Pouze McLaren v Sepangu neměnil motory

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2009, 11:00 Google+

Jednou z letošních novinek týkajících se motorů je to, že týmy jich mohou použít pouze 8 za sezónu. Je zajímavé, že v Malajsii byly vyměněny motory na všech vozech kromě dvou - těch stříbrných.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Když se tým rozhodl loni vyměnit po jednom závodu motor, jeho jezdec byl automaticky posunut o deset míst dozadu na startu závodu. Letos pravidla dávají týmům větší svobodu - záleží na nich, kolik závodů odjedou s jedním motorem a kdy jej vymění - nesmí to však udělat více než sedmkrát. S nasazením devátého (a pouze toho) motoru je již spjata penalizace.

Původně se psalo o tom, že motory v Malajsii vyměnili všichni krom Toro Rosso a McLarenu. Ukázalo se však, že Toro Rosso Sebastiena Bourdaise ani Buemiho, nezávodilo se stejnou specifikací jejich agregátu Ferrari.

Co většinu týmu vedlo k tomu, aby už po jednom závodě přistoupily k výměně motorů? V Sepangu totiž obvykle panují poměrně vysoké teploty, které mechanické trvanlivosti motoru moc nesvědčí. Na okruhu se také nacházejí dlouhé rovinky, proto je lepší, když monopost disponuje čerstvou pohonnou jednotkou. McLaren na to šel chytře - jednak se vysoké teploty nekonaly, kvůli dešťovým přeháňkám bylo poměrně chladno (na malajské poměry). A výkonností na úvod sezóny také neoplývají, zřejmě spoléhají na mnohem lepší formu ke konci sezóny, kdy budou čerstvé motory budou mít z jejich pohledu rozumnější uplatnění.

Ostatní týmy na tom však nijak moc neprohloupily - motory z prvního závodu v Melbourne mohou ještě využít během sezóny při jiných závodech a ten z Malajsie uplatní na méně náročných tratích.
Vytisknout

Diskuze: Pouze McLaren v Sepangu neměnil motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Di Montezemolo zuří!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud