Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Daniel Šupa, 4. srpna 2003, 00:36 Google+

Na tuto otázku není pravděpodobně jednoznačná odpověď, ale traťoví komisaři ji již našli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Každý kdo viděl startovní manévr dnešní GP Německa a následující horké chvilky 17 jezdců startovního pole má asi na věc případné viny svůj vlastní názor. Záměrně jsem uvedl 17 jezdců, neboť pouze raketově startující Montoya a oba piloti stáje Renault neměli se vzniklou kolizí problémy.

První reakce asi byla ta, že za viníka byl označen Rubens Barrichello, jenž nenechal kolem svého vozu proklouznout Raikkonena. Pozdější zpomalené záběry z horních kamer však ukázaly, že Brazilec byl sevřen do kleští dvěma zbývajícími aktéry.

Příznivci Ferrari budou vinit Schumachera a Raikkonena, fanoušci McLarenu zase Barrichella a Schumachera a ti, kteří by měli rádi z R. Schumachera mistra světa asi Barrichella a Raikkonena.

Na druhý pohled bylo jasné, že Ralf tlačil Barrichella co nejvíce ke krajnici, ale tam již byl v tu chvíli velmi rychlý Raikkonen. Brazilec neměl možnost uhnout a zablokoval kola, na odvrácení kolize však již bylo příliš pozdě.

Z tohoto pravděpodobně vyšli i důslední traťoví komisaři a překvapivě penalizovali domácího Ralfa pro příští závod posunem na startu o 10 míst dozadu. Tým BMW Williams se proti rozhodnutí okamžitě odvolal a případ se bude řešit u zeleného stolu.

Z třetího pohledu a s odstupem času však vypadá situace poněkud jinak. Ralf neměl na méně pogumované straně trati vydařený start a viděl v zrcátcích Barrichella na ideální stopě. Po Severní zatáčce následuje dlouhá rovinka a aby ho Brazilec nemohl ohrozit, bylo mu jasné, že ji musí projet co nejrychleji, tedy si ji co nejvíce narovnat, tedy najet do ní pokud možno co z vnější strany.

Plynule přesunul svůj modrobílý FW25 k Barrichellovi, jenž mírně uhnul doleva a pokračoval k zatáčce již v přímém směru, přičemž tam nechal pilotovi Ferrari dostatek místa. Kámen úrazu však byl v tom, že Ralf s největší pravděpodobností neviděl ve svých miniaturních zrcátcích na krajnici balancující McLaren Raikkonena. Fin chtěl za každou cenu využít vydařeného startu a poslal vůz do pomalu se uzavírající vnější stopy. Barrichellovi nechal Němec místa dostatek, ale pro dva vozy to již bylo přece jen málo.

Skutečně tak nese celou vinu za nebezpečnou havárii, v jejímž důsledku skončilo 5 vozů mimo trať a Wilson jen o několik kol později v boxech Ralf Schumacher? Troufám si říci, že po vyprchání veškerých emocí lze vidět v dnešní kolizi jen souhru faktorů, které u závodů Formule 1 mohou končit i nehodou a odstoupením aktérů.

Zvykli jsme si, že se v F1 většina věci dramatizuje, ale osvědčené přísloví „Všeho s mírou“, by v tomto případě dle mého názoru neškodilo. Na druhou stranu bych si nepřál, aby někdo nabyl dojmu, že mám představu o F1 jako o volném ringu! Penalizace tohoto typu by se však měly udělovat za tak nebezpečné manévry, jako když Senna vytláčel svého soka Prosta na betonovou zeď a nebo za nečistý boj Michaela Schumachera s jezdci Williamsu v roce 1996 a 1997 při boji o titul mistra světa. V těchto příkladech k tomu totiž došlo záměrně a cíleně…

Vytisknout

Diskuze: Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie 2004 skutečností - anotační foto

GP Belgie 2004 skutečností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud