Analýza brzdění - Singapur

Petr Hlawiczka, 7. října 2008, 18:01 Google+

V článku se ještě jednou ohlédneme za prvním nočním závodem v Singapuru - a to z pohledu brzd. Ukážeme si, do kterých zatáček jezdci museli brzdit, v jakých rychlostech i jakému přetížení museli čelit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Singapuru (Singapur)

GP Singapuru (Singapur) | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Nový okruh v Singapuru představoval pro brzdy zajímavou výzvu. Ne snad prudkým brzděním z vysokých rychlostí, jako je tomu například v Montrealu či v Monze, ale velmi častým drobným brzděním, které nedopřeje brzdám žáden odpočinek. Podíváme se na jednotlivé zatáčky a údaje z telemetrie, které se k nim vztahují.

Okruh je dlouhý 5067 m a jezdci zde v závodě odkroužili 61 kol. Během jednoho kola musí brzdit na 14 místech, byť zatáček je celkem 24. Pro srovnaní: okruh v Monze je na brzdy rovněž náročný. Brzdí se tam ale pouze v šesti místech, zato velmi tvrdě - často z rychlostí přesahující 340 km/hod. V Singapuru se na brzdy se jde tvrději pouze v první a pak ve čtvrté zatáčce. Celkem stráví jezdci na brzdě 14% času jednoho kola, naopak plynový pedál mají na podlaze zhruba 50% času.



Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 287 km/h
Konečná rychlost: 155 km/h
Brzdná dráha: 76 m
Délka brzdění: 1,08 sec
Přetížení: 4,5 g
Tlak na brzdový pedál: 150 kg

Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 170 km/h
Konečná rychlost: 103 km/h
Brzdná dráha: 64 m
Délka brzdění: 0,84 sec
Přetížení: 2,5 g
Tlak na brzdový pedál: 71 kg

Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 251 km/h
Konečná rychlost: 164 km/h
Brzdná dráha: 49 m
Délka brzdění: 0,78 sec
Přetížení: 3,8 g
Tlak na brzdový pedál: 122 kg

Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 293 km/h
Konečná rychlost: 134 km/h
Brzdná dráha: 81 m
Délka brzdění: 1,43 sec
Přetížení: 4,5 g
Tlak na brzdový pedál: 150 kg

Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 210 km/h
Konečná rychlost: 94 km/h
Brzdná dráha: 69 m
Délka brzdění: 1,45 sec
Přetížení: 3,3 g
Tlak na brzdový pedál: 95 kg

Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 193 km/h
Konečná rychlost: 160 km/h
Brzdná dráha: 32 m
Délka brzdění: 0,38 sec
Přetížení: 3,1 g
Tlak na brzdový pedál: 80 kg

Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 261 km/h
Konečná rychlost: 132 km/h
Brzdná dráha: 130 m
Délka brzdění: 1,23 sec
Přetížení: 4 g
Tlak na brzdový pedál: 140 kg

Zatáčka č. 8:
Počáteční rychlost: 151 km/h
Konečná rychlost: 92 km/h
Brzdná dráha: 35 m
Délka brzdění: 0,65 sec
Přetížení: 2,2 g
Tlak na brzdový pedál: 62 kg

Zatáčka č. 9:
Počáteční rychlost: 220 km/h
Konečná rychlost: 86 km/h
Brzdná dráha: 78 m
Délka brzdění: 1,51 sec
Přetížení: 3,6 g
Tlak na brzdový pedál: 100 kg

Zatáčka č. 10:
Počáteční rychlost: 270 km/h
Konečná rychlost:  104 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 1,71 sec
Přetížení:  4,2 g
Tlak na brzdový pedál: 135 kg

Zatáčka č. 11:
Počáteční rychlost: 232 km/h
Konečná rychlost: 91 km/h
Brzdná dráha: 60 m
Délka brzdění: 1,08 sec
Přetížení: 3,2 g
Tlak na brzdový pedál: 93 kg

Zatáčka č. 12:
Počáteční rychlost: 216 km/h
Konečná rychlost: 118 km/h
Brzdná dráha: 55 m
Délka brzdění: 1,30 sec
Přetížení: 3,4 g
Tlak na brzdový pedál: 100 kg

Zatáčka č. 13:
Počáteční rychlost: 180 km/h
Konečná rychlost: 111 km/h
Brzdná dráha: 43 m
Délka brzdění: 0,82 sec
Přetížení: 2,8 g
Tlak na brzdový pedál: 80 kg

Zatáčka č. 14:
Počáteční rychlost: 246 km/h
Konečná rychlost: 220 km/h
Brzdná dráha: 35 m
Délka brzdění: 0,2 sec
Přetížení: 1,5 g
Tlak na brzdový pedál: 50 kg

Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Singapur

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Di Resta sa objaví za volantom McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

  5. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud