FIA po neúspěšných pokusech o snížení rozpočtů týmů F1 sáhla k monopolním dodavatelům. V připravovaných předpisech, které se chystá schválit pro období počínaje rokem 2008, se počítá už nyní s jediným dodavatelem pneumatik a monopolním dodavatelem jednotné elektronické jednotky (ECU).
ECU se podílí na kontrole a přenosu či sběru dat z motoru, převodovky, spojky, diferenciálu. Nově by měla být jednotka schopna kontrolovat systém, který FIA plánuje prosadit a jenž dodává po nashromáždění energie od brzdění vozu hnacímu agregátu krátkodobě další výkon.
Dále musí být jednotná elektronická jednotka schopna zálohovat všechna data i v případě zničení vozu.
Vývoj ECU je podle slov samotných týmů velmi drahý, ale je to oblast, kde může stáj získat proti svým konkurentům důležitý náskok, proto se dá očekávat jen velmi malá podpora této změny, především ze strany továrních týmů.
Foto: Auto News Network