Toyota musí brzy vyhrát, jinak končí

Pavel Stavebník, 21. ledna 2009, 13:19 Google+

Přestože vedení automobilky nedalo stáji formule 1 nůž na krk, alespoň ne oficiálně, prezident týmu John Howett varuje své podřízené. Jen úspěšné působení zabezpečí projektu budoucnost a lidem práci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

„Potřebujeme bojovat s nejlepšími a vyhrát, myslím si, že už jsme v F1 dost dlouho a nadešel čas na první vítězství. Potřebujeme velmi slušné výsledky.“

Vedení automobilky má pro program F1 pochopení, závodní stáj operovala podle neověřených zpráv s největším rozpočtem. Loňská sezona byla proti tragickému roku 2007 poměrně úspěšná, ale na bez dalšího zlepšení se vítězství nedostaví.

„Kvůli krizi má potíže každý výrobce aut, každý tým a ani Toyota není výjimkou. Podle mého nejsou náklady tím, co nakonec rozhodne o odchodu, ale poměr mezi náklady a výsledky."

Jen omezení nutných investic a velmi dobré výsledky zajistí Toyotě klid k práci a budoucnost ve formuli 1.

Otázkou však je, čím chce Toyota své soupeře bojující o vítězství dohnat a překonat, když s největší pravděpodobností do Austrálie vůbec KERS nepřiveze a zabývá se seriózně možností, nenasadit ho ani v jednom závodě sezony 2009.

V Kolíně byly vyvíjeny dvě šasi, jedno s KERS, druhé bez systému rekuperace energie, které je lehčí a umožňuje větší variabilitu pro vyvážení a dosažení lepších jízdních vlastností.

„KERS nemá s technologiemi používanými u hybridních sériových automobilů nic společného, proto si myslím, že by bylo jeho nenasazení omluvitelné," uvedl včera šéf týmu F1 Yamashina.

Myslí to Japonci vážně nebo jde o hru a matení soupeřů? Při testech je u nového TF109 KERS používaný...


Vytisknout

Diskuze: Toyota musí brzy vyhrát, jinak končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

BMW

BMW F1.09, poslední krok je nejtěžší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud