Ten umožňuje díky oddělování vzdušných proudů za zadním křídlem na rovinkách snížit aerodynamický odpor a dosahovat tak vyšších maximálních rychlostí (psali jsme zde).
Před odletem z Číny šéf Red Bullu Christian Horner původně prohlásil, že by jejich vůz RB6 mohl být tímto systémem vybaven již v Barceloně, pokud se v dopravním chaosu vyvolaném kouřící islandskou sopkou dostanou rychle zpět do Evropy. To se nakonec povedlo - týmy prohlašovaly, že nedošlo k vážným prodlevám v přípravách na první evropský závod.
Na otázku, zda již brzy nasadí F-kanál, však Webber odpověděl: "Bylo by to hezké mít ho co nejdříve, ale v Barceloně to ještě určitě nebude. Nevíme, kdy ho nasadíme, ale pracujeme na tom, stejně jako ostatní týmy, tím jsem si jist."
Ferrari včera testovalo svou verzi ve Vairanu, kde se s upraveným vozem proháněl Giancarlo Fisichella. Pokud se osvědčí během dvou pátečních tréninků v Barceloně, nasadí Scuderia F-kanál již do následující kvalifikace a závodu.