Di Montezemolo zuří!

Petr Hlawiczka, 5. dubna 2009, 22:14 Google+

Ferrari zažívá katastrofální vstup do sezóny. Po dvou odjetých závodech nemá ani bod. Výkonnost vozu není přitom nejlepší, ale potýkají se s nespolehlivostí a kupí chybu za chybou. Šéf Ferrari je zlostí rozžhaven do ruda!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Montezemolo, Luca

di Montezemolo, Luca | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Po dnešním závodě volal Stefanu Domenicallimu, který vede závodní tým. Ten odmítl použít stejná slova, jaká si vyslechl v telefonu, novinářům jen přiznal, že je absolutně rozzuřený! Není divu, milióny Eur vražené do vývoje a naděje na tituly se pomalu rozplývají. Svým zaměstnancům nařídil, aby od teďka dřeli ve dne i v noci.



S výkonností vozu Ferrari to přitom není tak zlé - v Malajsii vyhráli druhý měřený trénink a v kvalifikaci prokázal Kimi také dobrou rychlost. Tým trápí nespolehlivost - dnes měl Kimi v závodě velké problémy s izolací KERSu, takže dokonce během přerušení závodu vystoupil z vozu, a i kdyby se znovu odstartovalo, už by nepokračoval. V prvním měřeném tréninku s ním měl také problém, začal mu hořet, naštěstí 200 m před boxovou uličkou, do které s problémy dojel.

Není to však pouze nespolehlivost, která sužuje stáj z Maranella, ale také špatná rozhodnutí. Velmi špatná, častěji než obvykle. Felipe si připadal zřejmě velmi neohroženě v první části kvalifikace, kdy zajel pouze jedno kolo, jak byl zvyklý z loňska, a v papučích mimo vůz spoléhal, že do další fáze v pohodě postoupí. Jak ho však postupně odsouval jeden soupeř za druhým, tuhla mu zmrzlina v žaludku a úsměv na rtech. Jak může takový tým udělat takovou botu? Copak v sázce bylo málo?

V závodě to dnes nebylo lepší: zřejmě jste postřehli, kdy Kimiho povolali pro pneumatiky do extrémního  deště. Bylo to sedm minut před tím, než začalo pršet, v době, kdy soupeři kolem nich vesele nasazovaly intermediálky a jezdili deset vteřin rychlejší časy na kolo. Za co bere plat Michael Schumacher? Jak to, že dochází k takovým strategickým chybám se sedminásobným velezkušeným mistrem světa na pitwallu Ferrari?



To odmítl komentovat i Domenicali, protože dotaz z pléna novinářů k tomu padl. Ferrari musí holt zabrat. Pro Čínu připravený nový difuzor mít ještě nebude, i tam se dá proto očekávat boj o body především mezi vozy Brawna, Toyoty a Williamse. Ferrari ale má na to, aby tam nějaké body sebralo. Musí však zapracovat na spolehlivosti a k celému závodnímu víkendu přistoupit zodpovědněji.

Je příjemné vidět nové, malé týmy na špici. Takové trápení však rudým, nebo i stříbrným, kteří jsou na tom s výkonností ještě hůře, přejí snad jen zarytí odpůrci. Aby nám ta dominance vozů Brawn GP nezačala lézt brzy krkem! Vyrovnané závody je to, co činí sezónu zajímavou - když však vítězství v sezóně sbírá pouze jediná stáj - a je jedno, jestli je rudá či křiklavě zelená - přestává to již být taková zábava.
Vytisknout

Diskuze: Di Montezemolo zuří!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whitmarsh, Martin

Whitmarsh: Bylo to moje selhání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud