PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Red Bullu se lekli

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / MaMa, 19. listopadu 2022, 16:00 Google+

Jak hodnotí poslední kvalifikaci roku v Abú Zabí jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 20.11. 08:49) Napište svůj názor
Max Verstappen po vítězsném závodě v Japonsku

Max Verstappen po vítězsném závodě v Japonsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Bylo to jako na houpačce. Začalo to dobře, Q2 byla chaotická a nevím proč, ale na těch pneumatikách jsme neměli přilnavost. Ale ve třetí části už to bylo normální. Trošku jsme se vyděsili, auto se před první jízdou vypnulo a museli jsme vše znovu nastartovat. Potom jsme vyjeli a obě kola stačila. Jsem spokojen, že máme auta v první řadě, protože samozřejmě chceme vyhrát, ale také získat druhé místo pro Checa mezi jezdci, takže jsme začali dobře. Vždycky to zní dobře a dnes to bylo skvělé. Čekám dobré souboje, ale alespoň máme obě auta vepředu a můžeme dělat, co chceme.

Sergio Pérez, 2. místo
Je to dobré místo, ze kterého startujeme. Neudělal jsem ve třetí části ten poslední krok, zvlášť první jízda nebyla dost dobrá, takže jsme ztráceli. Je skvělé získat první řadu. Max odvedl skvělou práci a pracovali jsme jako tým. Těším se a myslím, že to bude zajímavý den, vzhledem k tomu, jak silné budou Ferrari a Mercedesy. Ale záleží právě na neděli.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to pro tým skvělá kvalifikace. Naše první řada roku od sezóny 2018. Jsme spokojeni a dává nám to příležitost zakončit rok co nejlépe. Max zajel dvacátou pole position své kariéry a bylo to skvělé kolo. Navíc pomohl Checovi ke druhému místu. Nemohli bychom si přát lepší sobotu, ale je tu ještě dost práce. Musíme se soustředit a získat z toho co nejlepší výsledek, abychom Checovi zajistili druhé místo v šampionátu.

FERRARI

Charles Leclerc, 3. místo
Zablokoval jsem kola v šesté a sedmé zatáčce, ale tohle je místo, které si zasloužíme. Red Bully byly rychlejší, ale i tak jsme v dost dobré pozici a bude to s Checem určitě těsné. Jsem si jistý, že s Carlosem také můžeme spolupracovat, nepochybuji o tom. Pokusíme se získat maximum. Víme, že jsou Red Bully v neděli rychlejší, takže to bude náročné, ale dáme do toho vše a snad získáme to druhé místo mezi jezdci a konstruktéry.

Carlos Sainz, 4. místo
Byla to solidní kvalifikace pro tým, protože jsme zlepšili rychlost a nastavení. Nejsem úplně spokojen se svým posledním pokusem v Q3 kvůli provozu, což věci trošku pokazilo, protože jsme nedokázali všechno správně zahřát. Nicméně jsem spokojen s pocitem z vozu. Myslím, že jsme v dobré pozici. Stále je dost bodů, o které můžeme bojovat a pokusíme se o maximum až do konce.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Jsme celkem spokojeni. Myslím, že jsme udělali proti včerejšku pokrok, nebyli jsme totiž spokojeni s nastavením. Pracovali jsme na vyladění a chceme získat z auta maximum. Na trati Charles a Carlos zlepšili výkony a jeli na maximu. Takže jsme získali druhou řadu. A na Péreze to bylo hodně těsné. Je to slušná startovací pozice. Víme ale, že Red Bull a Mercedes budou rychlí a můžeme čekat těsný souboj. Klíčem budou pneumatiky, opět. Mohou se objevit příležitosti a my se pokusíme z nich vytěžit maximum.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 5. místo
Přijeli jsme sem a čekali, že to pro nás bude náročný závod, ale nečekali jsme ztrátu osm desetin. Na rovinkách jsme ztráceli šest desetin na čelo. Dal jsme do toho vše, takže je to trošku překvapivý výsledek, že jsme tak moc za Red Bully a Ferrari. Snad bude zítra naše rychlost lepší. Hodně to drncalo a máme potíže s teplotou brzd. Celý tým tvrdě pracuje a odvádí skvělou práci, abychom ty problémy vyřešili. Obzvlášť do příštího roku. Těším se na poslední závod roku.

George Russell, 6. místo
Doufali jsme v lepší časy, ale měli bychom být v závodě silnější, rychlost máme konkurenceschopnější v závodním režimu. Umístění vypadá fér, když se podíváte na výkon auta, ale v porovnání s Brazílií jsme doufali ve víc. Rádi bychom byli blíž čelu, ale v závodě by to mělo být lepší. Zítra to bude zajímavé, je hodně strategických možností a čekám, že Red Bull bude mimo dosah. Doufám ale, že budeme moci stíhat Ferrari. Uvidíme, budeme bojovat až do konce.

Toto Wolff, šéf týmu
Zjistil jsem, že je dnes den toalet. A tohle je výkon, který bychom měli spláchnout. Dnes nám štěstí nepřálo. Neodvedli jsme správnou práci a co se výkonu týče, šlo to z kopce, zatímco soupeři udělali pokrok. Zkusili jsme větší přítlak a nastavení, ale na rovinkách jsme byli příliš pomalí. Měli jsme také problém s brzdami, na který se musíme podívat. Vypadalo to pro nás slibně, ale nakonec to nevyšlo v kvalifikaci. Celkově zklamání. Chceme být vepředu, bojovat o vítězství. Snad budeme těžit z dřívějšího startu a vyšších teplot, což vypadá, že nám tady sedělo víc.

MCLAREN

Lando Norris, 7. místo
Dobrá kvalifikace. Myslím, že jsem dnes z auta dostal všechno, takže jsem šťastný. Trochu jsem se trápil, neměl jsem dost sebevědomí, abych auto tlačil na hraně, ale zároveň jsme si zajistili nejlepší pozici, jakou jsme mohli. Máme dobrou výchozí pozici, zítra to snad převedeme v body.

Daniel Ricciardo, 10. místo (po udělení penalizace z Brazílie 13. místo)
S Q3 jsem spokojený, protože to letos nebylo jisté. Takže z tohohle pohledu jsem rád za dnešní kvalifikaci a můžu být připraven na zítřejší lov. Byla to desátá pozice, ale byli jsme dostatečně konkurenceschopní. Myslím, že se mi prostřední sektor moc nepovedl, což mohla být desetina, to mě možná mohlo dostat do boje s Vettelem a možná i s Oconem. Přesto se těšíme na zítřek. Pokusím se útočit hned od začátku, získat pár pozic a vrátit se do boje s první desítkou.

James Key, výkonný technický ředitel
Byl to případ hledání mezních zisků v FP3, po dobré práci na nastavení a vyvážení během pátku, spolu s dalšími kroky přes noc, jsme zvolili přístup jemného ladění a vypracování nejlepšího přístupu ke kvalifikaci. Bylo dobré dostat oba vozy do Q3, marže byly těsné ve všech třech částech, ale oba jezdci měli tempo na to, aby se dostali do desítky nejlepších. Tempo z dlouhodobého hlediska vypadalo včera rozumné, takže se těšíme, jak toho zítra v posledním závodě sezóny využijeme. Daniel má trest tří míst na startovním roštu, ale bude tvrdě makat, aby se probojoval zpět k bodům. Bude to zajímavý závod s předpokládanými dostupnými strategickými možnostmi, takže jde o všechno.

ALPINE

Esteban Ocon, 8. místo
Jsem velmi spokojený s dnešní kvalifikací, pro tým je to velký úspěch za jednu z našich nejlepších jízd v sezóně. Každá jízda vypadala, jako kdybychom udělali pokaždé krok vpřed, když jsme se dnes snažili maximalizovat výkon vozu. Naši hlavní konkurenti jsou tento víkend rychlí, možná rychlejší, než jsme si původně mysleli, takže se zítra budeme muset soustředit, abychom měli dobrý závod a získali nějaké body. Zbývá ještě jeden závod, tak z něj uděláme ten nejlepší.

Fernando Alonso, 11. místo
Dnes jsme v kvalifikaci neměli úplně tempo, takže si nakonec myslím, že můžeme být docela rádi, že do závodu odstartujeme desátí. V Q1 to bylo těsné a necelá desetina dělila řadu vozů v Q2. Víme, že zítra bude těžké předjíždět, ale pokusíme se udělat maximum pro to, abychom si to užili a získali nějaké umístění v první desítce. Je to naposledy, co naskočím do Alpine, takže se budu snažit zvládnout zítra vše co nejlépe a doufejme, že skončím s týmem vysoko.

Alan Permane, sportovní ředitel
Zítřejší závěrečný závod roku odstartujeme s Estebanem na osmém místě a Fernandem na desátém místě a obecně jsme s těmito startovními místy docela spokojeni. Fernando dnes z vozu nevytěžil úplně nejvíc – chyběla mu celá desetina nebo dvě – a už se soustředí na zítřejší závod, kde víme, že jsme budeme silní. Tento okruh byl pro kvalifikaci vždy docela složitý, protože se teplota na trati snižovala a provoz se tvořil hlavně v posledním sektoru, což přináší potíže s udržením pneumatik v provozní teplotě. Esteban a jeho tým dnes odvedli skvělou práci a kvalifikovali se na osmé pozici a byli blízko i k sedmému místu. Těšíme se na zítřejší závod, kde je cílem využít našeho silného závodního tempa a mít oba vozy na bodech, abychom zakončili sezónu na vysoké úrovni.


ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 9. místo
Myslím, že auto ožilo. Cítil jsem se dobře na konci první i ve druhé části, takže bych měl další set v Q3, ale celkově si myslím, že to byla dobrá kvalifikace a získali jsme slušné umístění. Stále to zpracovávám, před kvalifikací to bylo trošku emotivní, ale jsem si jistý, že to zítra bude velký den. Máme před sebou kus práce a pokusíme se porazit Alfy a získat co nejvíce bodů, abychom možná získali šesté místo mezi konstruktéry.

Celkově byla moje poslední kvalifikace ve Formuli 1 skvělá. Auto tento víkend dělá, co chci, a to přispělo k tomuto slušnému výsledku. Byl jsem velmi motivovaný a měl jsem pocit, jako kdyby ve mně dnes bylo něco navíc. V Q1 a Q2 jsem se dostal do provozu s RB v poslední zatáčce, ale kolo v Q3 bylo čisté. Těším se na závod – můj poslední ve Formuli 1 – a doufám, že se nám podaří zajistit dobrý výsledek pro tým. Může stát cokoliv a zítra se pokusíme maximalizovat naše šance.

Lance Stroll, 14. místo
Se svým posledním kolem v Q2 jsem byl spokojený: bylo dobré a čisté, ale na Sebastiana, který měl ve své poslední kvalifikaci opravdu dobrý den, nám chybělo trochu rychlosti. Podstatné je, že jsme se kvalifikovali před oběma Alfami a vůz je tento víkend opravdu skvělý. Doufáme v posun na body. Bude to dlouhý závod a zítra máme o co bojovat.

Mike Krack, šéf týmu
Dnes bylo v Abú Dhabí horko – ale jako obvykle se vzhledem k času startu trať velmi ochladila. Oba jezdci hladce prošli do Q2. Poté se Sebastianovi podařilo dostat do Q3, ale Lance jen těsně neuspěl. Zítra, počínaje P9 a P14, zůstává naší ambicí udělat maximum pro to, abychom získali šesté místo mezi konstruktéry.


ALPHATAURI

Juki Cunoda, 12. místo
Jsem s dneškem docela spokojen, v posledním kole Q2 jsem chyboval v zatáčce 6, ale jinak nevidím žádné problémy a oceňuji průběh kvalifikace i extra výkon, jenž jsem v ní předvedl. Trať se mi opravdu líbí, loni jsem tu dojel čtvrtý a zítra startuji hned za bodovanými příčkami, takže doufám, že se mě opět bude držet štěstí. Samozřejmě víme, že to bude obtížné, ale naše závodní tempo včera vypadalo docela dobře, takže tu vidím možnost se posunout vpřed a zajistit nějaké podstatné body, znamenající pro nás osmou příčku v sezóně.

Pierre Gasly, 17. místo
Celý víkend něco doháním kvůli potížím s autem. Dnes jsem se posunul trochu vpřed, ale nestačilo to. Vůz v pomalých zatáčkách klouzal a nechoval se, jak bych očekával. Kvalifikace mi připomínala dopravní špičku v Londýně, ale pro všechny to asi bylo stejné. Zítra čekám dlouhý a obtížný závod, ale bude dost příležitostí s tím něco udělat. Také pojedu naposledy v barvách Scuderia AlphaTauri, což pro mě i tým představuje emocionální rovinu. Za posledních pět let jsem s týmem strávil mnoho času a vzpomínky ponesu navždy uvnitř sebe, takže tu mám i to, čemu se říká "poslední impuls".

Jody Egginton, technický ředitel
Přes noc jsme provedli určitý počet menších úprav v různých oblastech nastavení, abychom mimo jiné zlepšili stabilitu v pomalých a středně rychlých zatáčkách. Juki ve třetím tréninku hlásil určité zlepšení, ale Pierre měl při prvním pokusu defekt v pravé části, což omezovalo jeho jízdu a nemohli jsme získat potřebná data o nastavení.

V kvalifikaci zaznamenal Juki výrazný progres a relativně snadno se posunul do Q2. Pierre se při své poslední jízdě trápil a nedokázal se prosadit. V Q2 zkusil Juki navázat na svůj výkon, zajížděl dobrá kola jak na použitých, tak nových pneumatikách, ale Q3 mu těsně unikla. S výhledem na zítřejší závod se degradace pneumatik jeví o něco větší než loni, takže je třeba na vše dohlédnout a připravit se využít nabízené šance. Cílem je zlepšit naši pozici v Poháru konstruktérů.


HAAS

Michael Schumacher, 13. místo
Q1 nevypadala vůbec špatně a vlastně i Q2 byla v pořádku. Cítil jsem, že mám dobrou pozici a stačilo někde najet dvě desetiny a byl jsem i v Q3. Pro mě je hodně nečekané, že jsem se ocitl tak blízko. Rád bych to přenesl i do závodu. Nacházím se nedaleko bodovaných pozic a stejně tak na dosah je AlphaTauri, takže doufám, že se budeme moci utkat s nimi přímo na závodní dráze. Bude pro nás klíčové se udržet před nimi, na to se zaměříme před vším ostatním.

Kevin Magnussen, 16. místo
Zdálo se, že od druhého tréninku jsem po kvalifikaci udělal značný posun, ale kumulace vozů na konci kola znamenal, že jsem v posledním sektoru musel půl minuty před vypršením časového limitu prakticky zastavit, což zabilo mou šanci - zkuste zajet rychlé kolo na prakticky studených pneumatikách. Bylo to tak těsné, že jediná desetina by mě posunula do Q2. Je to průšvih, právě tohle se nám minulý týden povedlo, dnes jsme to nedokázali zopakovat. Ale odstupy byly velmi těsné, takže zítra to bude hodně o práci s pneumatikami a strategii.

Günther Steiner, šéf týmu
Vlastně to nebyla špatná kvalifikace, docela se povedla. Kevin se bohužel zarazil v hustém provozu, takže jeho pneumatiky nebyly optimálně zahřáté. Mick odvedl velmi dobrou práci, dostal se do Q2 a dosáhl dobrého výsledku. Startovní pozice nám zítra dávají šanci na zisk bodů.


ALFA ROMEO

Guanyu Zhou, 15. místo
Cítil jsem, že dnes mohu z auta vymačkat maximum, kvalifikaci jsem zvládl dobře, ale bohužel kvůli nedostatku rychlosti jsme se nedokázali přiblížit Q3. Včera všechno fungovalo dobře, dnešek už byl obtížnější. V třetím tréninku jsme se dost trápili, a i když se poté zdálo, že odpoledne jsme ztracenou rychlost našli, obávám se, že na boj o Q3 jsme stejně neměli nárok. Rozhodně jsem doufal v lepší výsledek, ale vzhledem k tomu, jak je střed pole nahuštěný, doufám ve schopnost posunu na lepší pozice, abychom zajeli výsledek, na nějž jsme tak tvrdě pracovali.

Valtteri Bottas, 18. místo
Do kvalifikace jsem nastupoval s vědomím, že mám dobrou rychlost, takže jsem si věřil - výsledek vůbec neodráží skutečné schopnosti našeho auta. Byl to zvláštní pocit, protože se nepodařilo připravit pneumatiky k optimálnímu výkonu, čímž byl ovlivněn celý první sektor. To platilo zejména při mé druhé jízdě - na konci kola byl takový shluk vozů, že jsem musel téměř zastavit a to zcela můj pokus zničilo. Je to nepříjemnost, ale je třeba myslet dál a připravit se na závod.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Před kvalifikací jsme působili mnohem lépe, takže jsem zklamán, že se žádný vůz nedostal do Q3. Snažili jsme se dostat pneumatiky do optimální teploty a bohužel nám chyběla rychlost, jakou bychom potřebovali, abychom se posunuli v těsném středu pole. Není však čas zoufat: zítra před sebou máme dlouhý závod a už jsme dříve několikrát dokázali, že v neděli umíme získat půdu pod nohama. To je naším cílem pro zítřek: dáme do toho vše a pojedeme až do poslední zatáčky závěrečného kola, abychom dosáhli našeho cíle.


WILLIAMS

Alex Albon, 19. místo
Během třetího tréninku auto vypadalo dobře, ale s postupným nástupem večera a klesáním teplot bylo čím dál obtížnější zahřát pneumatiky. My jsme s tím měli problémy. V našem přípravném kole v kvalifikaci jsem musel předjet několik vozů, byl tam velký provoz, což nás do úvodní části rychlého kola poznamenalo. Kdyby k tomuhle nedošlo, myslím, že bychom se dostali do Q2. Ale není třeba panikařit. Závod je zítra.

Nicholas Latifi, 20. místo
Se svým posledním kvalifikačním kolem jsem celkem spokojený. Nebylo ideální, ale bylo čisté. Dnes bylo hlavním problémem to, že jsme neměli tempo. Není to místo, kde bych chtěl ve své poslední kvalifikaci být, ale tak to je. Zítra mě čeká můj poslední závod s týmem a budu se snažit si ho maximálně užít

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Pro nás šlo o frustrující kvalifikaci. Nedali jsme Alexovi možnost postoupit, protože v jeho posledním rychlém kole jsme ho poslali do hustého provozu. Postoupit se nepovedlo ani Nicholasovi. Musíme se soustředit na zítřek. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Red Bullu se lekli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 20.11.2022 08:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez v závodě v Brazílii

Poslední trénink sezony patřil Pérezovi. Ferrari se trápí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud