DISKUZE K ČLÁNKU Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky
Místo nečekaných výsledků a skvělých jezdeckých výkonů na mokrém asfaltu prázdná trať a vlající červené vlajky. Deštivé velké ceny poslední doby opět otevírají otázku, jak situaci vyřešit, aby jezdci mohli závodit?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak vyřešit jízdu v dešti? Verstappen by rád pomohl Pirelli zlepšit pneumatiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Hwrychlik H.
(Hlasoval 1 člověk)
11.10.2022 19:24
Ten Verstappen je opravdu mimoň. Pneumatiky ať… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Fanda.LH
13:57 12.10.2022 83.240.62.XXXTo se nijak nevylučuje... F1 stejně není nejrychlejším autem, které lze vyrobit, naopak je omezena celou řadou pravidel... A rychlost dneska už není tou výzvou... Naopak je kontraproduktivní ve vztahu k závodění, show apod...
K čemu ti je, že jsou vozy o x vteřin rychlejší než by musely, když se pak neustále řeší, že se nedá předjíždět, že je problém špinavý vzduch, že se nedá jezdit v dešti atd. atd.
F1 může být královnou i bez té současné absurdní rychlosti...-
-
Fanda.LH
09:04 13.10.2022 83.240.62.XXXTo je úplně mimo... F1 je tu více než 70 let, stejně jako nižší série... Vůbec nechápu o čem to jako mluvíš... Zpomalme to na úroveň 90tých let a budeme mít skvělé závody...
Ono je to krásně vidět i na MotoGp, která je mnohem, mnohem atraktivnější než F1 a vystačí si bez SC, restartů apod... Čím více se ty motorky zrychlují, vyvíjí se aero, elektronika tak tím více se řeší, že se nedá předjíždět, že je těžký někoho následovat atd. atd...-
Fanda.LH
15:56 13.10.2022 85.162.8.XXXJá chápu argument, že někde chce od F1 stále rychlejší a rychlejší vozy... Ale argument s nižšími sériemi fakt nechápu... Ty jsou příprava na F1, ty jsou rychlé jak je potřeba / požadováno...
To co chci říct je, že F1 v současné době má jediný smysl a tím je show... Doba, kdy vznikla, kdy auto bylo luxus a rychlost žádaná, nedostupná atd. atd. je dávno pryč... Dnes máš všude radary, auta se řídí pomalu sami, víc než zrychlení, maximálka, výkon, tak se řeší spotřeba, výbava apod...
Tak zkrátka do této doby F1 nezapadá a jediný její smysl je pobavit... Tak proč lpět na rychlosti, když je to ve finále kontraproduktivní..? Neustále řešit, že rovinky jsou příliš krátké a špinavý vzduch neumožňuje se dostatečně přiblížit... Když prší, tak se nedá jezdit, protože není prakticky nic vidět...-
David.S.
06:32 14.10.2022 195.5.186.XXXChápu tvoji myšlenku. Jen zpomalovat F1 mi přijde, jako špatná věc. U vozů F1 chceš vidět tu rychlost. I pro piloty samé by to potom byla nuda kdyby jeli pomaleji, měli by tak větší komfort.
Návaznost na nižší série byla myšlena tak, že když se sníží rychlost u jedné série (to co má být nejrychlejší), měla by se snížit rychlost i u nižších sérií, z pohledu návaznosti, a aby nedošlo k vyrovnání. A ta F4 se svým výkonem moc neliší od toho co můžeš jet (nelegálně) po dálnici, s osobákem. Samozřejmě potom samotnou jízdu ovlivňuje i fakt, že sedíš "venku" a síla proudícího vzduchu, má tendenci tě vytáhnout ven za helmu a rychlost přes 200 vnímáš samozřejmě úplně jinak, než v autě. ale už by to z pohledu lidí nebylo tak atraktivní, kdyby se snižovaly rychlost, což by byl za mě ten problém.
Jako fandu závodění F1, mě zajímají ty rychlosti a závodění při těch rychlostech a cirkus kolem je mi jedno. Chci vidět tu rychlost, která k závodům patří. Snížení rychlosti by zabilo smysl F1.-
Fanda.LH
10:54 14.10.2022 83.240.62.XXXProblém je, že F1 už nemá smysl... Je to takový svět sám pro sebe, jehož smyslem je prostě pobavit... Smyslem F1 bylo postavit nejrychlejší auto, které přežije délku závodu... Dělali to nadšenci, kteří neměli neomezené zdroje, začínali v garážích, malých dílnách, sháněli si motory všude možně atd. atd. Pak přišla aerodynamika, velká křídla, malá křídla, hledání nejlepší cesty viz 70. léta...
Ale vesměs vše je vyřešené... Dnes jsou všechny formule principiálně stejné... A rozdíl dělá zázemí jenž jim umožňuje vyrobit lepší díly popř. peníze, skrz které zaplatí více nebo lepší lidi... Ale ve finále už to žádný vyšší smysl nemá... Jde jen o zábavu... Pak tedy upřednostňuji ať se jezdí ve vozech, které mohou jezdit v dešti a na trati závodit mezi sebou...
-
-
-
-
-
-
-
-
Hwrychlik H.
19:24 11.10.2022 90.183.80.XXXTen Verstappen je opravdu mimoň. Pneumatiky ať jsou jakékoliv tak se dá závodit. Ale ne přes tu tříšť co moderní F1 zvedá do vzduchu za vozy.
Jediná cesta jsou unifikované doplňkové blatníky a jejich povinné použití při mokru. Ale to asi není průchozí.-
tom11
19:54 11.10.2022 194.212.104.XXXkdysi dávno už tu o tom byla docela zajímavá diskuse. "blatníky" byly jednou z variant a klidně bych je pro mokrý závod přikázal. tehdy jsme došli k tomu, že by byly demontovány v momentě nazutí suchých pneu.
a ještě bych přidal nějakou "zástěrku" za difuzor. tím přítlakem podlahy jde taky spousta vodní tříště.-
Hwrychlik H.
21:44 11.10.2022 90.183.80.XXXMáš pravdu, podlaha a difuzor rozstříknou pravděpodobně více vody do vzduchu než kola samotná. Jakýsi blatník za zadek auta. Otázka je, co by se pak stalo s tím množstvím vzduchu co přes difuzor proletí. Narazil by na ten zadní blatník a difuzor by přestal fungovat.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek