RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Je to potěšení řídit takové auto. Dnes se to myslím opět ukázalo. Měli jsme hodně různých strategií. Většinu závodu jsme byli na té správné, ale vyhrát tu? Je to neuvěřitelné. Měl jsem tvrdou sadu, takže jsem věděl, že start bude náročný, hlavně v první zatáčce to bývá těžké, ale naštěstí se nic nestalo. Měli jsme další silný víkend a to rád vidím od sebe i od týmu, takže snad si to během roku udržíme.
Sergio Pérez, 4. místo
Zbytečně neriskovat pro nás bylo důležité a od té chvíle to bylo o trpělivosti a pokusit se dojet do nejdál a šlápli jsme na to až později. Ale bohužel jsme dojeli kousek za Georgem. Mercedesy dnes byly silné, myslím, že dnes měli slušnou závodní rychlost. Měl jsem po poslední zastávce v boxech pocit, že jsme pozadu. V tu chvíli jsem si myslel, že s Georgem nebojuji, spíš s Carlosem, ale že je George silný bylo vidět už od úvodní části.
Christian Horner, šéf týmu
Sergio ztratil v úvodu. Neměl skvělý start. George zvládl vyjet mimo trať a nedostal za to penalizaci. Myslím, že to udělalo ten rozdíl. Checo se zlepšoval a zlepšoval. Poslední stint obzvlášť - ten měl hodně silný. Neměl ale dost kol, aby se dostal na to pódium. Mercedes je 23 sekund za námi. Udělali dobrý pokrok. Ale také máme pár věcí v rukávu. Měli výrazné novinky a my je představíme trošku později. Rozhodně udělali skok. Jsou kvalitní tým a budou nás ve druhé polovině roku dostávat pod tlak.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2. místo
Tohle je super výsledek pro tým. Rozhodně jsme takový výsledek nečekali. Takže klobouk dolů a díky všem v týmu, moc díky, že dál makají a posunuli nás blíž Red Bullu. Jsou stále trošku před námi, ale stíháme je. Je to úžasný výsledek a George také odvedl skvělou práci. Myslím, že jsou v tuto chvíli příliš rychlí, ale postupně na tom pracujeme a pokud se ke konci roku dostaneme na dosah, bude to skvělé. Když ne, tak příští rok.
George Russell, 3. místo
Je to rozhodně trošku překvapení. Díky týmu, že mi dali tak skvělé auto. Byl to zábavný závod, start ze dvanáctého místa a dojet třetí. Snad je to znak, že se pro náš tým věci začínají zlepšovat. Rozhodně jsem měl lepší pocit. Jen jsem jel a porovnával časy s těmi vozy kolem. Ferrari a Astony a byli jsme rychlejší a rychlejší. Víme, že jsme jeli s větším přítlakem a jsme v lepším operačním okně, takže jsem jen šťastný, že jsem na pódiu. Na startu jsme byli trošku zmatení, věděl jsem, že nemám vlasy správně v helmě a tak mi vlály a bylo to otravné. A další věc byla, že jsem zabrzdil, uviděl kapky deště na helmě, ale brzy jsem zjistil, že to je pot právě z těch vlasů...
Toto Wolff, šéf týmu
Musíme mít realistická očekávání. Ještě je kus, abychom Red Bull dostihli. Musíme dál pracovat. Je ale dobré momentálně vidět, že s vývojem jdeme správným směrem. Musíme poskočit ještě dál. Jakmile máme směr, jakým se vydat s vývojem i v nastavení, jdeme po tom. Máme časovou výhodu v tom vývoji. Dnes nám vyhovovaly teploty, nebylo ani horko ani zima. Auto bylo ve správném provozním okně.
FERRARI
Carlos Sainz, 5. místo
Dnes jsem pracoval ještě usilovněji než včera a nevypadá to tak. Bohužel, taková je naše situace. Víme, že závodní rychlost a rychlé zatáčky jsou naše slabina. Bohužel, Barcelona je okruh, kde se rychle a hodně opotřebovávají pneumatiky a je tu hodně rychlých zatáček. Proto jsme se tu trápili. Také, auto je nepředvídatelné. Udělal jsem, co to šlo. Jel jsem svůj optimální styl a stinty a bohužel páté místo je to nejlepší, čeho jsem dosáhl. Identifikovali jsme slabiny a víme, kde ztrácíme. Zpětná vazba tu je a snaha také. Jen potřebujeme čas, musíme se dál snažit, zkoušet to a vylepšovat vůz. Mercedes dnes prokázal, že udělali velký pokrok a to je dobré vidět. Uděláme maximum, jsme tým a makáme naplno. Možná jsme jen nasadili novinky na pro nás nejhorším okruhu, což úplně nepomůže...
Charles Leclerc, 11. místo
Není to slušný výsledek. Nechápu, co děláme špatně, ale něco špatně děláme. Přezul jsem z prvních tvrdých na druhou sadu tvrdých a auto se chovalo úplně jinak. Musíme to pochopit a pracovat, ale už to je pár závodů, kde se trápíme s podmínkami a nebo autem a dnes to nebylo o nic lepší. Auto bylo se chovalo lépe než v kvalifikaci, ale omezení byla opačná. Včera jsem nemohl řídit, zadní část se chovala divně a budeme to analyzovat. Dnes to bylo o přední části, pocitově to bylo lepší. Druhý a třetí stint byly lepší, první byl špatný, ale asi to bylo pneumatikami. Mám pocit, že jsem se během víkendu bavil s ostatními závodníky a trápíme se. Na tomto okruhu je to jen malé provozní okno a vypadá to, že jsme na to citlivější než ostatní. Tohle musíme zmáknout.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Hlavním problémem dnes koresponduje s minulými závody, potenciál tu je. V kvalifikaci jsme měli slušnou rychlost, ne v porovnání s Maxem, ale s ostatními. Zvládli jsme s Carlosem první řadu. Trápíme se s konzistencí výkonů během závodu, s pneumatikami a sadami. I s Charlesem, první stint na tvrdé sadě byl náročný, druhý byl úplně jiný. Není to o zvládání pneumatik, protože výkon tam v posledním stintu byl. Ale pokud na to šlápnete, opotřebováváte je. Je to ale stejné pro všechny. V posledním stintu jsme odvedli dobrou práci. Pozitivní je, že je tu potenciál. Dříve nebo později pneumatiky pochopíme a ukážeme ho, ale ten krok musíme udělat. S těmi novinkami, myslím, že jsme udělali pokrok. Carlos tu měl nejlepší kvalifikaci a důležité je oddělit co se pokazilo od toho, co vyšlo. Co se potenciálu týče, udělali jsme pokrok, zvládl jsme nastavit směr pro následující závody. Alespoň jsme dnes dojeli před Astony, což se v Miami nestalo.
Aston Martin
Lance Stroll, 6. místo
Byla to zábavná bitva s Lewisem [Hamiltonem] v prvním kole; věděl jsem, že je tam mezera, a počítal jsem s tím, že mi Lewis nechá trochu místa, což udělal. To mě dostalo do dobré pozice v páté zatáčce a mohl jsem si místo udržet.
Pak jsme asi od pátého kola opravdu bojovali s tempem. Moje degradace pneumatik byla vyšší, než se očekávalo, ale nezdálo se, že by auta kolem nás měla stejný problém, takže je to něco, co musíme v dalších závodech pochopit.
Přivezli jsme domů nějaké dobré body, když jsme skončili na šestém a sedmém místě, ale myslím, že jsme dnes doufali v trochu víc. Těším se, že za pár dní zamířím do Kanady, kde jsem doma.
Fernando Alonso, 7. místo
Dnes jsme neměli takovou rychlost na měkkých i na tvrdých pneumatikách, takže to pro nás byl náročný závod. Snažili jsme se natáhnout naši strategii a doufali jsme, že se nám to později vyplatí s čerstvějšími pneumatikami, ale naši soupeři měli trochu větší tempo. Myslím, že šesté a sedmé místo bylo pro nás maximum. Myslel jsem si, že náš výkon se v kvalifikaci zdál být lepší, takže si myslím, že se musíme podívat na důvod a zaměřit se na to, abychom se vrátili do Kanady silnější. Stále jsme získali nějaké solidní body a na konci závodu jsme neměli žádné riziko. Chci poděkovat fanouškům za vášeň, energii a podporu tento víkend. Bylo to pro mě velmi emotivní.
Mike Krack, šéf týmu
Bylo dobré, že oba Aston Martiny skončily dnes odpoledne dobře a z Barcelony odjíždíme se 14 body. Lance a Fernando tvrdě tlačili celé odpoledne, provedli několik důležitých předjíždění a ukázali skvělou týmovou práci. Z tohoto výsledku bychom neměli být zklamaní – i když jsme dnes neměli úplně tempo, abychom bojovali o stupně vítězů. Bylo to v první části na měkkých, kdy jsme neměli výkon, abychom chytili vozy před námi, a ve druhé a třetí části jsme zvládli tempo a měli pohodlnou převahu nad týmy za námi. Než opustíme Španělsko, chci moc poděkovat vášnivým fanouškům: jejich energie byla během tohoto závodního víkendu velmi motivující a my jsme si zde závodění opravdu užili.
Alpine
Esteban Ocon, 8. místo
Z Barcelony opět odjíždíme s dvojnásobným počtem bodů, takže si myslím, že můžeme být s naší prací o tomto víkendu spokojeni. Nakonec jsme skončili osmí a nemyslím si, že jsme dnes mohli udělat mnohem víc, protože našemu závodnímu tempu možná něco chybí ve srovnání s našimi konkurenty, kteří skončili vpředu. Určitě se podíváme, jak to zlepšit, ale celkově to pro nás byla silná sobota a slušná neděle. Můžeme být hrdí na posledních pár týdnů, ale víme, že je co dělat, abychom se ubírali správným směrem.
Pierre Gasly, 10. místo
Další závod s oběma vozy na bodech. Z mé strany je to frustrující po tak silné včerejší kvalifikaci a také to, že jsme dnes předvedli dobré závodní tempo schopné bojovat v první šestce. Bohužel penalizace a špatný start měly velký vliv na můj závod a společně to zkontrolujeme, abychom viděli, co můžeme příště zlepšit. Vůz si vede dobře – bodovali jsme třikrát za sebou – a my musíme dál usilovat o další. Těším se na trochu volna, než se za dva týdny vydám do Kanady.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Z VC Španělska odjíždíme s pěti body poté, co Esteban skončil osmý a Pierre desátý. Byl to těžký závod s různými strategiemi. Esteban odvedl dobrou práci, když bojoval o první šestku, ale nakonec se to nepovedlo a určitě existuje několik aspektů, které je třeba pro příště zlepšit. Pierre ztratil šest míst kvůli penalizaci na startovním roštu po včerejší skvělé kvalifikaci, kde byl čtvrtý a poté ztratil další čtyři pozice v prvním kole poté, co byl zachycen na špatné straně skrumáže vozů v úvodních zatáčkách. Odvedl skvělou práci, aby tato místa nakonec získal a odvezl si mistrovský bod. Samozřejmě, že usilujeme o více než jen nepatrné body – jako minulý týden v Monaku – ale výkon vozu je solidní a bojujeme s těmi před námi. Je několik věcí, které musíme vylepšit – drobné detaily, abychom to udělali správně – a těšíme se na závody v Kanadě koncem tohoto měsíce, připraveni pokračovat v boji o ty vyšší pozice.
Alfa Romeo
Guanyu Zhou, 9. místo
Opravdu jsem si to dnes užil, z mé strany šlo o dobře zvládnutý závod. Myslím, že to byly jedny ze dvou mých nejlepších dnů v F1, co se výkonu týče. Zajel jsem dobré první kolo, což bylo klíčové, abych v závodě mohl něco získat. Rychlost byla výborná, i když v některých chvílích bylo třeba moudře zacházet s pneumatikami. Věděl jsem, že musím stupňovat tlak na ostatní, abych přivezl solidní výsledek, a kdyby byla příležitost, donutit je k chybě. Ke konci jsem tušil, že jsem dost rychlý, abych Jukiho předjel, mohl jsem použít DRS a při nájezdu do zatáčky jsem byl polovinou vozu vpředu, ale nedostal jsem dostatek prostoru, takže nebyla jiná možnost než použít únikovou cestu, abych se vyhnul kontaktu. Nakonec to dopadlo dobře a odvážíme si dva body, což je dobrý výsledek.
Valtteri Bottas, 19. místo
Nejdřív musím pogratulovat mému kolegovi k zisku bodů, předvedl výborné tempo, což je pro další závody povzbudivé i důkazem tvrdé práce, kterou odvádíme v Hinwilu i na trati. Měl jsem poškozenou podlahu, nejspíš od nějakých úlomků na začátku závodu, stálo mě to značnou část výkonu. Proto jsem byl hodně pomalý a nebyl schopen s nikým bojovat - byl to opravdu dlouhý závod. Vím, že ho mohu hodit za hlavu a rychle se vrátit na správnou cestu, než za dva týdny zamíříme do Montrealu. Okruh bude opět docela jiný a doufám, že našemu autu bude vyhovovat. V loňském roce jsme tam odjeli slušný závod a dosáhli velmi dobrého týmového výsledku, doufám, že ho budeme letos schopni zopakovat a prodloužit úspěšnou sérii.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnes jsme prokázali, že jsme schopni bojovat o každé kolo, každou desetinu na trati. Předvedli jsme, že odhodlanou prací a týmovým pojetím můžeme dosáhnout zaslouženého výsledku. Střed pole je hodně vyrovnaný, viděli jsme to dnes: každá tisícina vteřiny je důležitá, takže je třeba být agresivní a mentálně se zaměřit na výsledek.
Na trati jsme tvrdě bojovali s Haasy, Alpinami a AlphaTauri a získat v této společnosti body je opravdu pozitivní výsledek. Zhou jel velmi dobře, každé kolo zvyšoval tlak a ve spolupráci s týmem se zlepšoval. Dělá značné pokroky: zejména po náročném víkendu v Monaku ukázal schopnost nabýt důvěru v bodované příčky, proto jsou body zaslouženou odměnou. Valtteri prožil složitou sobotu a dnes ho stihlo poškození vozu; to zmařilo jakoukoli naději na zlepšení. V Montrealu se vrátí silnější.
Jako tým jsme zvládli dobrý závod se správnou strategií jak na boxové zídce, tak provedením. Tým opravdu tvrdě pracoval a jsme vděčni za jeho úsilí - posledních pár týdnů nebylo snadných, ale věděli jsme, že se dokážeme vrátit do boje o střed pole. Společně s naším partnerem Ferrari, díky němuž jsme dosáhli dnešního výsledku, pokračujeme ve snaze o zlepšení. Celý víkend jsme měli slušnou rychlost a potvrdili si, že výsledky z tréninku nebyly náhodné. Věděli jsme, že závodní tempo máme lepší než kvalifikační - tomu se hodláme intenzivně věnovat a označujeme tento bod za prioritu, abychom před Montrealem udělali další krok vpřed. Není čas si sednout, každý den je nabitý prací jak na trati, tak v Hinwilu, máme plnou důvěru v naši schopnost vše dokázat.
McLaren
Oscar Piastri, 13. místo
Dnešní odpoledne bylo zklamáním. Naše tempo v kvalifikaci se nepromítlo do závodu, takže to bylo těžké. Ale je důležité, abychom se soustředili na pozitiva ze sobotního výsledku v kvalifikaci, kde naše tempo na jedno kolo vypadalo velmi dobře. Teď jen potřebujeme zapracovat na závodním tempu, protože za dva týdny míříme do Kanady.
Lando Norris, 17. místo
Dnes jsme měli těžké odpoledne. Jen jsme neměli tempo, oproti tomu, co jsme měli včera, což je víceméně to, co jsme očekávali, takže to pro nás bylo těžké. Na začátku jsem neviděl Red Bull vyjet z trati, špatně jsem odhadl, jak moc se auta vepředu budou chovat, a prostě jsem poškodil přední křídlo. Byl to malý dotyk, ale stál nás to hodně, i když si nemyslím, že bychom stejně skončili na bodech. Byl to pro nás jako tým těžký den, ale budeme dál tvrdě pracovat, abychom se pokusili zlepšit.
Andrea Stella, šéf týmu
Po velmi pozitivní kvalifikaci byla dnešní VC Španělska realističtější ukázkou naší současné konkurenceschopnosti. Věděli jsme, že bude obtížnější vystupovat na špici pole v dnešním závodním tempu vzhledem k teplejším podmínkám. Situaci ještě znásobil kontakt Landa a Lewise Hamiltona v prvním kole, který vyústil v to, že Lando zajel do boxů kvůli novému přednímu křídlu a klesl 30 sekund za pole.
Chtěl bych dnes tým pochválit. I přes obtížnou pozici Lando i Oscar stále tlačili, jejich inženýrské týmy vynaložily maximální úsilí, aby z vozů vydolovaly vše, a posádka garáže předvedla dobré zastávky v boxech. Všichni v továrně tvrdě pracují na vylepšeních a hledí do budoucnosti, kdy doufáme, že budeme bojovat o konkurenceschopnější pozice.
Haas
Nico Hülkenberg, 15. místo
Bylo to těžké. Opotřebení na našich vozech bylo opravdu značné, museli jsme třikrát stavět, zatímco konkurence ne. Na první pohled to vypadá, že na jedno kolo jsme konkurenceschopní, ale na dlouhých tratím máme pořád ještě rezervy a deficit rychlosti, který je třeba řešit.
Kevin Magnussen, 18. místo
Těžký den, co se práce s pneumatikami týče. Na začátku každého stintu jsme ve srovnání s ostatními byli konkurenceschopní a mohli s nimi bojovat, ale pneumatiky nám rychle odešly - museli jsme jet na tři zastávky, což nebylo optimální. Doufejme, že zjistíme důvod, proč tomu tak bylo, každopádně to byl obtížný závod. Když je špatný víkend jako tento, máte tendenci hledat nějaké vysvětlující odpovědi, co bylo příčinou. V to teď doufám - pro další závod.
Günther Steiner, šéf týmu
Jsme docela zklamaní, jednoduše jsme nedokázali udržet pneumatiky "naživu". Oproti ostatním jsme absolvovali jednu zastávku v boxech navíc, ale i kdybychom nestavěli, stejně bychom byli pomalejší a skončili tam, co jsme se umístili. Musíme se vrátit k rýsovacím prknům a pokusit se najít řešení tak značné degradace pneumatik.
Williams
Alex Albon, 16. místo
Nebyl to snadný závod, ale zase o něco lepší, než jsem si myslel. Bojoval jsem a zaslouženě porazil tři soupeře. Vzhledem k tomu, kde jsme byli v pátek a v sobotu jsem příjemně překvapen, jak to dnes probíhalo. Za mé umístění sice žádnou cenu nedostanu, ale kdyby zapršelo, možná by to vyznělo lépe. Nicméně tento víkend bohužel prokázal, že na "správných" závodních tratích - jako je Barcelona - se trápíme a chybí nám něco přítlaku. Brzy ale přijdou nějaké upgrady a doufám, že jakmile dosáhneme zvýšení výkonnosti, budeme moci svádět souboje více ve středu pole, jako na začátku sezóny. Do té doby je to o maximalizování potenciálu vozu, který je k dispozici. Doufám, že se nám v Kanadě bude dařit o něco lépe.
Logan Sargeant, 20. místo
Start z boxové uličky mi příliš neublížil, protože jsme hodně rychle dojeli zadní část startovního pole. První dva stinty byly celkem dobré, což vnímám pozitivně, ale poslední byl hodně složitý. Musíme zjistit, proč se chování vozu najednou tak změnilo - náhle chyběla rychlost i přilnavost. Za dva týdny už budeme odpočatí a připraveni na Kanadu.
Zástupce týmu prohlášení neučinil.