PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen vypálil Ferrari rybník

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ / Robert RoBertino Pavelka, 11. září 2022, 17:51 Google+

Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Itálie.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 12.09. 14:52) Napište svůj názor
Max Verstappen vítěz závodu ve Francii

Max Verstappen vítěz závodu ve Francii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull

Max Verstappen, 1. místo
Byl to skvělý den. Klíčové bylo, že jsem měl čistý start a čisté první kolo. Poté jsem se už mohl dostat do svého tempa. Byli jsme nejrychlejší na všech směsích pneumatik a ke konci už jen hlídali svůj náskok. Tohle auto je opravdu skvělé!

Sergio Pérez, 6. místo
Můj závod byl narušen v prvním stintu, kdy se mi přední brzdové kotouče až moc zahřály a my museli brzy do boxů. V tu chvíli hrozilo, že bude potřeba vůz odstavit. I po návratu na trať jsem chvíli ztrácel hodně času. V závěru jsme mohli zaútočit na Lewise, měl jsem lepší pneumatiky než on, ale k restartu závodu už bohužel nedošlo. Nebyl to pro mě dobrý víkend. Zítra budu znovu pracovat na simulátoru, abych získal zpět ztracený rytmus.

Christian Horner, šéf týmu
Podali jsme dnes jako tým skvělý výkon. Obětovat včerejší kvalifikaci se vyplatilo. Checo musel brzdy do boxů kvůli velkým vibracím pneumatiky a mírnému požáru v brzdovém potrubí, ale jeho návrat byl skvělý. Max byl dnes znovu fantastický. I kdyby měla konkurence rychlejší auto, nejsem si jistý, že by ho dokázala porazit. Zároveň šlo o smutný závod a jsme rádi, že vítězství můžeme věnovat památce královny Alžběty 2. 


Ferrari

Charles Leclerc, 2. místo
Udělali jsme maximum, abychom dnes vyhráli, ale bohužel jsme nebyli dost rychlí. Mrzí mě, že jsme našim skvělým fanouškům dnes nedali radost z vítězství. Zároveň je škoda, že jsme závod museli dojet za safety carem. A naše brzká zastávka? Rozhodli jsme se tak proto, abychom pokryli jezdce za námi. Na výkonnosti budeme dále pracovat.

Carlos Sainz, 4. místo
Když srovnám dnešek a poslední dva závody, tak dnes jsme byli mnohem konkurenceschopnější. V autě jsem se cítil jako doma. I předjíždění bylo skvělé. Měl jsem pocit, že někoho dokážu předjet v každém kole a na čtvrté místo jsem se dostal rychle. Jen škoda safety caru v závěru závodu. Byl jsem o sekundu a půl na kolo rychlejší než Russell. Pódium bylo na dohled. Musíme v téhle práci a zlepšování se pokračovat. Když budeme mít na špici obě auta, nebude to Max mít tak snadné.

Mattia Binotto, šéf týmu
Je škoda, že jsme dnes po startu z pole-position nepřivezli domů vítězství, ale Max byl prostě rychlejší. Přesto jsme udělali dobrý pokrok, který však pořád nestačí. Musíme dále tvrdě pracovat na naší výkonnosti. Stejně tak na lepší degradaci pneumatik.  


Mercedes

George Russell, 3. místo
Z pohledu rychlosti nejsme tam, kde bychom chtěli být.  Ale je důležité, že i když se trápíme, pořád dokážeme sbírat dobré body. Z posledních tří závodů byly dva velmi těžké a já v nich dokázal získat dvě podia a jedno čtvrté místo. Takovou bilanci musíme brát.

Lewis Hamilton, 5. místo
Myslím, že když hrozí, že bude závod dojet za safety carem, měl by být prodloužen. Nevidím v tom problém. Jako jezdec vždy chcete víc času. I já chtěl zjistit, jestli bych byl schopen bojovat se Sainzem o další pozici. Celkově to ale pro nás byla dobrá neděle vzhledem k tomu, kde jsme startovali.


McLaren

Lando Norris, 7. místo
Byl to dobrý den. Jsem velmi spokojený s výsledkem. Tempo bylo dnes velmi dobré. Měli jsme skončit na 5. nebo 6. pozici, ale ztratili jsme několik pozic s problémem na startu, což ohrozilo náš závod. Těžký, zvláště v den, kdy jsme mohli získat opravdu dobré body. Z tohoto víkendu však vzejde spousta pozitivních věcí. Některé dobré věci, které bychom měli zkusit použít i příště. Budeme tedy tvrdě pracovat a pokusíme se udržet tuto dynamiku několik dalších závodů.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Bylo hezké začít vepředu a dobře odstartovat. Lando vypadal, že měl špatný start, takže jsem se dostal před něj a bylo hezké být třetí, ale viděl jsem, že Max (Verstappen) je hned za ním. Já a on jsme očividně byli na jiné úrovni. Jen jsem se snažil nastavit rytmus na čtvrtém místě, ale nebyli jsme dost rychlí. Cítil jsem, že dělám dobrou práci, abych zdržel Gaslyho, ale neměl jsem moc co ukázat. Byl to rušný závod, snažil jsem se držet, dělat, co jsem mohl, a pak jsem měl pocit, že jsme se na tvrdých dostali trochu do rytmu, ale pak se motor prostě vypnul v šesté zatáčce. Musel jsem okamžitě zastavit, protože se vůz zasekl, tudíž jsem jej nemohl dopravit na bezpečné místo. Bylo by hezké získat nějaké body, ale dnes to nevyšlo.

Andreas Seidl, šéf týmu
Z Monzy máme smíšené pocity. Pozitivní je, že tempo, které jsme měli tento víkend a po celý závod, bylo velmi povzbudivé, zejména s ohledem na teplé počasí a konfiguraci s nízkým přítlakem, které nám v minulosti nepřály. Na druhou stranu, odstoupení Daniela je zklamáním, stojí nás to cenné body v poháru konstruktérů poté, co měl velmi dobrý víkend, jak včera v kvalifikaci, tak i dnes v závodě. Sedmá pozice pro Landa nás však potvrzuje jako čtvrtý nejrychlejší tým tento víkend. Pochází to z tvrdé práce celého týmu, tady i doma, spolu s našimi kolegy z Mercedes HPP. Teď máme přestávku na dva víkendy, než se vydáme do Singapuru. Zatímco práce na autě pro příští rok pokračují rychlým tempem, souběžně využiji tento čas k analýze všech dat, která jsme nasbírali v rámci třech za sebou jdoucích závodů, a uvidíme, jaké můžeme s vozem podniknout další kroky, když míříme do posledních šesti závodů sezóny. Jdeme na to.


AlphaTauri

Pierre Gasly, 8. místo
Když se podívám na výsledek, tak skončit za prvními třemi týmy je to nejlepší, co jsem mohl udělat a jsem opravdu rád, že opět sbírám body. Byl to trochu frustrující závod a myslím, že několik dalších nocí mě bude tlačit ve spánku noční můra v podobě zadního Ricciardova křídla. Zkusil jsem několik věcí, abych ho předjel, náš výkon byl konkurenceschopný, ale dneska jsem nebyl dost rychlý, abych se dostal před McLareny. Připravíme se na Singapur, víme na čem pracovat, jak se zlepšit a budeme se snažit získat další body.

Juki Cunoda, 14. místo
Startovat z posledního místa na roštu je vždy obtížné, ale myslím, že začátek závodu mi vyšel dobře, byl jsem schopen předjíždět. Pak jsem na tvrdých pneu bojoval s rychlostí - bude třeba prověřit naše dlouhodobé tempo a pokusit se to v nadcházejících závodech zlepšit.

Jody Egginton, technický ředitel
Je dobré, že odjíždíme s bodovým přídělem - Pierre zajel solidní závod. Ale zároveň je smutné, že Juki kvůli penalizacím nemohl zužitkovat svůj silný výkon, kterým se tu prezentoval. Pozice na startu mu lepší pozici při boji o body nedovolila. Pierre svedl dobrý boj s McLaren, ale bylo to dva na jednoho a zvlášť Ricciardo se nedal předjet. Strategie McLarenu dopřála Norrisovi určitý prostor k nadýchnutí, ten jsme nemohli pokrýt a tím pádem bylo o výsledku rozhodnuto. Stručně řečeno - je dobré, že znovu bodujeme, ale musíme do popředí dostat obě auta, abychom se v Poháru konstruktéru zlepšili, to je teď jedna z klíčový oblastí, na níž se musíme zaměřit.


Williams

Nyck De Vries, 9. místo
Jsem šťastný. Důležité bylo, že jsem dobře odstartoval a měl čisté první kolo. Poté jsem se dostal do vláčku DRS, což mi pomohlo. I tak si myslím, že naše tempo bylo silné. Jako tým jsme zároveň udělali dobrá strategická rozhodnutí. A že jsem byl zvolen jezdcem dne? Je to skvělý pocit. Snad mi tenhle výsledek pomůže získat sedačku pro příští rok. Dnes se mi každopádně splnil sen a mám radost, co jsme v tak krátkém čase dokázali. Užiju si to.

Nicholas Latifi, 15. místo
Měli jsme pomalou zastávku v boxech. Od té chvíle jsme neměli o co hrát. Byli jsme rychlí na rovinkách, ale měli jsme problémy s brzděním a v zatáčkách. Za pár týdnů navštívíme Singapur.

Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Nyck byl působivý. Odvedl skvělou práci. Naordinovali jsme mu ambiciózní strategii, přičemž safety car ho v závěru závodu určitým způsobem ochránil. Stejně tak i jeho přehřívající se brzdy. Nicholas měl smůlu v první zatáčce. Poté ukázal dobré tempo na tvrdých pneumatikách, jenže to nestačilo k tomu, aby smazal ztrátu z prvního kola. Je fajn zakončit třetí závod ve třech týdnech dalším bodovým ziskem, Teď si odpočineme a budeme připraveni na vyvrcholení sezony.


Alpine 

Esteban Ocon, 11. místo
Dnes to byl náročný závod a je samozřejmě zklamáním, že jsem nakonec skončil jen jednu pozici od bodů. Auto fungovalo dobře a měli jsme dobré závodní tempo, které jsme nebyli schopni předvést v provozu před námi. Přeorientujeme se a maximalizujeme vše pro zbývající závody od Singapuru a dále. Těším se na malou pauzu, abych se vzpamatoval z tří závodů za sebou a plně se připravil na další závody, kde se pokusíme dostat oba vozy zpět na body v našem boji o čtvrté místo v poháru konstruktérů.

Fernando Alonso, nedokončil
Dnes to byl náročný závod a zdálo se, že je pro nás těžké na rovinkách držet krok s vozy před námi. Poté jsme museli auto odstavit s podezřením na problém s tlakem vody, ale musíme prozkoumat, proč se to stalo. Bojovali jsme v první desítce a doufal jsem, že uvidíme šachovnicovou vlajku a budeme na bodech, ale dnes tomu tak nebylo. Byly to dlouhé tři týdny; tým pracoval velmi tvrdě a zaslouží si krátkou přestávku. Dobrou zprávou je, že jsme stále vepředu v boji s McLarenem o čtvrté místo, takže jedeme do Singapuru s cílem být znovu v první desítce.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Určitě jsme zklamaní, že jsme nezískali body v dnešním závodě, kde Esteban skončil na jedenáctém místě a Fernando ze závodu odstoupil, zatímco byl na konkurenční pozici. Vypadá to, že jsme ztratili tlak vody v jeho autě, což znamenalo, že musel zastavit, a my provedeme naše normální vyšetřování, abychom zjistili příčinu a řešení do budoucna. Na Estebanově straně se během jeho druhého stintu dostal do silné pozice – byl o jednu sekundu na kolo rychlejší než ti před ním – a před závěrečným Safety Carem by bojoval o body. Je škoda, že závod neskončil pod zelenou vlajkou a jsem si jistý, že můžeme najít lepší způsoby, jak zlepšit podívanou na závodění v těchto typech scénářů. Jako tým bychom se měli zamyslet nad pozitivy, a když se podíváme na poslední tří víkendy, získali jsme 26 bodů, což je dobrý výkon a pro šampionát velmi cenné. Koncem měsíce se vrátíme silnější do Singapuru, kde nás čekají další vylepšení vozu.


Haas

Mick Schumacher, 12. místo
Vzhledem k tomu, že jsem toho tento víkend moc nenajezdil a navíc měl obtížnou kvalifikaci, abych se nakonec dostal na dohled bodům - dokonce myslím, že mentálně už jsem na nich byl - to nebylo vůbec špatné zlepšení. Williams byl na rovinkách superrychlý, dokonce i při DRS se vzdaloval, takže jsem to musel všemožně zkoušet a nakonec se to povedlo. S předvedeným výkonem jsem celkově spokojen, na trati se mi vedlo, bojoval jsem s ostatními na stejných pneumatikách a nijak jsem neztrácel.

Kevin Magnussen, 16. místo
Hned na začátku závodu v 1. zatáčce jsem dostal ránu zezadu na difuzor, a ten se poškodil - pak už jsem byl pomalý. Poškození bylo příliš velké a přesně nevím, jaký dopad vlastně mělo, proto to nebyl nejlepší den. Vždy doufáte, že ten následující závod bude lepší, Singapur pro nás bude nejspíš vhodnější, takže se těším.

Günther Steiner, šéf týmu
Tento závod pro nás ovlivnili funkcionáři. Kevin měl na startu incident, když do něj soupeř narazil zezadu a poškodil mu difuzor. Dostal penalizaci, protože se nevešel na trať - nemyslím, že by šlo o spravedlivé potrestání. O konci závodu asi není třeba debatovat, stalo se to, co se stalo, ale nemyslím, že by to bylo řešeno správně. Mick odvedl fantastickou práci a vyšplhal se na 12. místo, což bylo vzhledem k jeho malému vytížení na trati výborné.


Aston Martin

Lance Stroll, nedokončil
Měli jsme nějaké problémy s autem, tak jsme se rozhodli odstoupit a starat se o motor. Je škoda, že jsme tento víkend nemohli být více v mixu, ale tak to v F1 někdy bývá. Musíme se podívat na to, proč to pro nás na této trati bylo tak složité, a zjistit, co se z toho můžeme naučit. Myslím, že za pár víkendů budeme konkurenceschopnější v Singapuru, což je úplně jiný okruh než tady.

Sebastian Vettel, nedokončil
Bohužel jsme měli problém s ERS a museli jsme zastavit auto. Předem jsem si všiml poklesu výkonu a pak mi bylo řečeno, abych zastavil. Celkově to pro nás byl prostě náročný víkend. Doufal jsem ve slušný závod, ale měli jsme problémy s tempem a pak jsme měli problém, který nás donutil odstoupit. Atmosféra však byla fantastická, takže obrovské díky fanouškům za podporu tento víkend.

Mike Krack, šéf týmu
Lance v prvních kolech tvrdě bojoval a jel až na desáté místo, ale na této trati jsme neměli úplně tempo a jak závod postupoval, bylo jasné, že body jsou mimo dosah. Do konce zbývalo 14 kol a preventivně jsme vyřadili Lance, abychom ušetřili najeté kilometry motoru. Sebastianův závod byl relativně krátký, když byl nucen odstoupit v 11. kole s podezřením na problém s ERS. Než se objevil kouř, ztrácel výkon a požádali jsme ho, aby zastavil auto. Přesuneme se na konci tohoto měsíce do Singapuru – okruhu, kde očekáváme komplexnější představení.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen vypálil Ferrari rybník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 12.09.2022 14:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nyck de Vries zajel debut na podtrženou jedničku

GP ITÁLIE: Na Monze vyhrál Safety Car, za nímž dorazil do cíle první Verstappen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

  2. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  3. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  4. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  5. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  6. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud