Po závodě byly vozy Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca kontrolovány technickým týmem FIA, který si všiml při kontrole ochranné dřevěné desky na spodku vozu jistých nesrovnalostí. Ve zprávě delegáta se uvádí, že "lyžiny umístěné v oblasti -825 ≥ XR ≥ 1025 nebyly v souladu s článkem 3.5.9. písmeno e) předpisů F1 pro rok 2023.
Oba postižené týmy vyslaly své zástupce, aby vysvětlil situaci sportovním komisařům. "Vysoké opotřebení kluzných destiček bylo pravděpodobně výsledkem zvláštní kombinace hrbolaté trati a rozpisu sprintu, minimalizujícího čas na nastavení a kontrolu vozů před závodem," můžeme číst v jejich prohlášení. Nicméně sportovní komisaři oponovali: "Břemeno odpovědnosti je na soutěžících, aby zajistili, že vůz bude v souladu s pravidly po celou dobu závodu. V tomto konkrétním případě bylo opotřebení na zádi v oblasti definované ve zprávě technického delegáta mimo hraniční hodnoty uvedené v článku 3.5.9 písmena e) Technický předpisů FIA pro F1, a to včetně započtené tolerance opotřebení."
Diskvalifikace značně pozměnila bodovanou desítku - Norris se posunul na druhé místo a na stupně vítězů se dostal Sainz jr. Diskvalifikace rozhodně potěší tým Williams, neboť se do bodované desítky dostal oběma vozy. Logan Sargeant po několika neúspěšných závodech získal první bod své kariéry.