Mercedes bude vnímat W14 jako slabé auto, dokud se nestane nejrychlejším. Každý víkend se hodně mění

Petr Hlawiczka, 27. dubna 2023, 06:00 Google+

Technický ředitel Mercedesu promluvil o letošním problematickém monopostu W14 a o jeho vývoji. Chystají velké novinky, po jejichž nasazení by se chtěli dotáhnout na zatím dominantní Red Bull.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.04. 10:24) Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W14

George Russell s Mercedesem W14 | foto: Alfa Romeo Racing

Sdílejte článek

Mercedes sezónu nezačal tak, jak by si přál - očekávaného stažení ztráty na Red Bull se nedostavilo, místo toho má problémy i s Ferrari a Aston Martinem. V Austrálii ale přišla vzpruha, když George Russell vybojoval druhé místo na roštu a s Lewisem Hamiltonem chvíli v závodě vedli.

"Auto je spolehlivé, to je rozhodně jeho silnou stránkou. Má kolem sebe dvojici velmi dobrých jezdců. Je lepší než většina vozů v poli. Ale dokud nebude nejrychlejší, vždy jej všichni budeme považovat za slabé auto," popisuje Allison.

"Je adekvátně šetrné ke svým pneumatikám, ale není tak dobré, jako některá z aut, která jsme postavili v minulosti. Má více přítlaku než většina vozů na roštu, ale ne dostatek. Je jízdní vlastnosti trochu zaostávají za přáním a určitě je na nich třeba pracovat.

img-responsive

Mercedes je před Ferrari, ale za Red Bullem a Aston Martinem | foto: Pirelli

Ale nic z toho není žádným velkým objevem. Hovoříme o tom po většinu víkendů. Jde o součást toho, co musí tým vyřešit, abychom získali zpět do rukou vítězný materiál," říká technický ředitel Mercedesu před nadcházejícím závodním víkendem v Ázerbájdžánu.

Které okruhy by mu letos mohly sedět, aby tam mohli pomýšlet na vítězství? "Na to, v čem je vaše auto skvělé a v čem ne je ještě celkem brzy, protože nejde o pevnou věc. Jde o platformu, která se během roku neustále vyvíjí," odpovídá Allison.

"Pokud bych měl teď trochu vařit z vody, tak bych řekl, že bude o něco silnější na okruzích, kde jste limitováni předními pneumatikami spíše než hodně těmi zadními. Takže trať typu Bahrajn je celá o tom, jak auto pečuje o své zadní pneumatiky. Melbourne je spíše o těch předních, jako například i Barcelona či Silverstone," pokračuje.

img-responsive

Auto se každý víkend hodně mění, chystá se záplava novinek | foto: Mercedes AMG F1 Team

Do Baku veze velký balík vylepšení a další jsou ve výrobě: "Tok nových dílů už začal. V podstatě máte každý závodní víkend odlišné auto. Někdy je těch novinek více, jindy méně. Ale nové věci jsme nasazovali v každém závodě."

"Baku nebude žádnou výjimkou a doufám, že v tom budeme i nadále pokračovat. Jste omezení rozpočtovým stropem a dalšími věcmi. Nacházíme se ale v části sezóny, kdy je k dispozici stále hodně palebné síly, aby se časy na kolo víkend od víkendu zlepšovaly," přibližuje Allison.

"My se soustředíme na oblasti, které poskytují na voze příležitost. Jak rychle je dokážeme využít s hardwarem nebo s odlišným přístupem a naplnit očekáváni, že během kteréhokoliv víkendu se naše šance zlepší? Zůstáváme nicméně realisty, pokud jde velkou výkonnost Red Bullu a zejména Maxe. Budou velmi hodnotnou konkurencí, kterou se budeme snažit dohnat a v patřičném čase předstihnout," dodává technický ředitel Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes bude vnímat W14 jako slabé auto, dokud se nestane nejrychlejším. Každý víkend se hodně mění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.04.2023 10:24 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start závodu v Ázerbájdžánu

Geniální nápad, nebo ustřelený bizár? V Baku uvidíme dvě kvalifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud