Analýza brzdění - Singapur

Petr Hlawiczka, 7. října 2008, 18:01 Google+

V článku se ještě jednou ohlédneme za prvním nočním závodem v Singapuru - a to z pohledu brzd. Ukážeme si, do kterých zatáček jezdci museli brzdit, v jakých rychlostech i jakému přetížení museli čelit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Singapuru (Singapur)

GP Singapuru (Singapur) | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nový okruh v Singapuru představoval pro brzdy zajímavou výzvu. Ne snad prudkým brzděním z vysokých rychlostí, jako je tomu například v Montrealu či v Monze, ale velmi častým drobným brzděním, které nedopřeje brzdám žáden odpočinek. Podíváme se na jednotlivé zatáčky a údaje z telemetrie, které se k nim vztahují.

Okruh je dlouhý 5067 m a jezdci zde v závodě odkroužili 61 kol. Během jednoho kola musí brzdit na 14 místech, byť zatáček je celkem 24. Pro srovnaní: okruh v Monze je na brzdy rovněž náročný. Brzdí se tam ale pouze v šesti místech, zato velmi tvrdě - často z rychlostí přesahující 340 km/hod. V Singapuru se na brzdy se jde tvrději pouze v první a pak ve čtvrté zatáčce. Celkem stráví jezdci na brzdě 14% času jednoho kola, naopak plynový pedál mají na podlaze zhruba 50% času.



Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 287 km/h
Konečná rychlost: 155 km/h
Brzdná dráha: 76 m
Délka brzdění: 1,08 sec
Přetížení: 4,5 g
Tlak na brzdový pedál: 150 kg

Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 170 km/h
Konečná rychlost: 103 km/h
Brzdná dráha: 64 m
Délka brzdění: 0,84 sec
Přetížení: 2,5 g
Tlak na brzdový pedál: 71 kg

Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 251 km/h
Konečná rychlost: 164 km/h
Brzdná dráha: 49 m
Délka brzdění: 0,78 sec
Přetížení: 3,8 g
Tlak na brzdový pedál: 122 kg

Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 293 km/h
Konečná rychlost: 134 km/h
Brzdná dráha: 81 m
Délka brzdění: 1,43 sec
Přetížení: 4,5 g
Tlak na brzdový pedál: 150 kg

Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 210 km/h
Konečná rychlost: 94 km/h
Brzdná dráha: 69 m
Délka brzdění: 1,45 sec
Přetížení: 3,3 g
Tlak na brzdový pedál: 95 kg

Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 193 km/h
Konečná rychlost: 160 km/h
Brzdná dráha: 32 m
Délka brzdění: 0,38 sec
Přetížení: 3,1 g
Tlak na brzdový pedál: 80 kg

Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 261 km/h
Konečná rychlost: 132 km/h
Brzdná dráha: 130 m
Délka brzdění: 1,23 sec
Přetížení: 4 g
Tlak na brzdový pedál: 140 kg

Zatáčka č. 8:
Počáteční rychlost: 151 km/h
Konečná rychlost: 92 km/h
Brzdná dráha: 35 m
Délka brzdění: 0,65 sec
Přetížení: 2,2 g
Tlak na brzdový pedál: 62 kg

Zatáčka č. 9:
Počáteční rychlost: 220 km/h
Konečná rychlost: 86 km/h
Brzdná dráha: 78 m
Délka brzdění: 1,51 sec
Přetížení: 3,6 g
Tlak na brzdový pedál: 100 kg

Zatáčka č. 10:
Počáteční rychlost: 270 km/h
Konečná rychlost:  104 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 1,71 sec
Přetížení:  4,2 g
Tlak na brzdový pedál: 135 kg

Zatáčka č. 11:
Počáteční rychlost: 232 km/h
Konečná rychlost: 91 km/h
Brzdná dráha: 60 m
Délka brzdění: 1,08 sec
Přetížení: 3,2 g
Tlak na brzdový pedál: 93 kg

Zatáčka č. 12:
Počáteční rychlost: 216 km/h
Konečná rychlost: 118 km/h
Brzdná dráha: 55 m
Délka brzdění: 1,30 sec
Přetížení: 3,4 g
Tlak na brzdový pedál: 100 kg

Zatáčka č. 13:
Počáteční rychlost: 180 km/h
Konečná rychlost: 111 km/h
Brzdná dráha: 43 m
Délka brzdění: 0,82 sec
Přetížení: 2,8 g
Tlak na brzdový pedál: 80 kg

Zatáčka č. 14:
Počáteční rychlost: 246 km/h
Konečná rychlost: 220 km/h
Brzdná dráha: 35 m
Délka brzdění: 0,2 sec
Přetížení: 1,5 g
Tlak na brzdový pedál: 50 kg

Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Singapur

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Di Resta sa objaví za volantom McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud