PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mám titul? Oh. Určitě?" Verstappen podruhé mistrem světa

Jana Šrámková / MaMa / Robert RoBertino Pavelka, 9. října 2022, 10:02 Google+

Po pár minutách nejistoty se situace a pravidla vyjasnila a Max Verstappen se stal dvojnásobným mistrem světa. Jak hodnotí dnešní závod v Japonsku jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 13.10. 17:48) Napište svůj názor
Max Verstappen v závodě v Singapuru

Max Verstappen v závodě v Singapuru | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Je to šílené. Mám hodně smíšené pocity. Když se ohlédnu zpět za tím rokem, který jsme zatím měli, bylo to neuvěřitelné. Je to něco, co jsem si nikdy nemohl představit. Po loňském roce, kdy jsme bojovali až do úplného konce a potom jsme měli letos tak dobré auto. Jsem vděčný všem, kteří k tomuto úspěchu pomohli.

Je to zvláštní pocit, samozřejmě, protože jsem to nečekal. Samozřejmě to pomalu přicházelo, ale nakonec je neuvěřitelné, že jsme tu vyhráli. S tím závodem jsem moc spokojen a byl jsem v klidu. Když jsem přejel cílovou čáru, nevěděl jsem, jak to bude s body. Dokonce jsme přemýšleli, že zajedeme do boxů a zkusíme nejrychlejší kolo, ale asi to nebylo jisté a bezpečné udělat. (Vysvětlení: Většina lidí v paddocku nečekala, že se za tento zkrácený závod bude udělovat plný počet bodů. V pravidlech je však podle FIA uvedeno, že to platí, pokud závod nebude znovu odstartován. Což nebyl dnešní případ a proto se udělil plný počet bodů.)

Sergio Pérez, 2. místo
Jsem pyšný, co Max letos předvedl, jako jezdec zvedl laťku. Bojoval jsem s ním na začátku, ale potom asi v polovině začal jezdit v jiné lize a některé závody zajel neskutečně. Je to pro tým velký den, zvládli jsme to v Japonsku, domově Hondy a máme double. Neuvěřitelné. Snad brzy získáme i pohár konstruktérů. To by bylo obrovské. Těším se na zbylé závody. Dnes to byla s Charlesem dobrá bitva, bylo skvělé, že jsme závodili. V jednu chvíli už jsem si myslel, že nebudeme moci. Ke konci jsem na to šlápl, byl to dobrý souboj, ale bez DRS se těžko předjíždělo. Ale nedal jsem se, on udělal chybu, dostal penalizaci a dal mi druhé místo.

Christian Horner, šéf týmu
Domnívali jsme se, že se nebudou dostávat plné body. A že nám tedy chybí jeden bod. Dívali jsme se na možnost, že bychom přezuli a zkusili nejrychlejší kolo a tak. Wow, tohle překonalo naše sny. Max byl velmi dominantní a je to naše čtrnácté vítězství. Náš rekord. To, jak od prvního závodu jezdil... Po pár náročných prvních závodech jsme překonali potíže, ale on a celý tým to prostě posunuli do jiné ligy. Letos to určitě bylo méně stresující a kontroverzní.

FERRARI

Charles Leclerc, 3. místo
Dalj sem do toho vše, ale byl to náročný závod. Byli jsme na tom dobře s teplotami pneumatik v prvních kolech, ale potom se to zhoršilo. Obzvlášť na konci jsem se hodně trápil s opotřebením předních gum a bylo těžké za sebou Checa udržet. Gratuluji Maxovi a Red Bullu k neuvěřitelné sezóně, odvedli výbornou práci a zaslouží si titul. My poslední čtyři závody využijeme k učení a práci s pneumatikami, prostě abychom se stali silnějším týmem a v příštím roce mohli opravdu pořádně bojovat. Udělali jsme dost kroků správným směrem a budeme na tom dál pracovat.

Carlos Sainz, nedokončil
Náročná neděle, je to zklamání. Když závod začal, bylo to rozhodování mezi pneu do mokra a přechodnými, ale na obou byla viditelnost nulová, což bylo to nejhorší. Zkusil jsem se dostat mimo sprej z vozu Péreze a najel do kaluže a už jsem nemohl nic dělat. V tu chvíli jsem se jen obával, aby to mě nenarazili, byl jsem v nebezpečné pozici uprostřed tratě a věděl jsem, že mě ostatní nevidí. Naštěstí se dnes nic horšího nestalo. Budeme zpět v USA. Gratuluji Maxovi a Red Bullu k titulu.

Mattia Binotto, šéf týmu
Nejprve chci pogratulovat Maxovi ke druhému titulu v pro něj skvělé sezóně. Zaslouží si ho. Pro nás ten zkrácený závod byl zklamáním, zvlášť pro Carlose, který musel na začátku odstoupit v náročných podmínkách. Charles jel dobrý závod, ale bohužel ho trápily pneumatiky. Hodně na to šlápl po prvním přezutí. Nyní se soustředíme na poslední čtyři závody, jsme připraveni v Austinu bojovat.

ALPINE

Esteban Ocon, 4. místo
Skončit čtvrtý je pro nás fantastický výsledek, zvláště v těchto podmínkách. Byl to těžký začátek s deštěm a špatnou viditelností, takže jsme se museli plně soustředit, abychom prošli brzkými fázemi závodu. Jsem rád, že se nám podařilo závodit a odměnit fanoušky, kteří nás celý víkend tak skvěle podporovali. Závodit s Lewisem [Hamiltonem] je vždy potěšením a celou dobu jsem musel řídit a dívat se do zrcátek. Gratuluji Maxovi k vítězství a druhému titulu. Zaslouží si to poté, co dominoval a jezdil skvěle v každém závodě sezóny. Z Japonska odjíždíme s velkým množstvím bodů a získáváme zpět čtvrté místo v poháru konstruktérů.

Fernando Alonso, 7. místo
Dnes to byl zábavný, ale velmi chaotický závod a jsem rád, že se nám nakonec podařilo předvést fanouškům show. Získali jsme pár dobrých bodů a myslím, že jsme jich mohli vybojovat ještě víc. Byl to těžký závod za mokrých podmínek, safety caru a červené vlajky. Došlo také k několika incidentům, o kterých jsem si jistý, že budou přezkoumány, aby se to v budoucnu zlepšilo. Nakonec gratuluji Maxovi [Verstappenovi] k vítězství v šampionátu. Celkově je to velmi zasloužené a doufejme, že příští rok bude mít větší konkurenci!

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnes to rozhodně nebyl jednoduchý závod, protože náročné podmínky přinesly všem velmi těžká rozhodnutí. Za prvé, myslím, že bylo skvělé, že jsme dnes mohli trochu závodit a odvděčit se věrným japonským fanouškům, kteří byli celý víkend vynikající. V jednu chvíli to vypadalo, že kvůli vytrvalému dešti možná nebudou žádná soutěžní kola. Jako tým můžeme být potěšeni sbírkou 18 bodů z tohoto závodu, kdy Esteban předvedl fantastický výsledek po suverénně zvládnutém závodě na čtvrtém místě a Fernando na sedmém místě. Celý víkend jsme zde byli silní v každém tréninku, takže si body, které jsme dnes získali, zasloužíme a posouváme se zpět na čtvrté místo v poháru konstruktérů. Pro tým v Singapuru i Japonsku to byly dva rušné týdny a tvrdá práce bude pokračovat, protože se těšíme na další dva závody ve dvou týdnech v Austinu a Mexiku za čtrnáct dní. Gratuluji Maxi Verstappenovi k zisku titulu. Celou sezónu byl úžasný a je radost se na něj dívat.

MERCEDES

Lewis Hamitlon, 5. místo
Nejsem frustrovaný, bylo to jako sprint závod. Myslím, že jsem udělal maximum a jsem spokojen, že jsme získali body. Byli jsme prostě pomalí na rovinkách. Blížil jsem se, opravdu jsem se snažil, ale jakmile jsem se k němu dostal, začal mi ujíždět. Přál bych si, aby ten závod byl delší, ale jsem rád, že jsme zajeli dost kol, kvůli fanouškům. I když to nebyl velký závod, vzhledem k tomu, jak dlouho museli čekal. Už se těším na další. Co se podmínek týče, restart byl skvělý. O tom je závodění, užil jsem si to, bylo to tvrdé, skoro nic jsme neviděli, opravdu jsme tam "skejtovali". Ale o tom to taky je. Myslím, že to bylo i dobře načasováno, přál bych si, abychom mohli jet déle, za šera. 

Gratuluji Maxovi. Myslím, že víme, jaké máme s autem problémy a věřím, že tým šampionů najednou není schopen postavit dobré auto. Jsem si jistý, že příští rok bude vůz lepší. Jak moc se nám podařilo potíže vyřešit, uvidíme, až bude čas.

George Russell, 8. místo
Musíme se podívat, co jsme dnes mohli udělat lépe. Myslím, že jsme měli lepší vůz, než ukazuje výsledek. Mohli jsme být šestí. Myslím, že zaseknutí v boxech mě stálo a tak je to frustrující, takže se na to podívat a jaké byly možnosti. Měl jsem pár předjížděcích manévrů a snažil se probojovat. Celkově to bylo zvláštní odpoledne a ty podmínky na začátku byly šílené. Ani ne kvůli přilnavosti, ale kvůli viditelnosti. Tyto nová auta produkují hrozně moc toho "spreje" z aut před nimi. A musíme se poučit z minulosti a incidentu s traktorem na trati za safety carem. Celkově to byly náročné závody. Nezískali jsme tolik bodů, které jsme měli získat. Takže musíme zapracovat a soustředit se na poslední čtyři závody a vytěžit z auta maximum. Samozřejmě gratuluji Maxovi k titulu, výsledek byl nějakou dobu jasný, Red Bull a on odvedli letos výjimečnou práci.

Andrew Shovlin, závodní ředitel
Gratuluji Maxovi, letos jel skvěle. Náš víkend byl náročný, ale dnes to bylo i frustrující. Auto mělo dobré tempo, ale zasekli jsme se za ostatními a neměli šanci dostat se bez DRS vpřed. Podmínky byly náročné, ale nakonec jsme závodili a potěšili fanoušky. Důležité bylo jediné rozhodnutí a to kdy přezout na přechodné. Vypadalo to, že ideální bude jet za safety carem do boxů, když se schylovalo k restartu, což bylo překvapivé vzhledem k tomu, kolik bylo vody na trati. Zavolali jsme oba a stálo nás to čas, byl by asi výš, kdybychom kolo počkali a dali mu lepší šanci bojovat spolu s Lewisem proti Estebanovi. Nicméně Lewis měl frustrující chvíle, kdy se snažil prodrat a měl dobrou rychlost. Zvolii jsme vysoký přítlak, čekali jsme déšť. Ale neměl prostě na to ho kvůli tomu, kolik jsme ztráceli na rovinkách, předjet. Takže máme dost věcí, které musíme zlepšit. A nebo alespoň dát jezdcům lepší auto pro kvalifikaci, abychom startovali výš. Čeká nás náročný víkend a příprava na Austin, snad se dostaneme do boje o podium.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 6. místo
Samozřejmě byla škoda, že jsme měli jen polovinu závodu – ale lidé na tribunách alespoň něco viděli. Čekali jsme v suchu na restart, ale myslím, že muselo být dost nepříjemné sedět pár hodin venku v mokru. Začal jsem velmi dobře – ale pak jsem se v první zatáčce srazil s jiným vozem. Opravdu jsem nic neviděl – nejsem si jistý, možná jsem dostal aquaplaning nebo jsem udělal chybu – ale ztratil jsem všechny pozice, které jsem získal a skončil poslední. Když se závod restartoval, udělali jsme dobré rozhodnutí, že jsme přešli ihned na přechodné pneumatiky. Byla to skvělá zastávka, pak jsem tlačil jako blázen a podařilo se mi předjet většinu pole. Byl to víkend snů – získat osm bodů je pro nás mega výsledek. Cítím se smutný, že jsem zde jel svůj poslední závod, ale byl to úžasný víkend a všem fantastickým fanouškům na Suzuce mohu jen říct – děkuji!

Lance Stroll, 12. místo
Než jsme vyjeli, všiml jsem si pruhu suššího asfaltu a rozhodl jsem se, že do toho na startu půjdu. Dopadlo to opravdu dobře – bylo to opravdu zábavné první kolo. V těch prvních kolech nebylo moc přilnavosti a velmi malá viditelnost; bylo to těžké pro ředitelství závodu, ale bylo jasné, že závod musel být zastaven, když Carlos [Sainz] havaroval. Nemyslím si, že viditelnost byla o mnoho lepší, když jsme závod restartovali, ale ke konci se to zlepšilo. Celkově to byl závod plný zážitků, fanoušci byli neuvěřitelní a nyní se těšíme na Austin a do Mexika.

Mike Krack, šéf týmu
Jakmile se závod konečně rozjel, bylo to skvělé, i když to nemělo dlouhého trvání. Hlavní ale je, že to poskytlo skvělou zábavu pro vždy nadšené japonské fanoušky, kteří se postavili deštivému počasí, aby zaplnili tribuny, a pro diváky po celém světě, kteří zůstali přilepeni ke svým televizorům i přes dlouhou pauzu ve vysílání. Z pohledu Aston Martinu jsme získali díky skvělé jízdě Sebastiana druhé šesté místo v řadě, podpořené dobrou strategií, když jsme po restartu přezuli ihned na přechodné a vynikající zastávkou v boxech, která mu umožnila vyjet z boxů před [Nicholasem] Latifim. Lance tvrdě tlačil na svou druhou sadu přechodných – další dobrá věc našeho strategického týmu – a skončil na solidním 12. místě.

WILLIAMS

Nicholas Latifi, 9. místo
Byl to velmi náročný závod s červenými vlajkami na jeho začátku. Udělali jsme správné rozhodnutí, když jsme hned po restartu přezuli na přechodné pneumatiky. To bylo rozhodující v tom, že jsme se dostali před vozy, které byly před námi. V závěru jsem hodně bojoval s předními pneumatikami, ale jsem moc rád, že jsem udržel deváté místo a získal své první body v sezoně. Je to dobré pro tým.

Alexander Albon, nedokončil
Měl jsem velmi dobrý start, s kterým jsem byl spokojený. Jenže pak přišel lehký dotyk s Kevinem Magnussenem. Bohužel byl tak nešťastný, že jsem kvůli němu ztratil tlak vody a musel odstoupit. Viditelnost byla hrozná. Bylo to asi to nejhorší, co jsem v kariéře zatím zažil.. Jedete 200 kilometrů v hodině a nevidíte vůbec nic. Ať už vidíte z palubních kamer cokoliv, tak ve skutečnosti je to stokrát horší.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Podmínky byly na začátku závodu ok, ale viditelnost byla dost špatná. Oba jezdci měli velmi dobré starty, jenže Alex měl smůlu a po kontaktu s Magnussenem poškodil chladič, kvůli němuž musel odstoupit. Nicholas odvedl po restartu skvělou práci a naprosto po zásluze získal své první body v sezoně. Je skvělé být zpátky v Suzuce.  

MCLAREN

Lando Norris, 10. místo
Za prvé jsem rád, že jsme dnes závodili. Japonští fanoušci tu byli celý víkend úžasní a čekali v dešti celou dobu, takže jsem rád, že jsme jim to mohli vynahradit. Samozřejmě jako jezdci chceme vždy závodit. Samotný závod byl náročný. Při prvním startu jsem ztratil hodně pozic, což byla smůla, ale pak jsem to vynahradil zastávkou v boxech a bylo dobré odvézt bod. Na závěr bych chtěl ještě Maxovi pogratulovat k zisku 2. titulu.

Daniel Ricciardo, 11. místo
Jsem rád, že jsme dnes nakonec závodili. Vypadalo to velmi nepravděpodobně, takže jako pilot, mít tu příležitost zažít trochu zábavy, jsem si užil, a ještě víc fanoušky, zvláště za takového počasí venku. Konečný výsledek záležel na tom, kdo kdy přejde na přechodné, což bylo ošemetné. Není to jako normální situace, kdy je to připravené a vy prostě jdete. Je třeba zvážit několik věcí. Myslím si, že auta, která nastoupila, jako Vettel, určitě vydělala, takže jsme dnes v tomhle ohledu prohráli. Jinak si nemyslím, že naše tempo bylo špatné, ale byl to také o zacházení s pneumatikami. Máme nějaké věci, které musíme zlepšit, ale nakonec jsem rád, že jsme dnes závodili pro fanoušky. Gratuluji Maxovi k vítězství a k druhému titulu.

Andreas Seidl, šéf týmu
Nedělní odpoledne pro nás bylo zklamáním. Na straně Daniela, přestože jsme se na začátku posunuli o některé pozice výše, byli jsme při restartu příliš konzervativní, zůstávali jsme příliš dlouho na mokrých, což vedlo ke ztrátě pozic a ztrátě bodů. Na straně Landa jsme bohužel při úvodním startu ztratili několik pozic, které jsme se poté získali zpět zastávkou v boxech ve správný čas po restartu. Celkově jsme nebyli tak konkurenceschopní, jak bychom si přáli. Nyní využijeme čas, který máme před Austinem, abychom zjistili, jak můžeme získat více. Děkuji celému týmu tady na trati, doma a HPP za dokončení těchto dvou závodů za dva víkendy. Jsem rád za skvělé japonské fanoušky, kteří mohli vidět takové závody v náročných podmínkách. Také gratuluji Maxovi k jeho druhému titulu mistra světa.

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 13. místo
Bylo to těžké odpoledne. Samozřejmě jsem chtěl skončit na bodech, takže je opravdu škoda, že jsem to dnes nedokázal. Myslím, že jsem dokázal vydat ze sebe to nejlepší, co jsem mohl, vytěžil z vozu maximum, ale zkrátka mi chyběla rychlost. Celý víkend na Suzuce byl nesmírně vzrušující, že jsem si opravdu užíval pilotování vozu na domácí trati - chci poděkovat všem fanouškům, kteří přišli podpořit mě i tým, zejména v takových deštivých podmínkách. Rovněž velká gratulace Maxovi k zisku titulu mistra světa - je skvělé, že japonští fanoušci toho mohli být svědky.

Pierre Gasly, 18. místo (po penalizaci)
Chtěli jsme zkusit něco jiného, ale na této trati je předjíždění velmi obtížné, takže i když jsem se snažil ze všech sil, nakonec mi to nevyšlo. Je to škoda, protože to bylo pro mě i Hondu speciální závod, ale zároveň je skvělé, že Max dokázal získat titul šampióna. Byl neuvěřitelný, všechno vyhrával a předváděl nejlepší výkony, měl všechny předpoklady stát se mistrem světa, takže jemu, Red Bullu i Hondě gratulujeme. Vyhrát titul na Suzuce je mimořádně speciální, takže jsem za ně opravdu šťastný.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Pro nás to byla těžká neděle, v Suzuce jsme nakonec body nebrali. Po startu z pit-lane se Pierre ihned dotáhl na startovní pole, ale zasáhl ho odtržený reklamní panel po havárii Carlose Sainze. Poškodil jeho přední křídlo a pravé kolo, ale stihli jsme to opravit ještě než byla vyvěšena červená vlajka. Po restartu byla viditelnost velmi špatná, přilnavost nakonec dost dobrá na to, aby se záhy dalo přejít na intermediate a dosahovat vyšších rychlostí než na mokrých pneumatikách. Degradace se ovšem hodně zvýšila, takže jsme zastavili podruhé, což bohužel nestačilo, aby Pierre předjel vozy před sebou.

Juki během prvního stintu ztratil dost času za Norrisem. I jeho jsme se rozhodli zastavit pro druhou sadu pneumatik do přechodných podmínek, aby mohl zaútočit na skupinku vedenou Latifim. Juki předvedl několik solidních soubojů a posouval se vpřed, ale nestačilo to na zisk bodů. V dalších závodech doufáme v lepší výsledky, nyní bychom rádi popřáli Maxovi k úžasnému druhému titulu mistra světa.

HAAS

Kevin Magnussen, 14. místo
Nedá se toho moc říci - další den s takovým počasím, což je vždy příležitost, proto ono zklamání, že z něho nedokážeme vůbec nic vytěžit.

Mick Schumacher, 18. místo
Náš vůz je zejména na pneumatikách do přechodných podmínek hodně silný, ale bohužel jsme je nasadili příliš pozdě. Ovšem skutečnost, že jsem v dané chvíli jel na třetím místě a dokonce absolvoval své první metry na vedoucí pozici, to je vždy pozitivní. Body byly na dosah, ale dnes jsme je nedokázali získat, ale určitě jsme byli dost rychlí.

Günther Steiner, šéf týmu
Dnes jsme s naší strategií skončili v hloubi startovního pole. Byli jsme příliš odvážní a zároveň neaktivní, proto jsme skončili v klasifikaci tak dole. Jak asi každý tuší, podobná rozhodnutí je vždy obtížné udělat - s odstupem času jsme vždy chytřejší. Přezkoumáme naše rozhodnutí a uvidíme, jestli si příště povedeme lépe.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 15. místo
Zejména na začátku závodu byly podmínky hodně obtížné. První kola byla dost riskantní, hlavně kvůli velmi malé viditelnosti, viděl jsem jen chvílemi. Zdálo se mi, že rychlost je dobrá, zejména když trať začala osychat, ale bylo hodně těžké předjíždět; podle mého názoru s tím bojovala celá řada pilotů, což byla škoda - já třeba většinu závodu jel za Magnussenem a nemohl se dostat dopředu. Pokud na tomto víkendu chceme hledat nějaká pozitiva, tak jsme včera byli dost blízko postupu do Q3, což je dobré. Ale je to jen malé zlepšení, musíme se v posledních závodech sezóny pokoušet o víc. Doufám, že na tom budeme moci nadále stavět v dalším závodě v Austinu a budeme tam mít dobrou kvalifikaci, kde také plánujeme nějaká další vylepšení.

Guanyu Zhou, 16. místo
I když odjíždím bez bodů, mohu najít určitá pozitiva. Bylo příjemné vidět, že jsem jim na dosah a navíc jsem i rychlý. Navíc jsem během svého prvního startu v Suzuce hodně pochytil. Celkově to byla typická neděle se změnami počasí a hodně malou viditelností. Po startu jsem se ve vlásence roztočil, což znamenalo pád dozadu. Po restartu jsme měli dvě volby, budď zajet do boxů v prvním kole a nasadit intermediates, nebo pokračovat a doufat, že se znovu rozprší. Od vozů přede mnou se zvedal vodní film, takže jsem cítil, že bude lepší druhá varianta. Udělali jsme to, ale pak jsme zjistili, že intermediates jsou jasně rychlejší. Hazard nám nevyšel, přesto jsme aspoň něco zkusili a alespoň jsem zajel své první nejrychlejší kolo. Potají doufám v lepší budoucnost, vylepšení představená tento týden, vypadají pozitivně, ale pořád potřebujeme nějaký čas, abychom se s nimi sžili.

Frédéric Vasseur, šét týmu
Byl to hodně náročný den a tým v něm zvládl těžkou práci. Nakonec jsme navzdory rychlým vozům neposkočili do TOP10; předjíždění se ukázalo jako hodně obtížné, a to i s rychlostní převahou. Po startu jsme se nedokázali dostat tam, kde bychom chtěli být. Je škoda odjíždět odsud bez bodů, musíme opět sebrat síly a dokázat, že za dva týdny najdeme v Austinu správnou notu. Víme, že náš vůz je schopen bojovat na předních pozicích středu pole, ale musíme se tam nejdřív dostat. 

Poslední moje myšlenka patří japonským fanouškům - jejich přítomnost se postarala o jedinečnou kulisu tohoto závodu, navzdory počasí. Od čtvrtka do dnešního dne byli skvělí a těšíme se, až se sem za rok zase vrátíme.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mám titul? Oh. Určitě?" Verstappen podruhé mistrem světa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 13.10.2022 17:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Hlavní tribuna a startovní rovinka v Suzuce

GRAFIKA: Startovní rošt GP Japonska po penalizaci Latifiho, Verstappen trestu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud