Mladý Fin bude nejdražším jezdcem?

Daniel Šupa, 11. prosince 2003, 22:55 Google+

Zdá se, že v blízké budoucnosti by se mohla cena Kimiho Raikkonena stát tou nejvyšší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Těsně po prohlášení technického ředitele stáje Ferrari Ross Brawna, že by rád viděl Raikkonena v rudém monopostu Ferrari, přišel časopis BusinessF1 s vizí, dle které by se měl Fin v brzké době stát nejbohatším pilotem.

Během pěti let u McLarenu by si měl dle časopisu Raikkonen přijít na 130 milionů USD, z čehož v posledním roce (2006) by to mohlo údajně být až 60 milionů.

Aktuálně je nejdražším jezdcem F1 Michael Schumacher s ročním platem 23 milionů USD, následuje druhý Schumacher, a to Ralf, se 7 miliony USD a trojice Coulthard, Montoya a právě Raikkonen s platem kolem 4,5 milionu USD ročně.

Z jakých konkrétních podkladů ve svém tvrzení BusinessF1 vychází však nebylo zveřejněno. Do svých úvah zahrnuje neznámou veličinu Juana Pabla Montoyu, který by mohl v McLarenu zvýšit vnitřní pnutí a následkem toho by mohl za vysoké peníze směřovat Raikkonen k vábícímu Ferrari.

Paradoxně však Ferrari mohlo již ve svých službách Fina míti. V roce 2001 závodil začínající Raikkonen v Sauberu, který blízce s Ferrari spolupracuje. Váhání se stáji z Maranella nevyplatilo. Starý lišák Ron Dennis Ferrari předběhl a Raikkonena ze Sauberu vykoupil pro McLaren.

BusinessF1 však nezohlednil ještě jednu věc, a to výši peněz do F1 plynoucích spolu s neustále se zvyšující náklady týmů na vývoj a provoz. Na případu Jacquese Villeneuva je vidět, že éra dolarových gigantů by mohla brzy skončit. I když Michael Schumacher je zářným příkladem toho, jak se jim může dařit. Otázkou tedy je, kolik takových ale F1 unese?


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Mladý Fin bude nejdražším jezdcem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Wirdheim opět testuje F1 - anotační foto

Wirdheim opět testuje F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud