Sám sebe z roku 2006 bych dnes porazil, říká Alonso a popisuje, jak se zlepšil

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 22. prosince 2022, 23:59 Google+

Fernando Alonso je nejstarším jezdcem současného startovního pole F1. Ostřílený Španěl oslaví příští rok už své 42. narozeniny, jako nevýhodu to ale nevnímá. Právě naopak.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.12. 10:39) Napište svůj názor
Fernando Alonso poprvé usedá do Aston Martinu

Fernando Alonso poprvé usedá do Aston Martinu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Můžu čerpat z obrovské řady zkušeností. Vlastně si myslím, že jsem lepším jezdcem než před lety. Třeba v roce 2007 jsem nepodával moc dobré výkony. Dnes bych tehdejšího Alonsa z  mého úhlu pohledu porazil. Na některých tratích jsem jel i sedmnáctkrát, to jsou zkušenosti, které během pátečních tréninků nedoženete. Například v Montrealu jsme před kvalifikací jeli na mokru jen několik málo kol, já ale na té trati jel na mokru asi už šestkrát," popisuje Alonso.

Mistr světa z let 2005 a 2006 podepsal pro následující dvě sezony smlouvu s Aston Martinem. Ve Formuli 1 by tedy měl závodit i ve věku 43 let. Pokud by během následujících dvou ročníků vyhrál alespoň jeden závod, stal by se prvním čtyřicátníkem od dob Nigela Mansella, kterému se takový kousek povedl.

img-responsive

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem | foto: Formula1.com

Pokud by mě v posledních kolech závodů předjížděli mladší a fyzicky lépe připravení soupeři, měl bych problém, to se ale neděje. Opravdu si myslím, že dnes jsem lepším jezdcem než v minulosti. Lépe čtu závod, vím, jak se mu přizpůsobovat. V roce 2006 nehrálo starání se o pneumatiky prakticky žádnou roli, dnes je to jiné a takových detailů je celá řada. Právně díky nim jsem dnes lepší," líčí rodák z Ovieda..

Motivace Alonsovi nechybí ani v pokročilém závodnickém věku. „Chci získat třetí titul, dokud budu mít byť jen minimální šanci, abych tohoto cíle dosáhnul, budu pokračovat. Samozřejmě bych rád pilotoval vůz schopný bojovat na čele, ale v těchto týmech je obsazeno. Aston Martin může bojovat o titul během dvou až tří let," věří Španěl.

 

Vytisknout

Diskuze: Sám sebe z roku 2006 bych dnes porazil, říká Alonso a popisuje, jak se zlepšil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.12.2022 10:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pod kapotou Alpine A522

Alpine odhaluje, jak se nechalo inspirovat řešením Mercedesu při vylepšování…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud