Do druhé částí závodního víkendu v Austrálii vyrazil jako první Sainz, následovali jej všichni kromě Magnussena a obou Williamsů. Pilot Ferrari najel na středně-tvrdých pneumatikách ihned do měřeného kola, jež mělo hodnotu 1:20,378 min.
Aktivita na dráze byla vysoká, protože se k Albert Parku blížil déšť. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, nebe bylo zamračené a vlhkost vzduchu byla 72%. Pirelli opět přivezlo svůj zlatý střed, který jsme viděli i v předchozích dvou podnicích - směsi C2 (tvrdá) - C4 (měkká).
Sainze na čele brzy překonali Russell (1:19,672), Verstappen (1:19,502), Leclerc /1:19,332) i Alonso (1:18,887) min. Jezdci co nejdříve vyzkoušeli měkké pneumatiky, po čtvrthodině už začalo pršet.
Lando finds out just how wet Turn 1 is 😅
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
Thankfully the McLaren driver is able to continue on! #AusGP #F1 pic.twitter.com/TMaMacPWp6
Šlo vidět na Norrisovi, který nedobrzdil do 1. zatáčky a projel se přes štěrkovou zónu. Nikdo poté nezrychloval, vozy mizely v garážích: "Je příliš mokro," hlásil Stroll. Po 20 minutách trať na 5 min zcela osiřela.
Poté se na chvíli objevil Sainz na měkkých pneumatikách. Kvůli mokrému povrchu bylo zakázáno využívání DRS, piloti proto nemohli simulovat kvalifikaci. Vystřídal jej Gasly, toho Verstappen, ale kvůli dešti se stále moc nejezdilo. Max prozradil, že byl před 2 týdny v Džiddě nemocný a cítil se, jakoby mu chyběly plíce.
Ferrari má sice v Melbourne pár novinek, ale velký balík vylepšení odsouvá až pro závod v Imole, nikoliv v Baku ve snaze lépe porozumět svým potížím. Leclerc včera nevyloučil kvůli velikosti ztráty (0,8 s/kolo v závodě) změnu aerodynamického konceptu po vzoru Red Bullu, inženýři v Maranellu nyní pracují hlavně na úpravě zadního zavěšení, aby auto SF-23 bylo šetrnější k pneumatikám.
It's a slippery slide out there 😲🛝💦#AusGP #F1 pic.twitter.com/ZEs0h1yCNq
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023
Čtvrthodinu před koncem zamířilo na trať více vozů, tentokrát již na pneumatikách do přechodných podmínek, kvůli mokru ale zajížděly časy kolem 1:32 min na kolo. Stroll při výjezdu z boxů málem havaroval, svůj vůz naštěstí ukočíroval.
V závěru sice přestalo pršet, ale dráha nestačila dostatečně oschnout na to, aby piloti mohli předvádět konkurenceschopné časy. Sargeant se vůbec neobjevil, Williams stále zkoumal jeho auto po elektrické závadě v 1. tréninku.
Nejrychlejší čas tak zůstává Alonsovi a Aston Martinu, který nedávno opustili tři aerodynamici: Grant Kennedy a Mariano Alperin zamířili k McLarenu, Guru Johl k AlphaTauri.
#F1 #AustralianGP Qualifying pace after Friday's practices (data by @f1) 📊:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 31, 2023
1. @redbullracing
2. @ScuderiaFerrari +0.14s
3. @AstonMartinF1 +0.28s
4. @MercedesAMGF1 +0.39s
5. @AlpineF1Team +0.82s
6. @McLarenF1 +0.85s pic.twitter.com/PC1vw2YLpx
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:18,887 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,332 |
3. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:19,502 |
4. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,672 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,695 |
6. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:19,725 |
7. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:20,083 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:20,176 |
9. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:20,194 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:20,206 |
11. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:20,220 |
12. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:20,312 |
13. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,323 |
14. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:20,380 |
15. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:20,470 |
16. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:20,579 |
17. | 21 | Nyck DE VRIES | nld | Scuderia AlphaTauri | 1:20,600 |
18. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:21,182 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:21,266 |
20. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ