Renaultu byl udělen trest v podobě vyloučení ze šampionátu F1 - ovšem podmíněně s odkladem o dva roky.
Tým byl shledán vinným za způsobení úmyslné nehody během loňského závodu v Singapuru. Míra jeho viny bylo označena jako nepřekonatelně závažná. Renault nejenže narušil dobré jméno tohoto sportu, ale také ohrozil životy diváků, maršálů a dalších soutěžících včetně Nelsona Piqueta, ml.
FIA kvůli toho shledala, že by si Renault absolutně zasloužil vyloučení z šampionátu Formule 1, přesto bylo rozhodnuto o podmínce s dvouletým odkladem díky tomu, že se tým ke všemu při nejbližší možné příležitosti přiznal a podnikl kroky proti těm, kteří stáli u zrodu tohoto činu - proti Flaviu Briatoremu a Patu Symondsovi.
Renault se zavázal, že uhradí veškeré náklady, jež FIA vznikly v souvislosti s vyšetřováním, a že bude rovněž významně přispívat na projekty FIA týkající se bezpečnosti.
Bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore dostal doživotní zákaz působení v soutěžích spadajících pod FIA. Nebude mu umožněno ani zastupovat piloty F1. Navíc pilotům, jež jsou s ním ve spojení, nebude obnovena superlicence. To se týká momentálně Fernanda Alonsa, Marka Webbera, Heikkiho Kovalainena a Romaina Grosjeana. Těm nezbývá než se zkrátka poohlédnout po jiném manažerovi. Důvodem doživotnímu zákazu pro Briatoreho bylo popírání viny i přes veškeré důkazy.
Bývalému řediteli vývoje Patu Symondsovi byl udělen podobný zákaz - ne však doživotně, ale "pouze" na pět let, a to díky tomu, že přiznal svůj podíl na tom, co se odehrálo, a díky své výpovědi před Světovou radou motosportu, v níž uvedl, že bude "navždy litovat a stydět se" za to, že byl součástí tohoto případu.
Nelson Piquet, ml. se již FIA omluvil za to, co provedl, a ze zasedání odešel bez trestu vzhledem k tomu, že mu byla dříve udělena imunita výměnou za detailní informace o pozadí jeho nehody.
FIA také rozhodla, že Alonso, jenž byl dnes vyslýchán, nebyl do ovlivnění výsledků Renaultem nikterak zapojen a je tudíž nevinen.
Plné znění rozsudku můžete najít zde: http://www.fia.com