Ze začátku bylo na trati velmi rušno - téměř celé startovní pole vyjelo na trať a snažilo se adaptovat na podmínky mexického okruhu - zejména na odlišnou nadmořskou výšku. V FP1 jsme mohli vidět i mnoho mladíků, které za normálních okolností za volantem monopostu F1 nevidíme - jedním z nich byl i Nyck de Vries, který stanovil na trati benchmark (1:28,264). Jedním z dalších nováčku byl Liam Lawson, pro kterého to byla po Belgii již druhá zkušenost s vozem F1, ovšem již po prvních kolech reportoval problémy s brzdami.
LAW: "I have no brakes, brakes are completely gone" 😬
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Liam Lawson's FP1 outing for AlphaTauri isn't off to the best start#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/nXr4gHS3Tm
Krom Lawsona se dostal do problémů i Leclerc - ten musel zamířit za svými mechaniky kvůli defektu pneumatiky. Po uplynutí čtvrtiny stanoveného času jsme na vrcholu mohli vidět Maxe Verstappena (1:22,291), kterému sekundoval domácí Sergio Pérez (+0,382). V pořadí se neztratili ani Gasly s Ricciardem - ti se s přehledem drželi v TOP 10.
V první polovině FP1 jsme u všech jezdců mohli vidět nejtvrdší směs pneumatik. Průkopníkem se stal až Leclerc, který se jako první dostal pod hranici 1:22,000. Monačana poté následovalo více jezdců s Bottasem v čele.
Zatrnulo hlavně Verstappenovi. Holanďan roztočil svůj monopost v posledním sektoru okruhu, ale naštěstí mohl ve svých jízdách pokračovat.
Max spins in the twits and turns of the final sector 😵💫
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
He almost catches the slide, but ends up facing the wrong way#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/tcnDZjKPjz
Krom jezdeckých chyb začalo přibývat odstoupivších monopostů - nejdříve problémy hlásil Zhou. Toho vystrašila vysoká teplota převodovky, proto raději odstavil svůj vůz na konci boxové uličky. Dalším v problémech byl Pietro Fittipaldi, toho zradila technika a byl donucen odstavit svůj vůz - díky tomu byly vyvěšeny i červené vlajky.
Pár minut před koncem tréninku pořadí vévodili jezdci Ferrari, kdy byl o kousek rychlejší Sainz. Tyto dva jezdce následoval tandem rudých býků, ovšem se stejným časem. Minimální ztráta byla i u pátého Hamiltona a šestého Alonsa.
Závěr tréninku ještě zdramatizoval Liam Lawson - jeho monopost skončil s dýmem od brzd ve třetím sektoru dráhy. Nováčkům se tedy v Mexiku příliš nedařilo.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:20,707 |
2. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:20,753 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:20,827 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:20,827 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,849 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:20,899 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:21,083 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:21,120 |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:21,310 |
10. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:21,525 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:21,762 |
12. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:21,820 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:21,865 |
14. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:21,952 |
15. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:22,912 |
16. | 40 | Liam LAWSON | nzl | Scuderia AlphaTauri | 1:23,861 |
17. | 45 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:24,246 |
18. | 19 | Nyck DE VRIES | nld | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:24,582 |
20. | 51 | Pietro FITTIPALDI | bra | Haas F1 Team | 1:26,766 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ