Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Jana Šrámková, 11. října 2022, 17:06 Google+

Místo nečekaných výsledků a skvělých jezdeckých výkonů na mokrém asfaltu prázdná trať a vlající červené vlajky. Deštivé velké ceny poslední doby opět otevírají otázku, jak situaci vyřešit, aby jezdci mohli závodit?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 14.10. 10:54) Napište svůj názor
Safety car v deštivém závodě v Japonsku

Safety car v deštivém závodě v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Fanoušci na okruhu v pláštěnkách a prázdná trať... "Nechte je jet," říkají někteří diváci u televizních obrazovek. I to byly obrázky z poslední Velké ceny. Mnozí si vzpomenou na závod v Belgickém Spa loni v létě. A zdržení při velké ceně Japonska otázku jízdy v dešti opět otevřelo.

Jak tedy zajistit, aby se mohlo závodit i v deštivých podmínkách? Samozřejmostí jsou pneumatiky do mokra, které odolají aquaplaningu a udrží vůz na alfaltu. Zdá se však, že přechodné pneumatiky Pirelli fungují lépe a týmy proto často velmi brzy přezouvají právě na ty. 

S návrhem přišel novopečený dvojnásobný mistr světa Max Verstappen, který by rád pomohl Pirelli vyzkoušet něco nového a zlepšit tak pneumatiky do deště. "Nechci na nikoho ukazovat a ani nikoho kritizovat, ale myslím, že potřebujeme zlepšit pneumatiky. Když se podíváme, co jsme zvládli v devatesátých letech či na začátku tisíciletí a takovým množstvím vody na trati... Klidně bych pár dní testoval. Potřebujeme to, protože pneumatiky do deště jsou pomalé a neodvedou pryč dostatek vody," uvedl po nedělním závodě pilot Red Bullu s tím, že právě proto se všichni snaží co nejdříve přezout na přechodné, které jsou prostě mnohem rychlejší.

Podle něj musí existovat řešení, protože v minulosti pneumatiky podobné podmínky zvládaly. Navrhuje proto testování v dešti a spolupráci. "Abychom alespoň měli příležitost opravdu jezdit v dešti a v něm jet dvě kola a potom přezout na přechodné a nazvat to mokrým závodem, protože ten se jezdí i v prudkém dešti," okomentoval situaci Verstappen.

Jenže pneumatiky nejsou jediným problémem. Tím hlavním, na co si jezdci stěžují především, je také špatná viditelnost. Podle Charlese Leclerca by se tak mělo vyřešit především to, kolik vody za sebe dnešní auta a pneumatiky stříkají. "Měli bychom se pokusit najít řešení a omezit sprej," domnívá se pilot Ferrari. 

Podobně se vyjádřil například i Lando Norris. "Kdo říká, že to v televizi nevypadalo tak zle, by měl sklapnout," uvedl pilot McLarenu. Podle něj byla v Japonsku viditelnost opravdu hodně špatná a jezdce od kolize dělí jen metry. Prý by závodil moc rád, protože podobné podmínky má rád, ale nejprve by se musela vyřešit právě viditelnost a sprej z vozů.

Vytisknout

Diskuze: Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.10.2022 10:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Singapuru

V prvním tréninku dominoval Verstappen, Sainz druhý

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

McLaren předčasně prodlužuje smlouvu s Piastrim. "Hodně na mě tlačí," chválí jej Norris

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Singapuru

Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

Sergio Pérez skončil v Singapuru osmý

"Zpřísnění pravidel na Red Bullu v Singapuru vliv nemělo, šlo o anomálii," dušuje se Horner

Carlos Sainz vítězí v závodě v Singapuru

FOTO: Stříbrné šípy létaly v singapurské noci rychle, mazák Sainz se obrnil Norrisem a vyhrál

Lewis Hamilton před Georgem Russellem v Singapuru

Nejrychlejší kola předváděly Mercedesy, Ferrari o 2 sekundy pomalejší. Jaké strategie volili v Singapuru?

Po více než roce slaví tým z Maranella opět vítězství (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Série Red Bullu skončila, dramatický duel tří týmů o vítězství patří Ferrari, Pérez nakonec potrestán

George Russell  byl v Singapuru typickým příkladem from hero to zero (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO GP SINGAPURU: Jedna série končí, Russell smutným hrdinou dne

Start závodu v Singapuru

GRAFIKA: Startovní rošt v Singapuru - Ferrari s Mercedesem z 1. řady, Red Bully v 2. desítce

Liam Lawson úspěšně roste, v Singapuru si podal zkušenějšího kolegu

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Ferrari opatrně jásá, reakcii Verstappena museli inženýři téměř celou "vypípat"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Šťastný Max Verstappen se stává podruhé šampionem F1

Ostuda všech: chyba v pravidlech zajišťující Verstappenovi 2. titul bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO GP SINGAPURU: Jedna série končí, Russell smutným hrdinou dne

  2. GP SINGAPURU: Série Red Bullu skončila, dramatický duel tří týmů o vítězství patří Ferrari, Pérez nakonec potrestán

  3. Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

  4. V kvalifikaci vítězí opět Sainz, ani jeden Red Bull nepostoupil do Q3

  5. První trénink ovládli Leclerc se Sainzem, týmy do Singapuru přivezly spoustu novinek

  6. "Zpřísnění pravidel na Red Bullu v Singapuru vliv nemělo, šlo o anomálii," dušuje se Horner

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud