PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 25. listopadu 2023, 16:53 Google+

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci v Abú Zabí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charles Leclerc v závodě v Kataru

Charles Leclerc v závodě v Kataru | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo

Hodně zvláštní. Celý víkend to bylo trošku trápení. Rozhodně jsem pro kvalifikaci vůz zlepšili od prvního kola a vypadalo to lépe a mohl jsem na to šlápnout. takže jsem opravdu moc rád, že jsem na pole position. Tady pokud to jen malinko podklouzne, může vás to dost stát a to se dělo v tréninku. Ale v kvalifikaci to bylo lepší. Netuším, jak to bude v závodě, běžně to bývá slušné. Byla to zvláštní sezóna, užili jsme si to hodně a jsme pyšní, co jsme letos dokázali.

Sergio Pérez, 9.  místo
Měli jsme dnes potenciál na mnohem víc. Bohužel  nám byl smazán čas z nejrychlejšího kola kvůli pravidlům a limitům tratě. Nicméně zítra do toho dáme vše, abychom získali v posledním závodě roku pódium.

Christian Horner, šéf týmu
Poslední kvalifikace roku a rozhodně to byla jedna z těch dobrých. Oba jezdci jeli dobře. Checo měl na konci smůlu se smazáním času, ale tady se dá dobře předjíždět a tak bude zítra využívat každou příležitost. Max, ten jen učebnicově. Čtvrtá zdejší výhra v řadě a skvěle to ilustruje jeho rok. Samozřejmě to znamená dobrou výchozí pozici pro poslední závod. Byla to fenomenální sezóna a uvidíme, zda s tím tak i dojedeme zítra.

Ferrari

Charles Leclerc, 2. místo
Ano, je to překvapení, vzhledem k víkendu, který jsme měli doteď, nečekal jsem to. Věděl jsem, že v posledním kole do toho musím dát naprosto vše pěkně dohromady a v posledním kole mi to podklouzlo. Ale myslím, že to tak měli všichni, takže jsem se druhým místem velmi spokojen. V Q1 a Q2 jsem se bál, jestli postoupíme a nakonec první řada, což je úžasné. Z nějakého důvodu bylo auto zvláštní a vybíralo si na opotřebovaných pneumatikách, v první jízdě v Q3, to bylo dobré kolo, ale bylo poslední. Kdy jsme dali nové pneumatiky, ožilo a opět jsem měl dobrý pocit. Zajel jsem dobré kolo, takže jsem rád, že je z toho první řada, ale je to překvapení.

Carlos Sainz, 16. místo
Měli jsme velký provoz. Upřímně myslím, že kluci z Mercedesu to udělali schválně. Ani naše rychlost nebyla nejlepší, takže jsme potřebovali čistou Q1 a Q2, to se bohužel nepovedlo. Ke všemu jsem měl problémy s předním křídlem. Zítra budeme bojovat. 

McLaren

Oscar Piastri, 3. místo
Náročná sezóna. Tento víkend to bylo nesmírně těsné a moc se nám nedařilo. Měli jsme rychlost, jen tam bylo moc chyb. V posledním kole jsem také udělal menší chybu taky, ale musel bych zajet tu zatáčku nějak, aby z toho byla první řada. Auto bylo celý víkend rychlé, od Vegas je to příjemná změna a jsem rád, že jsem v první trojce. Nemám ponětí, co se bude dít v závodě. Pro všechny to bude stejné. Myslím, že všichni zajeli zatím maximálně pět kol v kuse, takže bude zajímavé sledovat, jak to zítra dopadne.

Lando Norris, 5. místo
Bylo to zklamání. Nevím, zda bych měl být první, ale rozhodně mám pocit, že bychom měli startovat nejhůře druzí. Rychlost byla dobrá a to po celý víkend, což je pozitivní. Takže je frustrující, být až pátý. Ale budeme se dívat na pozitiva a zítra se pokusíme získat co nejvíce bodů.

Andrea Stella, šéf týmu
Silná kvalifikace v posledním závodním víkendu roku. Auto bylo konkurenceschopné a to umožnilo Landovi a Oscarovi bojovat o přední příčky. Oscar získal sebejistotu a našel si cestu ke třetímu místu, což je velmi dobrá startovní pozice. Lando jel až do předposlední zatáčky na pole position, ale přetáčivost mu to pokazila a ztratil čas. Nicméně, jsme si jistí dobrým závodem a těšíme se, že sezónu ukončíme na výši.

Mercedes

George Russell, 4. místo
Mám smíšené pocity. Čtvrté místo bychom před víkendem brali, ale po ranním výkonu, byli jsem rychlí v každém kole, zlepšili jsme se šest desetin do kvalifikace. Vzhledem k chladnějším podmínkám, měli jsme méně paliva, neudělali jsme skok, který bychom měli, takže je to trošku zklamání. Samozřejmě musíme bojovat s Ferrari o příčku v poháru konstruktérů, ale budu to brát jako každý jiný závod. Chci bojovat o pódium, chci ukončit rok pozitivně. Samozřejmě když je Carlos šestnáctý, takže jsou v těžké pozici, ale jak jsem řekl, budu to brát jako každý jiný závod. Myslím, že budeme mít dobrou rychlost proti McLarenu a Charlesovi, takže uvidíme, jak to dopadne.

Lewis Hamilton, 11. místo
Není to skvělé. Trápil jsem se s vyvážením, nemám na to odpovědi. Abych pravdu řekl, tak to prostě je. Nastavíme auto stejně, ale není to ten stejný pocit. Na naší straně prostě není něco správně a jsem si jistý, že si na to posvítíme, ale během tohoto víkendu jsme se s autem trápili. 2x jedenáctí. Musí se něco dít, abych se nedostal do desítky, takže se pokusím, abych se posunul vpřed.

Toto Wolff, šéf týmu
Třetí trénink, Norris mohl být vysoko, pro nás to nevyšlo, asi to bylo vše, co bylo v autě. Očekávání byla vyšší. Mám dost vysvětlování toho, proč to nešlo dobře. Šlo nám to v horku, nešlo v chladnějším počasí. V přechozích dnech to bylo naopak. Jsem spokojen s tím, jak poslední kvalifikace roku šlo a vrátíme se s novým vozem. Lewis neměl přilnavost, na rozdíl od George. A to vlastně skoro celý den.

AlphaTauri

Juki Cunoda. 6. místo

Příjemný den a zábavná kvalifikace. Tým odvedl velmi dobrou práci, protože včera to nebylo vůbec jednoduché. Aplikovaná vylepšení vypadala na papíře dobře, ale pokud jde o vyvážení, od posledních závodů se lišilo, takže jsme se zpočátku pokoušeli vozům vůbec porozumět. Analyzovali jsme data, provedli změny a šli krok za krokem, od tréninku k tréninku. Během této cesty jsem se cítil ve voze stále lépe, takže v kvalifikaci už byl opravdu dobrý. Bez úsilí našeho skvělého týmu bych nezískal tak dobrou startovní pozici. Je to slušný výchozí bod pro zisk bodů, i když mám za sebou několik rychlých soupeřů. Opotřebení pneumatik je značné, takže není jasné, co se může stát. Umístění v TOP 10 není vyloučeno, takže udělám vše, co je v mých silách, abych skončil co nejvýše.

Daniel Ricciardo, 15. místo

V posledním rychlém kole jsem nechyboval a myslím, že jsem předvedl maximum. Výkon vypadal slibně, ale když jsem vyjel na trať, cítil jsem pokles rychlosti. Podíváme se na data a určitě najdeme odpověď. Je to škoda, včera jsme byli relativně silní, takže je zklamáním, že jsem dnes nebyl schopen skončit výš. Zítra nás čeká dlouhý závod, zdá se, že některé týmy ušetřily nějaké tvrdé pneumatiky, takže se pro nás snad otevře strategické okno a budeme moci posunout se kupředu.

Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr

Noční prověrka dat ukázala, že oba vozy musejí zvládat své limity mírně odlišnou cestou. Daniel potřeboval větší přítlak vpředu, Juki oproti druhému tréninku potřeboval větší stabilitu. Potom jsme museli provést úpravy s ohledem na větší teplo ve třetím tréninku, protože jsme věděli, že v kvalifikaci teplota zase spadne. U Daniela to byly větší změny, ale jsem rád, že jsme našli limit, takže pro kvalifikaci byly vozy připraveny - Juki si ponechal konfiguraci z posledního tréninku.

Všechny týmy vstoupily do kvalifikace se stejnými pneumatikami - měly navíc dvě tvrdé nebo dvě střední směsi a pro tři části kvalifikace pak čtyři sady nejrychlejších pneumatik. Rozdíly byly velmi těsné - věděli jsme, že v Q2 budeme potřebovat dvě sady, takže pro případnou Q3 by nám zbyla jediná. Daniel se po celou dobu s vozem trápil víc, než jsme očekávali, musíme tomu přijít na kloub, proč nepostoupil do Q3. Rozestupy byly tak malé, že jedna desetina by ho posunula výš. Jeho inženýři tvrdě pracují na zjištění důvodu v rámci přípravy na zítřejší závod. Juki byl po celou kvalifikaci konkurenceschopný, odvedl úžasnou práci a na poslední nové směsi se mu povedlo brilantní kolo. Když se podívám na auta před námi, je to asi maximum našich možností. Pokusíme se využít jeho výkonu po celý víkend, soutředíme se na strategii a chceme získat o 3 body více než Williams, abychom se dostali na 7. místo v Poháru konstruktérů. S ohledem na rychlé vozy za námi to je těžký úkol, ale jsme odhodláni bojovat až k šachovnicovému praporku a uděláme vše, co je v našich silách, abychom naplnili potřebný cíl.

Aston Martin 

Fernando Alonso, 7. místo

Po výsledcích z volných tréninku jsem se 7. místem spokojený. Občas jsem měl i pochybnosti. V Q1 jsme byli silnější než jsme očekávali, takže jsme získali sebevědomí, což nám přineslo 7. pozici. Je snad uměním pochopit podmínky na místní trati - trať se vyvíjí a jakákoliv změna lze znát. Kvalifikace byla složitá. Myslím, že degradace pneumatik z toho zítra večer udělá závod o přežití.

Lance Stroll, 13. místo

Náš vůz byl dnes skvělý a já jsem byl spokojený s naším tempem v Q1, jenže v mé poslední jízdě v Q2 jsem nepodal zrovna optimální výkon. Tlačil jsem, snažil se to dát dohromady, ale prostě to nevyšlo. Navíc bylo startovní pole tak sjeté, takže nám k postupu chybělo opravdu málo. Obecně máme dobré závodní tempo, takže uvidíme, co můžeme zítra udělat, abychom se probojovali startovním polem a sezonu zakončili nějakým dobrým výsledkem. 

Mike Krack, šéf týmu

Tým dnes předvedl opravdu skvělý výkon, startovní pole dělily minimální rozestupy. My do toho dali vše a bylo to vidět i na výsledcích. Doufejme, že nám naše výchozí pozice pomohou v boji o body. Existují zde určité otazníky ohledně závodního tempa napříč startovním polem, ale myslím, že my jsme v dobré formě. V obou šampionátech je o co hrát a dáme do toho vše, abychom zakončili sezónu na vysoké úrovni.

Haas

Nico Hülkenberg, 8. místo

Zcela upřímně, takový výsledek jsem nečekal, protože včera jsem téměř nejezdil, vlastně jen jedno kolo na středně tvrdých pneu, což pro dnešek nebyl dobrý výchozí bod. Dnes jsem našel správný rytmus a okamžitě nabyl ve svůj vůz důvěru, což bylo fajn - a podařilo se mi to přenést do kvalifikace. Zajel jsem solidní kola a nezbyla mi žádná rezerva, takže jsem spokojen. Za námi startuje plno rychlých vozů; potřebovali bychom nějaké podmínky v závodě, které nám pomohou, ale půjdu do toho opět naplno, jako po celou sezónu.

Kevin Magnussen, 17. místo

Opravdu jsem nevěděl co čekat, bylo tak trochu nahoru-dolů. Ve druhém tréninku při umělém osvětlení to nebylo špatné, třetí trénink - alespoň na tvrdých pneu - vypadal celkem dobře. Ale nejel jsem na měkké směsi a to mohl být rozdíl. Je to poslední závod roku, zkusíme to ještě jednou a já budu chtít sbírat data pro tým - už se těším na příští rok.

Günther Steiner, šéf týmu

Kvůli větru a horku pro nás nebyl třetí trénink nejlepší, nedokázali jsme z vozu vytěžit odpovídající výkon. Jakmile se vítr utišil a teploty klesly, situace se zlepšila. Kevin to bohužel nezvládl, nezajel nejlepší kolo, ale Nico odvedl výbornou práci, dostal se do Q3. To je lepší, než jsme mohli před závěrečným závodem čekat; víme, že pro samotnou Grand Prix nemáme nejlepší auto, ale stále se snažíme - celý tým jede opravdu naplno.

Alpine

Pierre Gasly, 10. místo
Jsem opravdu spokojený. Věděli jsme, že to bude těsné, ale my se i tak dokázali dostat do Q3. Moje kolo v Q2 bylo velmi silné. Q3 byla chaotická a my z ní nevytěžili maximum, což musíme analyzovat. I tak máme pro zítřek dobrou výchozí pozici, cílem jsou body. Do posledního závodu sezony dám všechno.

Esteban Ocon, 12. místo
Poslední sobota sezony je za námi a já skončil dvanáctý. Bylo to velmi těsné, takže nakonec můžeme být celkem spokojeni. Zítra budeme tvrdě tlačit, abychom sezonu ukončili pozitivně. Věřím, že máme na zisk bodů. 

Williams

Alex Albon, 14. místo

Naše druhé kolo bylo pomalejší než první a pneumatiky se opravdu hodně rychle přehřívaly. Když trať zrychlí a teoreticky jedete rychleji a rychleji, ve třetím sektoru už prakticky žádné gumy nemáte, takže se o ně během kvalifikace musíte dost starat, což není ideální a dost to komplikuje situaci. Kvalifikace trochu frustrující, ale už je třeba přemýšlet o zítřku. Přehřívání bude problém i v závodě, takže si myslím, že pro většinu týmů to bude rozhodování mezi jednou a dvěma zastávkami. Naše jízda na rovinkách vypadá v pořádku, takže asi pojedu vlastní závod a odvedu co nejlepší práci.

Logan Sargeant, 20. místo

Smazání časů kvůli traťovým limitům jde za mnou, byla to moje chyba. Určitě to je zklamání, ale zároveň jsem tento víkend jezdil dobře. Cítil jsem, že si od pátečního tréninku zachovávám rychlost. Nemít po kvalifikaci nic, čím bych se mohl chlubit, je škoda. Jdeme dál a doufám, že si to zítra vynahradím. Ohledně vozu mám dojem, že byl včera hodně dobrý, pokud jde o jízdu s plnou nádrží, tak byl konzistentní a degradace byla rozumná. Bohužel nám chybí kvůli včerejšími přerušení tréninku data, abychom mohli srovnat rychlost se soupeři. Zítra zajedeme co nejlepší závod.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozidel

Vůz byl dnes celkem dobrý a perfektní kolo mohlo posunout Alexe až do Q3, nicméně se mu nepovedlo zopakovat výkon z Q1 a ve zhuštěném středu mu na 11. místo chyběla jediná desetina. Logan měl v obou jízdách v Q1 dobrou šanci postoupit do Q2, ale dvakrát porušil limity tratě a příležitost ztratil. Zítra nás čeká zakončení sezóny a k upevnění sedméno místa nás pořád čeká hodně práce. AlphaTauri a Haas mají v Q3 po jednom jezdci, Cunoda má výbornou pozici, ale závod bude dlouhý a podobné tempo má víc vozů. Ty naše jsou na slušné úrovni a s dobrou strategií můžeme bojovat i se soupeři před námi.

Alfa Romeo 

Valtteri Bottas, 18. místo

Dnešní výsledek je rozhodně zklamáním, protože až do posledního tréninku to vypadalo, že máme šanci v kvalifikaci uspět. Co se týče pocitu, určitě jsme se oproti včerejšku zlepšili a zajížděli slušná kola. Bohužel, dnes jsme - dle mého názoru - nemohli plně předvést naší rychlost. Příčiny budeme zkoumat během noci, musíme zjistit, co lze udělat pro zlepšení. Zítřek bude těžký, jak vždy při startu z posledních řad. Doufám, že start bude čistý a některé tradiční okolnosti, jako safety car, nám pomohou využít naše karty nejlepším způsobem. Je to poslední závod sezóny a proto chceme rok zakončit co nejlépe. Pojedeme naplno až do poslední zatáčky závěrečného kola, abychom toho dosáhli.

Guanyu Zhou, 19. místo

Před kvalifikací byl výkon slibný, takže je třeba zjistit, proč jsme spadli tak dozadu: dnes večer bylo všechno jinak a byl to boj, aby pneumatiky vůbec fungovaly. V šesté zatáčce jsem chyboval, zablokoval jsem všechna čtyři kola a pak už bylo nemožné se z toho dostat. Ale i bez chyby bych nebyl dost rychlý, abych pronikl do Q2. Podobné podmínky lze čekat i zítra, musíme tedy zjistit, co se dá změnit, abychom byli lepší. Jedu poslední závod sezóny a musím do toho dát všechno, abych se o nějakou pozici posunul kupředu.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu

Nelze popřít, že kvalifikace je obrovským zklamáním. Víme, jak důležitá je dobrá startovní pozice, zejména na trati jako je tato, takže dnešní bilance je pro nás značně negativní. Přitom jsme odjeli dobrý třetí trénink a oba piloti potvrdili, že jsou s nastavením spokojeni, stejně tak s vyvážením vozu, je proto třeba analyzovat, co se v kvalifikaci stalo a proč jsme ani nepostoupili z Q1. Zhou držel krok s Cunodou až do šesté zatáčky, pak probrzdil a ztratil šest desetin. Jeho náskok byl pryč a neměl šanci jakkoli reagovat. Valtteri si na vůz nijak nestěžoval, odjel čisté kolo, ale bohužel mu chyběla rychlost. V kvalifikaci pořád nějak ztrácíme, musíme pochopit jak v podobných podmínkách zvýšit u našich aut výkon. Začínat zítra zcela zezadu bude výzvou; dáme do toho vše, ale na naší straně musí stát výjimečné okolnosti, abychom mohli pomýšlet na body.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc stále v čele

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí soupeře

Verstappen v souboji s Leclercem

Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

Leclerc testuje nové Ferrari SF-24

VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Red Bull RB20

Mistrovský Red Bull odhaluje novou zbraň R20. Podaří se Neweymu opět zaskočit soupeře? + FOTO

Lewis Hamilton testoval nový vůz Mercedes F1 W15 na okruhu v Silverstone

Mercedes vytahuje nový Stříbrný šíp W15, poslední pro Hamiltona + FOTO z okruhu

McLaren MCL38 - Mercedes

Nový McLaren MCL38 představen - zatopí špičkovým týmům? + FOTO

Ferrari SF-24

Ferrari odhaluje nový monopost SF-24. Konečně soupeř pro Red Bull?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

  2. Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

  3. Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc stále v čele

  4. Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

  5. VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud