BMW F1.09, poslední krok je nejtěžší

Daniel Šupa, 20. ledna 2009, 20:22 Google+

Dnes byl světu představen další monopost pro letošní ročník. Nový vůz se konstruoval od úplné nuly, cílem je boj o vítězství v každém závodě. Stáj BMW Sauber zatím své cíle vždy plnila, ale s jejich dnešním oznámením zazněla i opatrnost z přehnaných nadějí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Hned ráno stáhli závodní jezdci Robert Kubica s Nickem Heidfeldem a jejich náhradníkem Christianem Klienem bílou plachtu z novinky týmu F1.09. Po chvíli pro fotografy a krátké tiskové konferenci se odebral tým ke své práci a brzy nato roloval po pitlane Robert Kubica k prvnímu instalačnímu kolu.

Stáj a složení jejího managementu představil muž s nejvyšší odpovědností a celý projekt, Mario Theissen. „Naším cílem je přirozeně další zlepšení. Po loňském vítězství a jedenácti pódiích máme stanovenu vysokou laťku. Letos je naším cílem udržet výbornou spolehlivost, být ještě rychlejší a v každém závodě bojovat o vítězství. Vím, je to velký cíl, zvláště když ten poslední krok bývá vždy nejtěžší.“

Nový monopost není příliš odlišný od představených konkurentů, vývoj se zaměřil na tři základní oblasti, které spolu však úzce souvisí, aerodynamika, integrace nového systému KERS a pneumatiky bez drážek.

Technickým ředitelem a autorem podepsaným pod letošním vozem je Willy Rampf. „Začínali jsme od úplné nuly. Na autě se začalo pracovat ještě předtím, než jsme loni představilo F1.08. F1.09 se od svého předchůdce zcela liší. Hladké pneumatiky ovlivnily přítlak a zcela změnily vyvážení vozu což ovlivnily i povinné úpravy aerodynamiky. Cílem bylo při konstrukci najít maximum přítlaku, dostatečnou rychlost a při tom všem kvalitní základní vyvážení.“

Robert Kubica se loni držel v boji o titul až téměř do posledního závodu a velmi se na vedení zlobil, že ztrácel jeho vůz po kanadském vítězství proti Ferrari a McLarenu dech. Ani dnes se k situaci nezapomněl vrátit: „Naším cílem je být už v Austrálii ve výborné formě a udržet si ji až do posledního závodu v Abu Dhabi.“ Nick Heidfeld je spokojený s technickou úrovní nového vozu a ocenil brzký start přípravy.

„Jsem přesvědčený, že se nám náš cíl podaří splnit i letos, ale je pravdou, že plán je jedna věc a skutečnost druhá,“ uzavřel opatrněji šéf týmu.

Vytisknout

Diskuze: BMW F1.09, poslední krok je nejtěžší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso chválí Dennise

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

  2. GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

  3. GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

  4. Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud