak, takže se dnes večer budeme muset dobře podívat na data a ujistit se, že pro zítřek je vše v pořádku.

Na závod se těším. Španělsko bylo mé poslední, při kterém jsem musel používat techniky pro úsporu paliva. Tohle je okruh, kde na to budu moci tlačit bez problémů, pro Turecko a zbytek sezóny už dostanu nové auto. Ve Velké ceně Monaka pro sebe a pro tým očekávám lepší závod.

 

HRT

Bruno Senna, 22.
Dnešek byl dobrý. Chvíli jsem se trápil s nedostatkem výkonnosti v rychlých zatáčkách, chtěl bych týmu poděkovat za neúnavné analyzování a hledání příčin tohoto problému. S několika novými díly pro dnešní den mé auto ožilo a mohl jsem tak v kvalifikaci jezdit přirozeně opět s důvěrou. Usilovně pracujeme s tím, co máme. Věřím v lepší budoucnost.

Karun Chandhok, 23.
Jsem z nedostatku rychlosti zmatený. Je to divné vzhledem k tomu, co jsme převedli v trénincích dnes a ve čtvrtek. Večer si sedneme s inženýry a zkusíme pochopit, proč ztrácíme tolik času. Nyní zkoumají rozdíly, aby pochopili ztrátu na ostatní vozy. Zítra máme 78 kol, což je opravdu hodně. Odvedeme to nejlepší, čeho jsme schopni.

Colin Kolles, šéf týmu
Před třetí části jsme vyměnili nějaké díly a převodovku v Brunově voze a jasně jsme mohli pozorovat zlepšení, která snížila ztrátu na nejrychlejší. V kvalifikaci se časy oproti ránu zlepšily. Vyhnout se svodidlům a nerozbit v kvalifikaci vůz je v Monaku pro piloty celkově jedním z nejnáročnějších úkolů, náš výkon mě potěšil.

Vytisknout

Diskuze: Reakce pilotů na monackou kvalifikaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Na rovinkách nejrychlejší Kubica

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud