Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Daniel Šupa, 4. srpna 2003, 00:36 Google+

Na tuto otázku není pravděpodobně jednoznačná odpověď, ale traťoví komisaři ji již našli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Každý kdo viděl startovní manévr dnešní GP Německa a následující horké chvilky 17 jezdců startovního pole má asi na věc případné viny svůj vlastní názor. Záměrně jsem uvedl 17 jezdců, neboť pouze raketově startující Montoya a oba piloti stáje Renault neměli se vzniklou kolizí problémy.

První reakce asi byla ta, že za viníka byl označen Rubens Barrichello, jenž nenechal kolem svého vozu proklouznout Raikkonena. Pozdější zpomalené záběry z horních kamer však ukázaly, že Brazilec byl sevřen do kleští dvěma zbývajícími aktéry.

Příznivci Ferrari budou vinit Schumachera a Raikkonena, fanoušci McLarenu zase Barrichella a Schumachera a ti, kteří by měli rádi z R. Schumachera mistra světa asi Barrichella a Raikkonena.

Na druhý pohled bylo jasné, že Ralf tlačil Barrichella co nejvíce ke krajnici, ale tam již byl v tu chvíli velmi rychlý Raikkonen. Brazilec neměl možnost uhnout a zablokoval kola, na odvrácení kolize však již bylo příliš pozdě.

Z tohoto pravděpodobně vyšli i důslední traťoví komisaři a překvapivě penalizovali domácího Ralfa pro příští závod posunem na startu o 10 míst dozadu. Tým BMW Williams se proti rozhodnutí okamžitě odvolal a případ se bude řešit u zeleného stolu.

Z třetího pohledu a s odstupem času však vypadá situace poněkud jinak. Ralf neměl na méně pogumované straně trati vydařený start a viděl v zrcátcích Barrichella na ideální stopě. Po Severní zatáčce následuje dlouhá rovinka a aby ho Brazilec nemohl ohrozit, bylo mu jasné, že ji musí projet co nejrychleji, tedy si ji co nejvíce narovnat, tedy najet do ní pokud možno co z vnější strany.

Plynule přesunul svůj modrobílý FW25 k Barrichellovi, jenž mírně uhnul doleva a pokračoval k zatáčce již v přímém směru, přičemž tam nechal pilotovi Ferrari dostatek místa. Kámen úrazu však byl v tom, že Ralf s největší pravděpodobností neviděl ve svých miniaturních zrcátcích na krajnici balancující McLaren Raikkonena. Fin chtěl za každou cenu využít vydařeného startu a poslal vůz do pomalu se uzavírající vnější stopy. Barrichellovi nechal Němec místa dostatek, ale pro dva vozy to již bylo přece jen málo.

Skutečně tak nese celou vinu za nebezpečnou havárii, v jejímž důsledku skončilo 5 vozů mimo trať a Wilson jen o několik kol později v boxech Ralf Schumacher? Troufám si říci, že po vyprchání veškerých emocí lze vidět v dnešní kolizi jen souhru faktorů, které u závodů Formule 1 mohou končit i nehodou a odstoupením aktérů.

Zvykli jsme si, že se v F1 většina věci dramatizuje, ale osvědčené přísloví „Všeho s mírou“, by v tomto případě dle mého názoru neškodilo. Na druhou stranu bych si nepřál, aby někdo nabyl dojmu, že mám představu o F1 jako o volném ringu! Penalizace tohoto typu by se však měly udělovat za tak nebezpečné manévry, jako když Senna vytláčel svého soka Prosta na betonovou zeď a nebo za nečistý boj Michaela Schumachera s jezdci Williamsu v roce 1996 a 1997 při boji o titul mistra světa. V těchto příkladech k tomu totiž došlo záměrně a cíleně…

Vytisknout

Diskuze: Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie 2004 skutečností - anotační foto

GP Belgie 2004 skutečností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud