Páteční shrnutí – Hungaroring

x-o, 24. července 2009, 17:50 Google+

Ohlasy jezdců a týmů na páteční tréninky, shrnutí nových úprav na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

1. trénink
Teplota vzduchu cca 26, teplota trati cca 38, relativní vlhkost 50 %, rychlost větru 6 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. McLaren
2. Williams
3. Ferrari
4. Red Bull
5. Toyota
6. BMW
7. Brawn
8. Renault
9. Force India
10. Toro Rosso

2. trénink
Teplota vzduchu cca 28, teplota trati cca 45, relativní vlhkost 35 %, rychlost větru 2-5 m/s. Chvílemi mírný déšť.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. McLaren
2. Williams
3. Red Bull
4. Toyota
5. Brawn
6. BMW
7. Renault
8. Ferrari
9. Force India
10. Toro Rosso


Ferrari

Massa: 8. a 18., celkem 57 kol
Räikkönen: 7. a 11., celkem 61 kol

Ferrari přivezlo velké množství menších změn - Räikkönen dostal přední křídlo Massy z Německa, Massa na oplátku testoval Räikkönenovo. Změny proběhly i na zadním křídle, podlaze, zadním zavěšení a krytu motoru, kde jsou nové otvory. Neověřené zdroje hovoří o lehčím KERSu.
Massa měl velké problémy, často vyjížděl z trati a stěžoval si na nízkou přilnavost a špatné vyvážení. Nemohl zahřát přední pneumatiky a po jednom z výjezdů špatně fungovalo zadní zavěšení. Räikkönen je mnohem spokojenější, i když stav není zcela ideální, usoudil, že to byl lepší pátek, než některé předchozí. Domenicali dodal, že tým už začal pracovat na přípravách pro příští sezónu.

McLaren

Hamilton: 3. a 1., celkem 56 kol
Kovalainen: 1. a 2., celkem 57 kol

McLaren se soustředil na balík uvedený už v Německu. Tentokrát jej obdrželi oba jezdci, i když i tentokrát byly díly dostupné až na poslední chvíli. Kromě toho tým testoval nové kryty předních kol.
Hamilton má Hungaroring rád, ale na nejlepší týmy ještě ztrácí. Zejména na výjezdech ze zatáček, kde nemůže tak brzy přidat plyn. Jeho cílem pro kvalifikaci je postup do poslední části, ideální by byl start z první řady. Kovalainen je z novinek nadšený, přilnavost je vyšší, stabilita při brzdění lepší a celkově se zlepšilo vyvážení vozu. O výkonech Red Bullu a Brawnu bude mít jasno teprve zítra.
Podle Whitmarshe ještě zapracují na nastavení a v závodě by měli být konkurenceschopní. Haug dodává, že KERS pomáhá především v prvním sektoru.

BMW Sauber

Kubica: 11. a 14., celkem 60 kol
Heidfeld: 12. a 9., celkem 66 kol

Proti původním předpokladům tým stihnul připravit nové přední křídlo, konkrétně v jeho okrajích jsou nyní otvory, jako v případě Toyoty nebo McLarenu. Heidfeldovi ale nesedí vyvážení jak na krátké, tak na delší vzdálenosti a nejlepší nejsou ani pneumatiky. Kubica byl zpočátku spokojený, ale v průběhu s novými díly a změnami nastavení se pocit zhoršoval.

Renault

Alonso: 9. a 12., celkem 65 kol
Piquet: 17. a 15., celkem 58 kol

Na voze nejsou velké změny, jen Piquet dostal stejný balík, jako Alonso v Německu a na předních kolech jsou nové kryty.
Alonso dokončil plánovaný program a cílem je dobrá kvalifikace. Piquetovi se líbí nové díly, ale měl problémy s převodovkou a zavěšením. Také musí ještě pracovat na nastavení. Tento závod by pro něj měl být posledním.

Toyota


Trulli: 6. a 8., celkem 45 kol
Glock: 14. a 10., celkem 75 kol

Tým do Maďarska přivezl hned několik změn - prvky na okrajích předního křídla jsou nyní lépe upevněny, nové jsou kryty předních kol (s výstupky) a přídavné křídlo nacházející se pod zadním křídlem (podobné těm, které na vozech byly v letech 2004 a 2005). V souvislosti s ním bylo změněno i spodní zadní křídlo.
Pro Trulliho den nebyl nejlepší, protože ztratil čas kvůli výměně dílů v prvním tréninku a poruše elektroniky v tom druhém. Zítra bude muset dohánět ztrátu. Glock splnil program bez potíží a vůz se zdá být dobrý.


Toyota - přídavné zadní křídlo

Red Bull

Webber: 4. a 4., celkem 50 kol
Vettel: 15. a 6., celkem 55 kol

Red Bull opět nepřipravil velké změny, jen drobné úpravy jak po aerodynamické, tak mechanické stránce.
Mark Webber s vozem neměl problémy, i když ještě není stoprocentně spokojený. Těsně před koncem druhého tréninku musel zastavit kvůli poruše hydrauliky. Sebastian Vettel je nespokojený s vyvážením a doufá, že během zítřka se situace zlepší. V průběhu druhého tréninku si stěžoval na chování vozu a tým mu vyměnil přední zavěšení.

Toro Rosso

Buemi: 19. a 19., celkem 82 kol
Alguersuari: 20. a 20., celkem 82 kol

Tým převzal konfiguraci Red Bullu ze Silverstonu, takže se auto radikálně změnilo. Optimistické odhady hovořily až o vteřinovém zlepšení, ale zatím k němu zřejmě nedošlo.
Buemi je celkově pozitivní, ale donutit nové úpravy fungovat vyžaduje čas. Alguersuari je také spokojený, s každým kolem se učí a potřebuje především zapracovat na nájezdech do rychlejších zatáček. Na helmě má vzkaz "Ciao Henry" - pozdrav zesnulému Henrymu Surteesovi, se kterým jezdil minulý rok ve Formuli 3.

Williams

Rosberg: 2. a 3., celkem 74 kol
Nakajima: 5. a 5., celkem 65 kol

Williams má na voze několik upravených dílů, jako například nové zadní křídlo s otvorem podobným Red Bullu. Rosberg nastavení během tréninků hodně vylepšil, ale ještě cítí rezervu. Navíc je potřeba rozhodnout o využití pneumatik v závodě. Nakajima neměl žádné problémy, ale potřebuje vylepšit rychlost vozu na krátkých vzdálenostech.
 
Force India

Sutil: 18. a 16., celkem 46 kol
Fisichella: 16. a 17., celkem 59 kol

Mezi novinky patří upravené přední křídlo, přední brzdové kanály a podlaha. Podle Sutila je posouzení chování těžké, přilnavost byla malá a vůz byl současně nedotáčivý i přetáčivý. Navíc musel vyměnit převody. Fisichella je s vyvážením spokojenější, na konci mohl zajet lepší čas nebýt vibrací kvůli probržděné pneumatice.

Brawn GP

Button: 10. a 13., celkem 67 kol
Barrichello: 13. a 7., celkem 62 kol

Tým připravil největší novinky, které jsou na Hungaroringu k vidění. Přední křídlo má větší hlavní klapky, difuzor je jinak tvarovaný, nový je i kryt motoru s asymetrickými otvory u výfuků. Mezi zbývající změny patří upravené zadní křídlo a podlaha.
Pro Buttona je začátek pozitivní, teploty jsou vyšší a tak se mohl soustředit na klasický program. Ve druhém tréninku si stěžoval na přilnavost přední části auta v posledních třech zatáčkách. Barrichello se soustředil především na pneumatiky a jejich vliv na nastavení, superměkká směs se zdá být rychlejší. S časy si hlavu neláme, Brawn podle něj mívá v pátek více paliva, takže si věří.

Bridgestone
Povrch trati se během tréninků hodně vyvíjel, na konci byla trať o poznání přilnavější a rychlejší. Se zahříváním pneumatik nebyly díky vysokým teplotám žádné problémy a rozestupy mezi většinou vozů jsou minimální. Někteří jezdci si zpočátku stěžovali na tvrdší směs (měkká), ale neměl by to být problém. Optimální závodní strategie bude záviset na vývoji trati a teplotách.
Vytisknout

Diskuze: Páteční shrnutí – Hungaroring

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

McLaren dominoval i druhému tréninku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud