Úspěch McLarenu tkví v práci mimo okruh

Pavel Stavebník, 20. srpna 2007, 15:50 Google+

Stáj vedená Ronem Dennisem zažívá v letošním roce další návrat na výsluní. Skutečnosti, které stojí v pozadí, můžeme však jen hádat. S největší pravděpodobností se ale nebude jednat o jednu oblast.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Paffett, Gary

Paffett, Gary | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Sdílejte článek

Dá se logicky předpokládat, že po definitivní dostavbě nového špičkového sídla týmu ve Wokingu, může vedení upnout všechnu svoji pozornost na kvalitní výkony na okruzích, které jsou tím, co McLaren Mercedes potřebuje především.

V týmu panuje přísný systém kontroly, kterou je podle bývalého pilota Kimi Raikkonena Dennis až posedlý. Když se k tomu přidá finanční zázemí, produktivita a lidské schopnosti, měl by stroj na úspěch fungovat výborně.

Konkurence však také pracuje naplno a především v aerodynamických tunelech tráví její konstruktéři stále více času. Testovací pilot Gary Paffett si myslí, že síla McLarenu spočívá ve využití dat získaných na simulátoru a při testech na rovinkách.

„Vývoj letošního MP4-22 započal uprostřed loňského roku. Pracovali jsme na jeho přípravě velmi tvrdě a na začátku roku se ukázali ve slibné formě. Od té doby jsme odvedli další kus práce, především na simulátoru, který je středem mé práce."

Stáje souhlasily s omezením testů, proto se více času tráví u počítačů a méně na samotných okruzích. Do loňského roku zřejmě nejvíce ze simulací profitoval Renault, teď se zdá, že McLaren našel kvalitnější výstupy.

„Loni jsme měli na dráze při testech dva vozy, letos jen jeden, více spoléháme na simulace a testy na rovinkách. Testy na rovinkách slouží především pro vyhodnocení aerodynamiky, ujišťujeme se, že naše vstupní poznatky pro práci v aerodynamickém tunelu jsou shodné se skutečností na okruhu."

 

Vytisknout

Diskuze: Úspěch McLarenu tkví v práci mimo okruh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piquet, Nelson

Trojnásobný šampion Nelson Piquet pochopil?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud