PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 28. května 2023, 16:59 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v uličkách monackého knížectví jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
To bylo skvělé. Opravdové Monako. Celkem náročné v mokru, ale užil jsem si to. Bylo to těžké, protože jsme měli střední sadu a Fernando tvrdou. Nechtěli jsme jet tak dlouho, ale museli jsme, protože přicházel déšť. Pneumatiky odcházely a potom se rychlost trošku zlepšila, ale bylo to hodně náročné. Potom přišel déšť a museli jsme se rozhodnout a jít na přechodné. Hodně to klouzalo a když máte takový náskok a vedení, nechcete na to tlačit příliš, ale nechcete ani ztratit čas. Je to těžké. Párkrát jsem ťuknul do zdi. Je skvělé tu v Monaku vyhrát a je skvělé to udělat způsobem, jakým jsme to dnes udělali, s tím počasím a se vším. Byli jsme klidní a dojeli si pro to. 

Sergio Pérez, 16. místo
To byl nejhorší víkend, který si pamatuji za pěkně dlouhou dobu. Vše se pokazilo a dnes jsme za tu moji hloupou chybu v kvalifikaci zaplatili. Jsem z toho výkonu smutný, nejen dnes, ale celý víkend. Věděl jsem, že nás to bude stát už včera a celkově to bylo 25 bodů. Podmínky byly náročné a doufal jsem, že když začalo pršet, něco se nám podaří napravit. Ale nestalo se tak. Je to škoda. Nemyslím, že jsme dnes mohli udělat něco víc jinak. Vše se událo včera. Chci se posunout a neohlížet se, protože to byl hrozný víkend. Pořád doufám (v šampionát), ale vím, že si další závod s nulou nemohu dovolit. Takže snad budu zpět v "normálu" v Barceloně. Potřebuji být v následujících závodech perfektní a musím vyhrávat a to brzy. Jsem rád, že je další závod za pár dní.

Christian Horner, šéf týmu
Byl jsem nervózní od odstartování. Když jsme viděli, že pár aut zvolilo tvrdou sadu, pomysleli jsme si OK, a mělo pršet. Pokud by dojeli dost daleko a přechodné odejdou... První věc byl start a udržet si vedení, Max to  zvládl a potom už to bylo o vytvoření náskoku, abychom si udělali náskok i v případě safety caru a potom jsme se drželi a čekali, co udělá počasí. Všechny závody mají stejné body, ale tento znamená ještě o něco víc. Je úžasné tu vyhrát, je to unikátní a vůbec, je to velké. Všichni chtějí mít tohle ve svém životopise.

Je to také o inženýrech a Fernando kdyby dnes přezul na přechodné, bylo by to mnohem těsnější a byli bychom od nich pod tlakem. Naštěstí zvolil hladké a pršelo čím dál víc, takže bylo důležité, že Max v tu chvíli nijak neriskoval a dojel do boxů. Pokud vedete, můžete jen ztratit. Nemáte co získat. Musíte to zkusit a pracovat s podmínkami, které jsou. Dívali jsme se na radar, na diváky a dělali si obrázek. Závodník má tu nejlepší informaci o tom, co se děje na trati. Max svému inženýrovi důvěřuje, musí to tak být. Věděli jsme, že tohle bude pro nás velmi náročný závod, nejvíc v první polovině roku. Mysleli jsme, že naším soupeřem bude Ferrari, ale Fernando jel během celého víkendu úžasně a šlapal na to. Tým skvěle spolupracuje. Nicméně to byl náročný víkend pro Checa, bude ho chtít zapomenout, ale za týden to může napravit v Barceloně.


ASTON MARTIN

Fernando Alonso, 2. místo
Bylo to náročné a odstartovali jsme na tvrdé sadě, takže jsem vzdal možnost v první zatáčce. Doufali jsme, že budeme hrát tu hru se strategií, ale Max jel skvěle na střední sadě a první stint měl hodně dlouhý. Neměli jsme žádnou šanci a potom přišel déšť a to věci ještě víc zkomplikovalo. Bylo to náročné, nemohl jsem jet naplno a bylo složité brzdit do páté a desáté zatáčky. Byl jsem překvapen, že nebyly nehody, safety car Všichni odvedli skvělou práci a udrželi auta na trati.

Lance Stroll, nedokončil
Nebyl to můj den, nebyl to závod, na který budu vzpomínat. První kolo bylo plné událostí, všude létal karbon a moje auto se tím dost poškodilo. O tak jsem byl schopný útočit na některá auta přede mnou, ale nakonec to zkrátka nevyšlo. Do zdi jsem během závodu narazil snad pětkrát... Gratuluji Fernandovi k druhému místu a těším se do Barcelony.

Mike Krack, šéf týmu
Druhé místo s Fernandem je skvělý úspěch pro celý tým. Ukazuje to, jak dalekou cestu jsme došli. Začali jsme na tvrdých pneumatikách s nadějí, že Maxe později předstihneme. Pak přišel liják, který ale zpočátku nebyl příliš silný. Proto padla volba na suché pneumatiky, ale o kolo později se situaci dost zhoršila. Na výsledku by se každopádně nic nezměnilo. Maxe bychom tak jako tak neporazili. Lance jel těžký závod, bojoval s poškozením vozu. V Barceloně chceme opět bodovat s oběma vozy.


ALPINE

Esteban Ocon, 3. místo
Jsem na pódiu! Zvládli jsme to! Byl to pro všechny v týmu skvělý víkend. Od začátku až do konce jsme auto zlepšovali a neudělali jsme žádný špatný krok a to ani jednou, i když jsme obuli přechodné, bylo to perfektní kolo. Je to už nějaká chvilka, co jsem byl na pódiu a doufám, že to je první z mnoha. Včera jsem ťuknul do zdi dostatečně, dnes jsem nemusel.

Pierre Gasly, 7. místo
Gratuluji Estebanovi a celému týmu k pódiu. Je to odměna za tvrdou práci náš všech. Byl to pro nás fakt silný den. Já mohl sice získat víc bodů, ale bohužel se nám některé věci nepovedly. Analyzujeme si to, abychom zjistili, co můžeme příště udělat lépe. Pokud možno už za týden v Barceloně doufám, že se zlepšíme.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Skvělý výsledek pro tým. Gratuluji všem na trati i v továrnách. Důležitě bylo, že jsme se dnes dokázali vypořádat  s tlakem a v neposlední řadě předvedli oba naši piloti výkony světové třídy. Tenhle víkend nám musí do zbytku sezony posloužit jako motivace.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 4. místo
Jsem opravdu spokojen, zlepšili jsme se. Před tímto víkendem jsem nevěděl, jak si povedeme a dojet čtvrtí a pátí je opravdu skvělé pro tým. Děkuji všem v továrně za novinky. Dojeli jsme do cíle v celku a porazili Ferrari a získali spoustu bodů. Příští týden je Barcelona, pro nás ten nejlepší testovací okruh. Tady se těžko předvídalo, jak to bude. Auto bylo ok, je to tady hodně hrbolaté. V jedné části to bylo lepší nevím, jak to bude příští týden. Jsem si jistý, že se zase zlepšíme.

George Russell, 5. místo
Mohli jsme být třetí. A zrovna jsem zjistil, že moje chyba nebyla ukázaná v televizi. Jel jsem pohodlně před Lewisem a Oconem a nezajel do boxů. Z tvrdých jsem šel rovnou na přechodné a vyjel pátý za Ferrari, ti byli na hladkých a tak jsme vlastně byli třetí. Viděl jsem žluté vlajky a zpomalil a když jsem šlápl na brzdu, probrzdil jsem. Pro mě to byla lekce, když se nesoustředíte, uděláte chybu. Jsem zklamaný, kdybych neudělal tu chybu, mohl jsem být třetí.

Toto Wolff, šéf týmu
Byl to solidní výsledek a body pro tým a to po závodě, kde bylo snadné chybovat a nebo se propadnout. Stratégové dnes udělali vše správně a díky přezutí na přechodné jsme přeskočili Ferrari. Lewis jel s klidnou havou, i když mu odešly střední pneumatiky, ubránil si svou pozici a využil déšť. George by na sebe neměl být tak přísný, i on jel skvělý první stint a měl příležitost využít déšť, v těch podmínkách se nejelo lehce a ta malá chyba ho dost stála.

Ale tým pracoval dobře a jezdci ukázali své kvality a dokazují to i body. Dovezli jsme sem řadu novinek a fungují. Viděli jsme pár pozitiv v Monaku, které, jak víme, není úplně reprezentativní okruh. V Barceloně budeme mít jasnější představu o naší konkurenceschopnosti. Nechceme se nechat unést a musíme díváme se vpřed, učíme se o našem voze a uvidíme, zda se zlepšíme proti našim hlavním soupeřům.


FERRARI

Charles Leclerc, 6. místo
V minulosti jsme ve strategii chybovali. Nemyslím, že tohle byla chyba. V takových podmínkách je šance na safety car, hodně aut bylo na hladkých a pršelo. Čekali jsme na safety car a že někdo udělá chybu. To se ale nestalo a tak to je. S odstupem můžeme říci, že zastavit dřív bylo správné rozhodnutí. V provozu se auto chovalo náročně. Naše rychlost byla lepší, než jsme dnes ukázali. Nakonec jsem nemohl udělat víc. V mokru se řídilo složitě.

Carlos Sainz, 8. místo
Adrenalin, bylo to vzrušující i v rádiové komunikaci, jako vždy v Monaku. První zastávka mě překvapila, protože jsem byl rychlý a myslel jsem, že to zvládnu a dostanu se před Estebana. Zajeli jsme do boxů a vyjel jsem sekundu za ním, což jsem nepochopil. Na to se musíme podívat. S tou zastávkou a přicházejícím deštěm jsem myslel, že pojedeme na tvrdých déle. Druhá zastávka přišla o kolo později, než měla, ale to byla asi moje chyba. Snažil jsem se kompenzovat tu frustraci z první zastávky a zkusil to jinak a pokazil to. Ohledně toho incidentu s Estebanem, zkusil jsem to, ale zabrzdil uprostřed tratě a neměl jsem nikde místo. Jsem rád, že se nic nestalo, ale ukazuje to, že se dnešní auta na tu trať nevejdou, je to dnes moc úzké.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
První stint jsme měli dobrou rychlost, Carlos se snažil dostat před Ocona, který byl pomalý a díky tomu Verstappen a Alonso ujeli. Potom přišel déšť a byli jsme pátí a sedmí. Rozhodli jsme se riskovat a zkusit získat třetí místo. Podmínky byly ale náročné a déšť silnější, než jsme čekali. Za tu chybu tedy Carlose nemůžete vinit. Ale musíme se podívat, proč naše rychlost nebyla v mokru tak dobrá. Když se podíváme na víkend jako na celek, kvalifikace byla dobrá a cílem bude to příští týden zopakovat. Je to hodně těsné, takže i sebemenší chyba hodně znamená. Budeme mít pár novinek, což by nám mělo pomoci zlepšit výkon. Tak uvidíme, co ve Španělsku zvládneme.


MCLAREN

Lando Norris, 9. místo
Rychlost na přechodných bylo asi to nejrychlejší na trati. Chtěl jsem dojet Maxe a zajistit mu modré vlajky, asi poprvé v jeho životě, kdy by je viděl. Opravdu jsem doufal, že ho předjedu, protože by to nesnášel a já bych si to užil. Byla by to zábava. Ale vedl závod v Monaku a nechtěl jsem to zase tak narušit. Rychlost byla dobrá, na konci nejrychlejší.

Myslím, že jediná chyba byla, že jsme zajeli pro tvrdé na dvě kola a potom přešli na přechodné. Nečekali jsme déšť. Tým mi řekl, že příliš pršet nebude, že to bude jen mírné a tak jsem s touto informací zajel do boxů. Asi jsme měli počkat pár kol a viděli bychom, co se bude dít. Tím jsme ztratili asi 30 sekund, takže asi dvě nebo tři pozice. Rychlost na suchu byla šokující, byli jsme tak pomalí. Juki byl o dost rychlejší než my. Takže z té části moc pozitiv není. Potom už to nebylo tak o autě, ale o risku, který jste ochotni zkusit. Hodně jsem riskoval, ale vyplatilo se to a předjel jsem Jukiho, takže zábava.

Oscar Piastri, 10. místo
Jsem s desátým místem a body spokojen. V Monaku toho v neděli příliš nenaděláte, ale myslím, že jsme měli dobrou strategii a když začalo pršet, dobře jsme komunikovali, když jsme se rozhodovali jestli jít na přechodné nebo ne a kdy. Samozřejmě se podíváme, jestli jsme nemohli udělat něco lépe, ale mám pocit, že jsme odvedli dobrou práci a jsem spokojen s body.

Andrea Stella, šéf týmu
Dvě auta na bodech po dramatickém závodě v Monaku je pozitivní výsledek. Zvládli jsme to dobře a naši jezdci jeli chytře, vyhnuli se potížím v náročných podmínkách a rychlost vypadala ve třetí třetině na mokru dobře. Je škoda, že závod nebyl ještě delší, abychom z té rychlosti, kterou jsme ukázali, vytěžili ještě víc. Rád bych poděkoval mechanikům v garáži. Včera odvedli neskutečnou práci, aby Lando vyjel do třetí části kvalifikace a dnes ukázali skvělé zastávky a to v náročných podmínkách. Mají talent, na který jsme pyšní a na kterém budeme dál stavět.


ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 11. místo
Byl to solidní závod a pravděpodobně jsme dokázali vytěžit maximum. Když se v Monaku posunete o čtyři pozice, není to špatný výsledek, jen je škoda, že naše úsilí nebylo oceněno nějakým bodem. Déšť nám trochu pomohl tím, že promíchal do jisté míry pořadí, museli jsme přijmout některá zásadní rozhodnutí a myslím, že byla všechna správná. Nebylo to snadné, ani jízda na zelených pneu, protože trať byla někde hodně mokrá, jinde zase skoro suchá, ale rozhodli jsme se na tuto kartu vsadit dřív než všichni ostatní - díky tomu jsme rychle získali půdu pod nohama. S vylepšeními se auto chová lépe, doufejme, že využijeme lepší výkon v Barceloně - tamní rychlá trať by měla našemu balíčku vyhovovat o něco lépe. Už se těším.

Guanyu Zhou, 13. místo
V obtížných podmínkách a vzhledem k tomu, kde jsem začínal, to byl dobrý závod a mohu být spokojen s progresem, kterého jsem dosáhl. V prvním kole jsem byl v boxech, šlo o agresivní volbu, znamenající pokus dokončit závod na jedné sadě tvrdých pneu. Rychlost na nich byla celkem dobrá a zvládl jsem získat pár míst na soupeřích, kteří měnili později, ale déšť všechno vymazal. Musel jsem udělat další zastávku a čelit opravdu těžkým podmínkám: trať byla skutečně záludná a každá zatáčka mohla být pastí, takže jsem jel velmi opatrně. Nakonec jsem se posunul o šest míst, což je slušný výsledek. Nejdůležitější je, že naše závodní tempo je dobré a dává nám ukazatele pro různé tratě a podmínky.

Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Tým zajel dobrý závod, hodně si polepšil - žádný jiný tým se neposunul tak dopředu jako my. Po včerejší kvalifikaci nám bylo jasné, že máme před sebou velký kus práce, takže jsme se rozhodli na výzvy reagovat agresivně: Zhoua jsme povolali do boxů v prvním kole, abychom se pokusili ho na tvrdé směsi dostat dopředu. Když začalo pršet, Valtteri jako první přezul na intermediates, nakonec jsme tak byli schopní získat několik míst. Bohužel ne dost, abychom pronikli do TOP 10, ale nemůžeme si vyčítat dnes odvedenou práci, zvláště na trati, kde je předjíždění tak obtížné. Vezměme si z dnešního výkonu zaujetí a odhodlání, s jakým jsme se po včerejšku odrazili - nyní je třeba se soustředit na Barcelonu, kde nás čeká další krok vpřed, pokračování navýšení výkonu rekrutujícího se z našich vylepšení.


ALPHATAURI

Nyck de Vries, 12. místo
Byl to extrémně obtížný závod doprovázený náročnými podmínkami. První stint jsem mohl zvládnout lépe, protože jsem utrpěl silný pokles rychlost, až v posledních sedmi kolech na středně tvrdých jsem zase zabral, ale pak začalo pršet. Možná jsem zpočátku na Piastriho mohl tlačit méně, ale i tak to byl solidní závod. Intermediates zpočátku nešly zahřát a přilnavost byla slabá, ale nikam jsem nenarazil. Celkově jsem s víkendem spokojený, neboť jsem ve složitých podmínkách neudělal žádnou chybu. Je povzbudivé vidět, jak jsem byl blízko TOP 10; během víkendu jsme jako tým dobře pracovali a dostali vozy tak, kde se na startovním roštu nalézaly, z těchto pozitiv chceme těžit také v Barceloně.

Juki Cunoda, 15. místo
Cítím zklamání, protože jsem měl dobrou rychlost a na suchu všechno pod kontrolou. Když začalo pršet, načasování naší zastávky bylo perfektní, tým odvedl skvělou práci. Jenže jak déšť sílil, měl jsem stále větší potíže s brzdami a bylo stále obtížnější kontrolovat a řídit vůz - od té chvíle do konce závodu jsem se cítil jako pasažér. Jsem pochopitelně nespokojený, stejně jako tým, protože body dnes byly na dosah. Těžko se to přijímá, pořád existují věci, které je možné zlepšit, ale z tohoto víkendu si určitě vezmeme pozitiva. Vrátíme se na začátek a zaměříme se na Barcelonu.

Jody Egginton, technický ředitel
Závod závodu byl super zklamáním. U Jukiho šlo všechno podle plánu, měl dobrou rychlost a byl schopen zvládat degradaci pneumatik. Nyck na tom byl podobně, jen se s opotřebením trápilo o něco déle, ale i on byl dost rychlý a jakmile se pneumatiky zahřály, dokázal odjet balíku vozů za sebou. Takže v suché části závodu měla obě auta celkem slušné pozice. Začalo pršet, oba vozy jsme v témže kole odbavili na intermediates. Bylo to správné rozhodnutí, ale Juki se okamžitě začal potýkat s brzdami, ačkoliv se jejich funkci několikrát snažil upravit. Zůstaly nekonzistentní, takže měl problémy v brzdných fázích a nedokázal za sebou udržet oba McLareny. Nyck se těmto problémům vyhnul a na intermediates si vedl dobře, ale k bodovaným příčkám se přiblížit nedokázal - to není v Monaku nikdy snadné. 

Celkově vůz byl v kvalifikaci nadějně rychlý stejně jako během suché dásti závodu, ale velkým zklamáním je fakt, že jsme nedokázali dobře rozjetý závod dokončit na bodované pozici - zvláště dnes, kdy jsme měli naše přímé konkurenty za sebou. Musíme se problému s brzdami věnovat, je se pořád co učit o aerodynamických vylepšeních, takže se těšíme na další snahy v Barceloně.


WILLIAMS

Alexander Albon, 14. místo
Byl to nudný, ale přitom těžký závod. Déšť to trochu oživil, ale náš výsledek se nijak nezměnil a nepřivodil zásadní obrat, jak jsem si myslel. Mnoho pilotů začínalo na tvrdých pneumatikách, důsledkem čehož byl vláček na trati, ale bílé pneumatiky byly rozhodně lepší než středně tvrdé. Byl to závod, v němž chcete jet na tvrdé sadě co nejvíc. Pokoušeli jsme se držet své pozice a jak to jenom šlo útočit na "žluťásky". Rychlost byla po krátkou dobu dobrá, ale jakmile se pneumatiky příliš zahřály, nešlo toho udělat o mnoho víc.

Logan Sargeant, 18. místo
Závod to pro mě byl rozhodně těžký. Prvních deset kol to bylo solidní, ale pak jsem se potýkal s nadměrnou degradací žlutě označených pneu. Jakmile jsem přešel na tvrdé, postihla mě o pár kol později kolize, takže jsem musel do boxů pro pneumatiky, které mi zůstaly z kvalifikace, což nebylo zdaleka ideální. Když začalo pršet, vlastně jsem se učil jet na intermediates. Několikrát jsem šel do smyku, celkově to nebyl nejlepší den, ale musím si ze všeho vzít ponaučení a posunout se dál. Jsou tu i pozitiva - zajezdil jsem si s autem na mokru, vím jaké to je a domnívám se, že jsem nebyl tak špatný, jen jsem trpěl velkým opotřebením. Zajímalo by mě, jak by proběhl stint na tvrdé směsi, nebýt onoho defektu. V úterý mě čeká simulátor a poté cesta do Barcelony. Jezdím tam rád, trať dobře znám a budu se snažit dostat vše do správného směru.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů
Složitý závod s rychle ubývajícími slicky ze začátku - bylo to horší, než jsme čekali, musíme zjistit, proč k tomu došlo. Logana stihl defekt krátce poté, co přešel na tvrdou směs, takže musel čelit značným těžkostem, ale získal cenné zkušenosti, zejména na mokré monacké trati. Jakmile začalo pršet, bylo těžké udržet teplotu v pneumatikách a brzdách, ale když jsme to dokázali, přilnavost se poměrně rychle zlepšila. Naše rychlost nebyla špatná, ale kvůli obtížnému předjíždění jsme nedokázali vydobýt nějakou pozici navíc. Pozornost se nyní obrací k Barceloně.


HAAS

Nico Hülkenberg, 17. místo
Nebyl to moc dobrý víkend, ale i takové závody se všemi etapami na různých pneumatikách a měnících se podmínkách měl něco do sebe. Jsem rád, že jsem ho zvládl a nakonec celkem dobře. Cítil jsem, že rychlost je slušná, zvláště když jsem měl volnou trať, ale většinou jsem byl zaseknutý mezi soupeři. Do jisté míry cítím, že zdejší problémy byly typické právě pro Monako, takže doufám, že v Barceloně už bychom mohli být v lepší pozici. Proto se tam tolik těším.

Kevin Magnussen, nedokončil
Zkusili jsme všechno. Snažil jsem se postupovat opačně než ostatní a nevyšlo to. Zpočátku na suché trati to vypadalo zajímavě, ale když přišel déšť, zůstal jsem na trati na slicks a doufal ve výjezd safety caru nebo červenou vlajku. Nic z toho se nenaplnilo. Propadl jsem se na poslední místo, nasadil pneumatiky do mokra, ale vůbec jsem je nedokázal zahřát, proto jsem raději odstoupil. Existuje spousta důvodu proč riskovat i když jsme mimo TOP 10, to jsme dnes udělali, ale neuspěli jsme. Další závod se jede už příští týden.

Günther Steiner, šéf týmu
Dnes jsme zkusili všechno možné, abychom se dostali na body. Nemá smysl dojet na dvanáctém, třináctém nebo čtrnáctém místě, proto jsme se rozhodli v závěru riskovat, zůstat venku a pak zajet do boxů pro modrou směs, protože nikdy nevíte, co se může stát - jenže to nevyšlo. Závod jsme prohráli ve včerejší kvalifikaci - věděli jsme, že pokud se nepřihodí nic převratného, na body nedosáhneme. Snažili jsme se, všichni tvrdě pracovali, aby k tomu přispěli. Nico byl v 1. kole penalizován - nevíme za co vlastně, to je opět ona nekonzistentnost FIA, ale jak to tak vypadá, asi to bude normální jev.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

  2. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud