„Můžu čerpat z obrovské řady zkušeností. Vlastně si myslím, že jsem lepším jezdcem než před lety. Třeba v roce 2007 jsem nepodával moc dobré výkony. Dnes bych tehdejšího Alonsa z mého úhlu pohledu porazil. Na některých tratích jsem jel i sedmnáctkrát, to jsou zkušenosti, které během pátečních tréninků nedoženete. Například v Montrealu jsme před kvalifikací jeli na mokru jen několik málo kol, já ale na té trati jel na mokru asi už šestkrát," popisuje Alonso.
Mistr světa z let 2005 a 2006 podepsal pro následující dvě sezony smlouvu s Aston Martinem. Ve Formuli 1 by tedy měl závodit i ve věku 43 let. Pokud by během následujících dvou ročníků vyhrál alespoň jeden závod, stal by se prvním čtyřicátníkem od dob Nigela Mansella, kterému se takový kousek povedl.
„Pokud by mě v posledních kolech závodů předjížděli mladší a fyzicky lépe připravení soupeři, měl bych problém, to se ale neděje. Opravdu si myslím, že dnes jsem lepším jezdcem než v minulosti. Lépe čtu závod, vím, jak se mu přizpůsobovat. V roce 2006 nehrálo starání se o pneumatiky prakticky žádnou roli, dnes je to jiné a takových detailů je celá řada. Právně díky nim jsem dnes lepší," líčí rodák z Ovieda..
Motivace Alonsovi nechybí ani v pokročilém závodnickém věku. „Chci získat třetí titul, dokud budu mít byť jen minimální šanci, abych tohoto cíle dosáhnul, budu pokračovat. Samozřejmě bych rád pilotoval vůz schopný bojovat na čele, ale v těchto týmech je obsazeno. Aston Martin může bojovat o titul během dvou až tří let," věří Španěl.