DISKUZE K ČLÁNKU F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne

Ani příští víkend v Barceloně se ještě neobjeví na vozech Red Bullu inovace, s níž letos přišel McLaren a kterou všichni kopírují jako diví - systém F-kanálu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.05.2010 14:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 13:23
To tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 13:32
Týmy mají povolené 4 dny pro aerodynamické testy… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 21:10
Pasivní = fungují bez zásahu pilota. V případě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Ja jsem to napsal samozřejmě přehnaně zjednodušeně (roura s dírou). Samozřejmě že se jedná o velmi sofistikovaný systém, který soudruzi ve Wokingu vyvíjeli téměř 2 roky!

    Nechci nikterak snižovat tvé schopnosti zhotovit komplexní F-kanál systém a la McLaren po jednom nahlédnutí do kokpitu: ale jedna věc se na systém podívat a druhá jej vyrobit a nasadit tak, aby ti opravdu fungoval a nenarušil ti fungování (mechaniku, aerodynamiku) stávajícího monopostu - což konkurenci ještě nějaký ten pátek potrvá. Ono se řekne housle, ale zahrát na ně!
    Další problém je, že části monopostů (monokok, nárazové struktury,..) jsou letos homologovány - není možné jednoduše postavit B-auto, což týmům ztěžuje okopírování systému F-kanálu McLarenu.

    K tvé poslední otázce: pro konkurenci (a nejen pro ni) je určitě zajímavé, jak to uvnitř řeší. Každy zná obecný princip, jak by to mělo fungovat, ale okopírováním mohou leccos ušetřit. Jinak já bych na to dokázal čučet pořad 04

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No to je pěkné, ale spíše to dokazuje nějaký sofistikovanější systém než rouru s dírou, protože by to jinak stačilo okouknout i mě jednou a dokonce bych si to zapamatoval a v továrně překreslil (možná i zhotovil.:). Takže co na tom je tak zajímavého, že na to stále čučí?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Tohle mě hodně pobavilo:

    - ze společného focení (Bahrajn)
    [odkaz na stránku]
    - a pořád mu to nedá pokoj (Čína) 12
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    U McL mají strucne receno diru v trubce (vzduch veden kanalem od periskopu v kokpitu az do kridla, v kokpitu je v nem otvor). Kdyz do ni strci koleno, vzduch proudi do zadniho kridla a dochazi ke stallingu. Zadna membrana, klapka, dil navic.
    Kdyz potrebuji brzdit, pritlaci na brzdovy pedal, tim se posune koleno a otevre otvor, vzduch do kridla neproudi (klade pak v zatackach odpor, ale zvysuje pritlak).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Dobře tedy a jak to ovládá jezdec u mcl či sub.? To tam mají opravdu přiveden vzduch přímo na nohu (bok) a ovládají to přímo tělem nebo to vedou kolem jezdce v hadicích a ty případně přiškrtí tělem?
    Já si z tvých slov o automatické aktivaci vzal to, že to je vybaveno právě čidlem co uvolňuje přívod vzduchu....

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Díky za dokonalé vysvětlení, jen nechápu jedno, pokud je povolené automatické aktivování tak proč by nešlo takový systém doplnit o tlačítko na aktivaci pro pilota (prostě by stiskem tlačítka otevřel nějakou klapku) nebo pokud není povolena elektronika tak by to vedli za pomocí táhla a měl by tam páčku?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Není tam žádná klapka, žádné šoupátko. Pohyblivé díly jsou zakázány, proto nějaké tlačítko nepřichází v úvahu.
      Při změně rychlosti/tlaku prostě vzduch sám proudí odlišně, na tom není nic zas tak světoborného - důmyslné využití jeho fyzikálních vlastností.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Pasivní = fungují bez zásahu pilota. V případě McLarenu hovoříme o aktivním, protože jej pilot ovládá kolenem (u Sauberu kolenem, popř. i rukou).
    U pasivních systému se systém aktivuje sám při dosažení určité rychlosti proudění vzduchu (změně tlaku).

    To je jednak mnohem náročnější na vyladění (je třeba pečlivě ladit pro každý okruh zvlášť), a také méně efektivní. U aktviního systém jej jezdci mohou využít i na kratších rovinkách, kde je dosahována nižší rychlost než v nejrychlejší zatáčce okruhu, dle které by se měl pasívní systém nastavit.
    Navíc aktivní systém může být využíván pro vyvážení vozu, resp. zvolení správného kompromisu mezi aerodynamickým a mechanickým přítlakem - což by mohla být ještě větší výhoda než dosažení vyšší maximální rychlosti.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Jak fungují ty pasivní systémy? Je tam nějaká membrána kterou otevře jen určitý tlak vzduchu (rychlá jízda po rovince)? Nebo je tohle zakázané? Nějak to nedovedu pochopit, protože pokud tam jde vzduch stále, tak v rychlých zatáčkách by přece hodně vzduchu narušilo přítlak a to by byl průšvih?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Týmy mají povolené 4 dny pro aerodynamické testy.

    Ve Vairanu již měli ploutev otevřenou, zatím to vypadá na pasívní systém, uvidíme:
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    To tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou povoleny i nějaké jiné testy?
    Každopádně už poslední týden, tak snad nám to uteče. 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -

    XXX
    Našel jste někdo nějaký fotky z toho testu Ferrari ve Vairanu?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama