Nejlehčím pilotem na startu zítřejšího závodu bude vítěz dnešní kvalifikace - Lewis Hamilton. McLaren dnes cítil šanci na vítězství v kvalifikaci a nechtěl se o něj nechat připravit, proto jsou oba jezdci o něco lehčí než konkurence, ale nikterak dramaticky. Podobné množství paliva si veze i Sebastian Vettel, Fernando Alonso či Robert Kubica.
Velmi dobrou šanci na předjetí alespoň jednoho z McLarenů bude mít Rubens Barrichello, jenž si veze téměř o 10 kg paliva více než Lewis Hamilton. Díky tomu by mohl zůstat na trati o tři kola déle než McLareny, což by mu mohlo na posun vpřed stačit.
Podobně dobrou vyhlídku má i Nico Rosberg, jenž by se tak mohl posunout před Kimiho Räikkönena, a také Mark Webber, který si veze o 8 kg paliva více než před ním startující Fernando Alonso.
Naopak se solidní, ba až nevídanou dávkou benzínu, bude startovat po dnešku velmi zklamaný kvalifikační specialista Jarno Trulli - do nádrže mu mechanici nacpou více než 102 kg benzínu, snad se jim podaří zaklapnout víčko nádrže. Velmi těžký je i Kazuki Nakajima, Timo Glock, Giancarlo Fisichella, Luca Badoer či Sebastian Buemi. Je tak docela možné, že tito piloti pojedou pouze na jednu zastávku v boxech.
Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace zkorigujeme o hmotnost vozu danou rozdílným množstvím paliva, zjistíme, že nejlepší výkon odvedl Rubens Barrichello, který je zatím ve Valencii po celou dobu rychlejší než jeho stájový kolega Jenson Button. Jeho čas byl o třídu lepší než časy všech ostatních pilotů. Monopostům BrawnGP se ve Valencii daří a jak je vidět, jsou zde rychlejší než McLareny či Red Bully.
McLaren však výborně odhadl potřebné množství paliva - přesně o tolik, aby vzhledem ke své konkurenceschopnosti pokořil soupeře. Heikki Kovalainen by dnes porazil stájovou jedničku Lewise Hamiltona, pokud by vezl stejné množství paliva. Fin odvedl v kvalifikaci fantastický výkon a jako jediný by se dokázal vklínit mezi Brawnovo jezdecké duo.
Red Bullům to dle očekávání na pomalé městské trati moc nejde, rychlejší byl i Nico Rosberg na Williamsu, jenž má z první desítky vůbec nejtěžší vůz a tudíž i dobré vyhlídky na posun vpřed v zítřejším závodě.
Fernanda Alonsa navzdory včerejším sebejistým prohlášením, že je od Brawnu dělí pouhé tři desetinky a v závodě by snad mohli i vyhrát, dnes čekalo nepříjemné vystřízlivění z opojení nadměrným sebevědomím. Od nejrychlejších totiž dělí Renault třikrát větší propast, než si mysleli. Španěl tak neměl ani s velmi lehkým vozem na víc než na osmou příčku.
Prapor Ferrari drží Kimi Räikkönen, z osmého místa zítra nebude bez šance na body. Ferrari se lepší pomaleji než by si přáli, na Brawna ztrácejí stále více než půl vteřiny. Na náladě jim jistě nepřidává ani ostudný výkon testovacího pilota (který již téměř rok netestoval) Lucy Badoera, jenž zaskakuje za Massu. Popravdě dost dobře nechápu, proč zvolili tak mizerný zástup. Mizérie vyniká zvláště při srovnání s mladíky bez velkých zkušeností s F1 (které Badoer jinak má). Badoera dnes předčil jak Alguersuari, tak zvláště (a to o třídu) Grosjean, o němž se nedá rozhodně říci, že by měl lepší vůz než Luca. Pokud už v Maranellu nechtěli příliš riskovat s mladíky, mohli sáhnout například po Sebastienu Bourdaisovi. Jsem zvědav, koho bude řídit rudý monopost v Belgii, Badoer to ale už podle mě nebude.
V dalším kole by měli spolu stavět Heikki Kovalainen a Fernando Alonso. Heikkimu ale jedno kolo k vyjetí náskoku na Lewise a následnému předjetí nejspíše stačit nebude. To Jenson Button bude stavět 3 kola po Sebastianu Vettelovi - zde by to už stačit mohlo. Stejně tak Nicu Rosbergovi, jenž na to bude mít ještě o 2 kola více než Jenson Button.
Závod je vypsán na 57 kol, snad se bude zítra na co dívat na (z hlediska předjíždění) poměrně nudném okruhu.