Po dnešním závodě volal Stefanu Domenicallimu, který vede závodní tým. Ten odmítl použít stejná slova, jaká si vyslechl v telefonu, novinářům jen přiznal, že je absolutně rozzuřený! Není divu, milióny Eur vražené do vývoje a naděje na tituly se pomalu rozplývají. Svým zaměstnancům nařídil, aby od teďka dřeli ve dne i v noci.
S výkonností vozu Ferrari to přitom není tak zlé - v Malajsii vyhráli druhý měřený trénink a v kvalifikaci prokázal Kimi také dobrou rychlost. Tým trápí nespolehlivost - dnes měl Kimi v závodě velké problémy s izolací KERSu, takže dokonce během přerušení závodu vystoupil z vozu, a i kdyby se znovu odstartovalo, už by nepokračoval. V prvním měřeném tréninku s ním měl také problém, začal mu hořet, naštěstí 200 m před boxovou uličkou, do které s problémy dojel.
Není to však pouze nespolehlivost, která sužuje stáj z Maranella, ale také špatná rozhodnutí. Velmi špatná, častěji než obvykle. Felipe si připadal zřejmě velmi neohroženě v první části kvalifikace, kdy zajel pouze jedno kolo, jak byl zvyklý z loňska, a v papučích mimo vůz spoléhal, že do další fáze v pohodě postoupí. Jak ho však postupně odsouval jeden soupeř za druhým, tuhla mu zmrzlina v žaludku a úsměv na rtech. Jak může takový tým udělat takovou botu? Copak v sázce bylo málo?
V závodě to dnes nebylo lepší: zřejmě jste postřehli, kdy Kimiho povolali pro pneumatiky do extrémního deště. Bylo to sedm minut před tím, než začalo pršet, v době, kdy soupeři kolem nich vesele nasazovaly intermediálky a jezdili deset vteřin rychlejší časy na kolo. Za co bere plat Michael Schumacher? Jak to, že dochází k takovým strategickým chybám se sedminásobným velezkušeným mistrem světa na pitwallu Ferrari?
To odmítl komentovat i Domenicali, protože dotaz z pléna novinářů k tomu padl. Ferrari musí holt zabrat. Pro Čínu připravený nový difuzor mít ještě nebude, i tam se dá proto očekávat boj o body především mezi vozy Brawna, Toyoty a Williamse. Ferrari ale má na to, aby tam nějaké body sebralo. Musí však zapracovat na spolehlivosti a k celému závodnímu víkendu přistoupit zodpovědněji.
Je příjemné vidět nové, malé týmy na špici. Takové trápení však rudým, nebo i stříbrným, kteří jsou na tom s výkonností ještě hůře, přejí snad jen zarytí odpůrci. Aby nám ta dominance vozů Brawn GP nezačala lézt brzy krkem! Vyrovnané závody je to, co činí sezónu zajímavou - když však vítězství v sezóně sbírá pouze jediná stáj - a je jedno, jestli je rudá či křiklavě zelená - přestává to již být taková zábava.