DISKUZE K ČLÁNKU Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Místo nečekaných výsledků a skvělých jezdeckých výkonů na mokrém asfaltu prázdná trať a vlající červené vlajky. Deštivé velké ceny poslední doby opět otevírají otázku, jak situaci vyřešit, aby jezdci mohli závodit?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.10.2022 10:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hwrychlik H. (Hlasoval 1 člověk) 11.10.2022 19:24
Ten Verstappen je opravdu mimoň. Pneumatiky ať… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Řešením je zpomalit F1, to by vyřešilo celou řadu problémů a srovnalo síly ve startovním poli...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David.S.

      David.S.

      195.5.186.XXX
      Zpomalit F1? Jakože udělat z toho F2? Zpomalení a F1 nejde přede dohromady má to být královna motorsportu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        To se nijak nevylučuje... F1 stejně není nejrychlejším autem, které lze vyrobit, naopak je omezena celou řadou pravidel... A rychlost dneska už není tou výzvou... Naopak je kontraproduktivní ve vztahu k závodění, show apod...

        K čemu ti je, že jsou vozy o x vteřin rychlejší než by musely, když se pak neustále řeší, že se nedá předjíždět, že je problém špinavý vzduch, že se nedá jezdit v dešti atd. atd.

        F1 může být královnou i bez té současné absurdní rychlosti...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • David.S.

          David.S.

          195.5.186.XXX
          Ano není nejrychlejší a spousta technických pravidel ji zpomaluje, to je pravda. Ale zpomalovat ji ještě víc je blbost. To by mohla rovnou zaniknout kategorie F4 a říkat se jí motokáry a F2 by byly na úrovni F3 a F3 na úrovni F4.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            To je úplně mimo... F1 je tu více než 70 let, stejně jako nižší série... Vůbec nechápu o čem to jako mluvíš... Zpomalme to na úroveň 90tých let a budeme mít skvělé závody...

            Ono je to krásně vidět i na MotoGp, která je mnohem, mnohem atraktivnější než F1 a vystačí si bez SC, restartů apod... Čím více se ty motorky zrychlují, vyvíjí se aero, elektronika tak tím více se řeší, že se nedá předjíždět, že je těžký někoho následovat atd. atd...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Já chápu argument, že někde chce od F1 stále rychlejší a rychlejší vozy... Ale argument s nižšími sériemi fakt nechápu... Ty jsou příprava na F1, ty jsou rychlé jak je potřeba / požadováno...

              To co chci říct je, že F1 v současné době má jediný smysl a tím je show... Doba, kdy vznikla, kdy auto bylo luxus a rychlost žádaná, nedostupná atd. atd. je dávno pryč... Dnes máš všude radary, auta se řídí pomalu sami, víc než zrychlení, maximálka, výkon, tak se řeší spotřeba, výbava apod...

              Tak zkrátka do této doby F1 nezapadá a jediný její smysl je pobavit... Tak proč lpět na rychlosti, když je to ve finále kontraproduktivní..? Neustále řešit, že rovinky jsou příliš krátké a špinavý vzduch neumožňuje se dostatečně přiblížit... Když prší, tak se nedá jezdit, protože není prakticky nic vidět...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • David.S.

                David.S.

                195.5.186.XXX
                Chápu tvoji myšlenku. Jen zpomalovat F1 mi přijde, jako špatná věc. U vozů F1 chceš vidět tu rychlost. I pro piloty samé by to potom byla nuda kdyby jeli pomaleji, měli by tak větší komfort.

                Návaznost na nižší série byla myšlena tak, že když se sníží rychlost u jedné série (to co má být nejrychlejší), měla by se snížit rychlost i u nižších sérií, z pohledu návaznosti, a aby nedošlo k vyrovnání. A ta F4 se svým výkonem moc neliší od toho co můžeš jet (nelegálně) po dálnici, s osobákem. Samozřejmě potom samotnou jízdu ovlivňuje i fakt, že sedíš "venku" a síla proudícího vzduchu, má tendenci tě vytáhnout ven za helmu a rychlost přes 200 vnímáš samozřejmě úplně jinak, než v autě. ale už by to z pohledu lidí nebylo tak atraktivní, kdyby se snižovaly rychlost, což by byl za mě ten problém.

                Jako fandu závodění F1, mě zajímají ty rychlosti a závodění při těch rychlostech a cirkus kolem je mi jedno. Chci vidět tu rychlost, která k závodům patří. Snížení rychlosti by zabilo smysl F1.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Problém je, že F1 už nemá smysl... Je to takový svět sám pro sebe, jehož smyslem je prostě pobavit... Smyslem F1 bylo postavit nejrychlejší auto, které přežije délku závodu... Dělali to nadšenci, kteří neměli neomezené zdroje, začínali v garážích, malých dílnách, sháněli si motory všude možně atd. atd. Pak přišla aerodynamika, velká křídla, malá křídla, hledání nejlepší cesty viz 70. léta...

                  Ale vesměs vše je vyřešené... Dnes jsou všechny formule principiálně stejné... A rozdíl dělá zázemí jenž jim umožňuje vyrobit lepší díly popř. peníze, skrz které zaplatí více nebo lepší lidi... Ale ve finále už to žádný vyšší smysl nemá... Jde jen o zábavu... Pak tedy upřednostňuji ať se jezdí ve vozech, které mohou jezdit v dešti a na trati závodit mezi sebou...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    37.188.245.XXX
    Recept je zcela jednoduchý. Vraťme rovné podlahy bez difuzorů a je téměř po problému. Jistě, svět není ideální, ale to nebyl nikdy, tak se připravme, že by se musely vrátit monzumky. Jenže ty by zase nevydržely váhu současných vozů atd. ...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    90.183.80.XXX
    Ten Verstappen je opravdu mimoň. Pneumatiky ať jsou jakékoliv tak se dá závodit. Ale ne přes tu tříšť co moderní F1 zvedá do vzduchu za vozy.
    Jediná cesta jsou unifikované doplňkové blatníky a jejich povinné použití při mokru. Ale to asi není průchozí.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      kdysi dávno už tu o tom byla docela zajímavá diskuse. "blatníky" byly jednou z variant a klidně bych je pro mokrý závod přikázal. tehdy jsme došli k tomu, že by byly demontovány v momentě nazutí suchých pneu.
      a ještě bych přidal nějakou "zástěrku" za difuzor. tím přítlakem podlahy jde taky spousta vodní tříště.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        90.183.80.XXX
        Máš pravdu, podlaha a difuzor rozstříknou pravděpodobně více vody do vzduchu než kola samotná. Jakýsi blatník za zadek auta. Otázka je, co by se pak stalo s tím množstvím vzduchu co přes difuzor proletí. Narazil by na ten zadní blatník a difuzor by přestal fungovat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Blatníky jsou nesmysl, ty by vedly k nefunkční aero a aquaplaningu...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Racek

        Racek

        78.80.232.XXX
        Blatníky nesmysl nejsou, nicméně je nemožné udělat vůz který by fungoval bez blatníků na suchu a současně i s blatníky na mokru, to opravdu vzhledem k celkové koncepci dnešních vozů nejde.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama