Dopoledne se jezdilo za sucha, po obědové přestávce se v 14:30 hod začaly objevovat první kapky deště, což narušilo testovací program mnoha týmů, na dráze se toho proto moc nedělo.
Nejrychlejší čas předvedl Fernando Alonso s McLarenem ve svém 32. kole na super-měkkých pneumatikách - 1:31,290 min, čímž o půl sekundy překonal své sobotní kvalifikační maximum. Na druhém místě skončil Esteban Ocon s Mercedesem F1 W07 Hybrid, ten na zkušeného španělského matadora ovšem ztrácel už přes 1,5 sekundy, ovšem na středně-tvrdé směsi (viz podbarvení časů).
Na dráze se objevil i dva roky starý Mercedes F1 W05 Hybrid, který proháněl Pascal Wehrlein. Věnoval se ovšem výlučně programu Pirelli a přípravě směsí pro sezónu 2017, kdy F1 přejde na širší pneumatiky.
Příležitost dostala celá řada dalších mladíků: Charles Leclerc (Ferrari), Nikita Mazepin (Force India), Santino Ferrucci (Haas), Sergej Sirotkin (Renault) či Pierre Gasly (Red Bull), který se ráno objevil s ochranou kokpitu typu Halo, nikoliv s původním AeroScreenem vyvíjeným rakouským týmem.
Pomocí speciální brýlí natáčel výhled, který pilot má. Red Bull s touto ochranou kokpitu ale spokojen není a je připraven její zavedení od příští sezóny blokovat.
Toro Rosso testovalo nový kryt motoru a chlazení, snažení Sainze však zbrzdila porucha převodovky. Leclerc s Ferrari zvládl jen 19 kol, odpoledne odkroužil pouze jedno, Mazepin se s Force Indií za deště neukázal vůbec.
Nejvíce kol (123) zvládl ujet Ocon s Mercedesem, dobrou spolehlivost prokázal také McLaren s Hondou, který jako druhý tým překonal hranici 100 kol. Sauber se dvoudenního testu v Silverstone z finančních důvodů neúčastní.