Analýza brzdění - Japonsko

Petr Hlawiczka, 14. října 2008, 21:28 Google+

Ve kterých místech se na Fuji Speedway brzdilo a jak? Projdeme si všechny zatáčky včetně nájezdových a průjezdných rychlostí, kolik metrů a vteřin brzdění zabralo, jaké to na jezdce kladlo nároky (přetížení, tlak na brzdový pedál) a podívame se také na teplotu, kterou brzdy dosahovaly

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Okruh v japonské Fuji na brzdy neklade vysoké nároky, týmy obecně zde s nimi nemají problémy (jako např. v Monze či Montrealu). Na 4563 m dlouhém okruhu, jenž jezdci v závodě obkroužili 67-krát, je pouze 7 míst, kde je třeba šlápnou na brzdu. Pouze v 1. a 4. zatáčce je třeba přitlačit trochu více, silou mírně přesahující 130 kg. Za celý závod tak zde jezdci namačkají na brzdu v součtu něco přes 41,2 tuny.

Na rozdíl od minulé analýzy jsem přidal i údaje z telemetrie o teplotě brzdových disků. Nejvyšší teploty jsou dosahovány v místech nejprudšího brzdění, tedy v první a čtvrté zatáčce - v té teplota převyšuje 980 ºC. S chlazením však nejsou problémy, protože si brzdy mají kde odpočinout. Následují zatáčky, kde se již tak prudce nebrzdí a a brzdy se stihnou bez problému ochladit.



Jezdci zde na brzdě letos v nejrychlejších kolech strávili pouze 14% času, zatímco loni to bylo 16% času jednoho kola. Neustále dochází k pokroku v používaných materiálech, aerodynamické efektivitě i gum Bridgestone Potenza, jejichž přilnavost se blíží přilnavosti kvalitní žvýkací gumy v ústech -náctiletého mladíka. Veškeré údaje vyčtete z tabulek pod následujícím náčrtem okruhu s jeho brzdnými body.




Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 323 km/h
Konečná rychlost:    80 km/h
Brzdná dráha: 146 m
Délka brzdění: 3,28 sec
Přetížení: 4,6 g
Teplota brzd: 939 ºC
Tlak na brzdový pedál: 135 kg

Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 282 km/h
Konečná rychlost: 231 km/h
Brzdná dráha: 54 m
Délka brzdění: 0,76 sec
Přetížení: 2,6 g
Teplota brzd: 667 ºC
Tlak na brzdový pedál: 77 kg

Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 259 km/h
Konečná rychlost: 136 km/h
Brzdná dráha: 100 m
Délka brzdění: 1,93 sec
Přetížení: 2,8 g
Teplota brzd: 712 ºC
Tlak na brzdový pedál: 88 kg

Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 300 km/h
Konečná rychlost:   65 km/h
Brzdná dráha: 128 m
Délka brzdění: 3,09 sec
Přetížení: 4,3 g
Teplota brzd: 981 ºC
Tlak na brzdový pedál: 133 kg

Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 199 km/h
Konečná rychlost: 131 km/h
Brzdná dráha: 63 m
Délka brzdění: 1,40 sec
Přetížení: 1,9 g
Teplota brzd: 601 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 195 km/h
Konečná rychlost: 97 km/h
Brzdná dráha: 96 m
Délka brzdění: 2,37 sec
Přetížení: 1,8 g
Teplota brzd: 568 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 215 km/h
Konečná rychlost: 108 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 2,05 sec
Přetížení: 2,4 g
Teplota brzd: 582 ºC
Tlak na brzdový pedál: 70 kg
Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Japonsko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul di Resta má mizivou šanci na F1 - anotační foto

Paul di Resta má mizivou šanci na F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud