Očekávalo se, že japonský výrobce rozhodne o budoucnosti svého týmu až o týden později, poté, co v Tokiu proběhne výroční zasedání rady společnosti. Při té příležitosti se obvykle řešil rozpočet společnosti na závodění. Fakt, že rozhodnutí má přijít dříve, je nečekaný a odborníci soudí, že by to mohlo znamenat odchod další automobilky z F1.
"Výrobci aut dnes zvažují, jaký užitek jim přinese, když utratí stovky milionů jenů na účast v F1," řekl Tacuja Mizuno, investiční poradce se specializací na automobilový průmysl.
Pokud by se Toyota rozhodla z F1 odejít, byla by už třetím výrobcem automobilů, který tak v průběhu jediného roku učinil. Loni v prosinci odešla japonská Honda, letos v létě oznámila odchod německá společnost BMW.
V případě odchodu Toyoty by na startovním roštu zbylo místo pro tým Sauber, jehož přihláška do šampionátu bude přijata až v případě uvolněného místa.
Byla by to ovšem špatná zpráva pro Kamujiho Kobajašiho, třiadvacetiletého japonského pilota, který udělal dobrý dojem ve dvou závěrečných závodech, kdy v týmu nahradil zraněného Tima Glocka, a nyní je blízko smlouvě.