Finský pilot vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Británie, ale jeho týmový kolega Lewis Hamilton se po výjezdu safety-caru a zastávce "zdarma" dostal šťastně před něj.
Vyhrál by v Silverstone Bottas, nebýt safety-caru?
Závod by nicméně zřejmě vyhrál i tak. Bottas se totiž držel dvou-zastávkové strategie, která po sobotě vypadala z pohledu týmů i dodavatele pneumatik jasně výhodněji, zatímco Brit by těžil z jízdy na jednu zastávku, protože Mercedes by strategie mezi své piloty rozdělil. A tvrdší směsi v neděli držely podstatně lépe než v předchozích dnech.
"Upřímně jsme si mysleli, že jediná zastávka dnes byla zcela mimo hru, což byla z naší strany chyba. Středně-tvrdá - tvrdá byla nakonec nejrychlejší strategií, my jsme si však mysleli, že bude mnohem pomalejší," prozradil Bottas po závodě.
Mercedes je s Bottasem spokojený
Cílem projel až jako druhý za Hamiltonem, Wolff ale ocenil jeho výkon s tím, že si "zasloužil vyhrát." Podle něj si tím také řekl o novou smlouvu: "Udělal dobrý krok tímto směrem."
No inch given between the two Silver Arrows
— Formula 1 (@F1) July 14, 2019
A brilliant mini-battle at the start of Sunday's race#BritishGP 🇬🇧 #F1 (sound on) pic.twitter.com/ob8kKxm2So
"Šlo zatím o jeho nejlepší výkon od počátku sezóny. Nevzdává se a má na to, aby se mohl rovnocenně postavit Lewisovi v kvalifikaci," pokračuje šéf Mercedesu, jenž byl spokojený i s tím, jak spolu tvrdě a čistě zároveň na dráze jeho piloti na začátku závodu v Silverstone bojovali: "Šlo o férové a vzrušující závodění."
A co Ocon?
Nabízí se však otázka, co bude s jejich rezervním pilotem Estebanem Oconem, jemuž slíbil v roce 2020 sedačku ve Formuli 1. Mladý talent Mercedesu byl totiž často spojován právě s Bottasovým místem.
"Probíhají jednání s mnoha různým týmy. Momentálně jde jen o jednání. Naučil jsem se, že dokud není smlouva podepsána, tak místo není nikdy jisté," říká Ocon, jenž loni po sezóně u Racing Pointu z F1 překvapivě vypadl.
"Příležitosti ale přijdou. Musíme pracovat na tom, abychom poznali, co bude příští rok možné. Momentálně se to však vyvíjí správným směrem," pokračuje 22letý Francouz.
Bude se muset spokojit s nejpomalejším Williamsem?
Wolff by byl moc rád, kdyby se jeho svěřenec do F1 v příští sezóně vrátil, i kdyby to nebylo s německým týmem. "To je fantastické. Znamená to, že mě Toto a můj tým plně podporují a chtějí, abych byl ve voze, bez ohledu na to jak. Je to pro mě hodně zvláštní, když to slyším. Opravdu mi věří," těší Ocona.
To by ale mohlo znamenat, že by se vrátil v méně konkurenceschopném vozem. Přijal by ambiciózní mladík takovou nabídku? "Musím se do F1 vrátit, takže uvidíme. Mým cílem ale je být v konkurenceschopném autě," odpovídá Ocon.
Podle našich zpráv vede mladý pilot jednání kromě Williamsu také s Haasem a s Renaultem.