V zákulisí Formule 1 se začaly ozývat hlasy, že Honda by se opět ráda vrátila do královny motorsportu jako dodavatel motorů, o čemž jsme vás již informovali. K těmto spekulacím se vyjádřil i šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh. Šéf stáje jednání s japonským koncernem nevylučuje, nakonec jeho stáj s Hondou spolupracovala před 25 lety.
V tehdejší době se v F1 využívaly turbomotory a poslední šestiválcový motor od Hondy byl používán v McLarenu MP4/4 v roce 1988. Díky velkým změnám v pravidlech týkajících se motorů by tak nemusel být rozchod McLarenu a Mercedesu vůbec nereálný.
Nejpravděpodobnější se ale jeví varianta, že by McLaren v prvním roce novodobé turbo éry poháněly stále motory Mercedes a návrat Hondy by pak přišel v roce 2015. Toto Wolff, který je u Mercedesu odpovědný za aktivity v motorsportu, však nechce boj o McLaren vzdát tak rychle. Rakušan pro britskou BBC řekl: "Snažíme se o dlouhodobý vztah jako dodavatel motorů pro McLaren-Mercedes."
Dlouhá léta lidé od McLarenu otázku motorů řešili s Norbertem Haugem...
Kontrakt mezi McLarenem a Mercedesem v aktuální podobě vyprší na konci roku 2013. Martin Whitmarsh pro britská media řekl: "Mohu potvrdit, že máme kontrakt s naším dlouholetým dodavatelem, společností Mercedes-Benz, který zahrnuje i roky 2013, 2014 a 2015."
Poslední dva roky by měla pokrývat pouze opce, která obsahuje klauzuli umožňující smlouvu neprodloužit. Má se za to, že jedním z důvodů, kterých může McLaren využít pro možné neprdloužení smlouvy, je případná nabídka stát se továrním partnerem pro jiného výrobce. Což by byl pravděpodobně případ Hondy.
Whitmarsh však chtěl umírnit veškeré spekulace: "Koluje hodně zvěstí. Kromě Hondy už jsem slyšel i o Porsche, Hyundaii a spoustě dalších výrobců. V zájmu F1 doufám, že se některý z výrobců vrátí - potřebujeme je v našem sportu. Kdo ví, co se v budoucnu stane?"