DISKUZE K ČLÁNKU F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne
Ani příští víkend v Barceloně se ještě neobjeví na vozech Red Bullu inovace, s níž letos přišel McLaren a kterou všichni kopírují jako diví - systém F-kanálu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasoval 1 člověk)
02.05.2010 13:23
To tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Petr
14:42 03.05.2010 XXXJa jsem to napsal samozřejmě přehnaně zjednodušeně (roura s dírou). Samozřejmě že se jedná o velmi sofistikovaný systém, který soudruzi ve Wokingu vyvíjeli téměř 2 roky!
Nechci nikterak snižovat tvé schopnosti zhotovit komplexní F-kanál systém a la McLaren po jednom nahlédnutí do kokpitu: ale jedna věc se na systém podívat a druhá jej vyrobit a nasadit tak, aby ti opravdu fungoval a nenarušil ti fungování (mechaniku, aerodynamiku) stávajícího monopostu - což konkurenci ještě nějaký ten pátek potrvá. Ono se řekne housle, ale zahrát na ně!
Další problém je, že části monopostů (monokok, nárazové struktury,..) jsou letos homologovány - není možné jednoduše postavit B-auto, což týmům ztěžuje okopírování systému F-kanálu McLarenu.
K tvé poslední otázce: pro konkurenci (a nejen pro ni) je určitě zajímavé, jak to uvnitř řeší. Každy zná obecný princip, jak by to mělo fungovat, ale okopírováním mohou leccos ušetřit. Jinak já bych na to dokázal čučet pořad -
uzivatel000190
14:23 03.05.2010 XXXNo to je pěkné, ale spíše to dokazuje nějaký sofistikovanější systém než rouru s dírou, protože by to jinak stačilo okouknout i mě jednou a dokonce bych si to zapamatoval a v továrně překreslil (možná i zhotovil.:). Takže co na tom je tak zajímavého, že na to stále čučí? -
Petr
13:48 03.05.2010 XXXTohle mě hodně pobavilo:
- ze společného focení (Bahrajn)
[odkaz na stránku]
- a pořád mu to nedá pokoj (Čína)
[odkaz na stránku] -
Petr
10:50 03.05.2010 XXXU McL mají strucne receno diru v trubce (vzduch veden kanalem od periskopu v kokpitu az do kridla, v kokpitu je v nem otvor). Kdyz do ni strci koleno, vzduch proudi do zadniho kridla a dochazi ke stallingu. Zadna membrana, klapka, dil navic.
Kdyz potrebuji brzdit, pritlaci na brzdovy pedal, tim se posune koleno a otevre otvor, vzduch do kridla neproudi (klade pak v zatackach odpor, ale zvysuje pritlak). -
uzivatel000190
10:16 03.05.2010 XXXDobře tedy a jak to ovládá jezdec u mcl či sub.? To tam mají opravdu přiveden vzduch přímo na nohu (bok) a ovládají to přímo tělem nebo to vedou kolem jezdce v hadicích a ty případně přiškrtí tělem?
Já si z tvých slov o automatické aktivaci vzal to, že to je vybaveno právě čidlem co uvolňuje přívod vzduchu.... -
uzivatel000190
08:52 03.05.2010 XXXDíky za dokonalé vysvětlení, jen nechápu jedno, pokud je povolené automatické aktivování tak proč by nešlo takový systém doplnit o tlačítko na aktivaci pro pilota (prostě by stiskem tlačítka otevřel nějakou klapku) nebo pokud není povolena elektronika tak by to vedli za pomocí táhla a měl by tam páčku? -
Petr
21:10 02.05.2010 XXXPasivní = fungují bez zásahu pilota. V případě McLarenu hovoříme o aktivním, protože jej pilot ovládá kolenem (u Sauberu kolenem, popř. i rukou).
U pasivních systému se systém aktivuje sám při dosažení určité rychlosti proudění vzduchu (změně tlaku).
To je jednak mnohem náročnější na vyladění (je třeba pečlivě ladit pro každý okruh zvlášť), a také méně efektivní. U aktviního systém jej jezdci mohou využít i na kratších rovinkách, kde je dosahována nižší rychlost než v nejrychlejší zatáčce okruhu, dle které by se měl pasívní systém nastavit.
Navíc aktivní systém může být využíván pro vyvážení vozu, resp. zvolení správného kompromisu mezi aerodynamickým a mechanickým přítlakem - což by mohla být ještě větší výhoda než dosažení vyšší maximální rychlosti. -
uzivatel000190
20:36 02.05.2010 XXXJak fungují ty pasivní systémy? Je tam nějaká membrána kterou otevře jen určitý tlak vzduchu (rychlá jízda po rovince)? Nebo je tohle zakázané? Nějak to nedovedu pochopit, protože pokud tam jde vzduch stále, tak v rychlých zatáčkách by přece hodně vzduchu narušilo přítlak a to by byl průšvih? -
Petr
13:32 02.05.2010 XXXTýmy mají povolené 4 dny pro aerodynamické testy.
Ve Vairanu již měli ploutev otevřenou, zatím to vypadá na pasívní systém, uvidíme:
[odkaz na stránku] -
uzivatel000190
13:23 02.05.2010 XXXTo tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou povoleny i nějaké jiné testy?
Každopádně už poslední týden, tak snad nám to uteče.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek