Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Jana Šrámková, 11. října 2022, 17:06 Google+

Místo nečekaných výsledků a skvělých jezdeckých výkonů na mokrém asfaltu prázdná trať a vlající červené vlajky. Deštivé velké ceny poslední doby opět otevírají otázku, jak situaci vyřešit, aby jezdci mohli závodit?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 14.10. 10:54) Napište svůj názor
Safety car v deštivém závodě v Japonsku

Safety car v deštivém závodě v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Fanoušci na okruhu v pláštěnkách a prázdná trať... "Nechte je jet," říkají někteří diváci u televizních obrazovek. I to byly obrázky z poslední Velké ceny. Mnozí si vzpomenou na závod v Belgickém Spa loni v létě. A zdržení při velké ceně Japonska otázku jízdy v dešti opět otevřelo.

Jak tedy zajistit, aby se mohlo závodit i v deštivých podmínkách? Samozřejmostí jsou pneumatiky do mokra, které odolají aquaplaningu a udrží vůz na alfaltu. Zdá se však, že přechodné pneumatiky Pirelli fungují lépe a týmy proto často velmi brzy přezouvají právě na ty. 

S návrhem přišel novopečený dvojnásobný mistr světa Max Verstappen, který by rád pomohl Pirelli vyzkoušet něco nového a zlepšit tak pneumatiky do deště. "Nechci na nikoho ukazovat a ani nikoho kritizovat, ale myslím, že potřebujeme zlepšit pneumatiky. Když se podíváme, co jsme zvládli v devatesátých letech či na začátku tisíciletí a takovým množstvím vody na trati... Klidně bych pár dní testoval. Potřebujeme to, protože pneumatiky do deště jsou pomalé a neodvedou pryč dostatek vody," uvedl po nedělním závodě pilot Red Bullu s tím, že právě proto se všichni snaží co nejdříve přezout na přechodné, které jsou prostě mnohem rychlejší.

Podle něj musí existovat řešení, protože v minulosti pneumatiky podobné podmínky zvládaly. Navrhuje proto testování v dešti a spolupráci. "Abychom alespoň měli příležitost opravdu jezdit v dešti a v něm jet dvě kola a potom přezout na přechodné a nazvat to mokrým závodem, protože ten se jezdí i v prudkém dešti," okomentoval situaci Verstappen.

Jenže pneumatiky nejsou jediným problémem. Tím hlavním, na co si jezdci stěžují především, je také špatná viditelnost. Podle Charlese Leclerca by se tak mělo vyřešit především to, kolik vody za sebe dnešní auta a pneumatiky stříkají. "Měli bychom se pokusit najít řešení a omezit sprej," domnívá se pilot Ferrari. 

Podobně se vyjádřil například i Lando Norris. "Kdo říká, že to v televizi nevypadalo tak zle, by měl sklapnout," uvedl pilot McLarenu. Podle něj byla v Japonsku viditelnost opravdu hodně špatná a jezdce od kolize dělí jen metry. Prý by závodil moc rád, protože podobné podmínky má rád, ale nejprve by se musela vyřešit právě viditelnost a sprej z vozů.

Vytisknout

Diskuze: Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.10.2022 10:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Šťastný Max Verstappen se stává podruhé šampionem F1

Ostuda všech: chyba v pravidlech zajišťující Verstappenovi 2. titul bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud