"Vyhráli bychom, i kdyby Leclerc nehavaroval," věří Red Bull

Petr Hlawiczka, 26. července 2022, 07:00 Google+

Max Verstappen po nehodě Charlese Leclerca ovládl Velkou cenu Francie 2022, ovšem Red Bull věří, že by ji vyhrál i tehdy, pokud by pilot Ferrari žádnou chybu neudělal. Jaké má pro to argumenty?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 30.07. 03:46) Napište svůj názor
Leclercovo Ferrari po nedělní nehodě v Paul Ricard

Leclercovo Ferrari po nedělní nehodě v Paul Ricard | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Leclerc vedl po celou dobu od startu až do 18. kola, kdy po přetáčivém smyku skončil ve zdi a na trať už nezvládl vycouvat. Verstappen už měl v té chvíli za sebou první zastávku, ale podle Red Bullu s pneumatikami žádné větší potíže neměli.

"Jejich degradace byla nižší, než jsme před závodem očekávali, abych byl upřímný. Před závodem jsme se přikláněli spíše ke dvěma zastávkám, ale jak vzhledem k jeho vývoji jsme se začali přiklánět spíše k jedné zastávce," popisuje šéf rakouské stáje Christian Horner.

Max se po celou dobu dokázal Charlese držet, po vyjetí z boxů zajížděl velmi rychlé časy, které zaručovaly, že se jeho soupeř po zastávce propadne až za něj. Ferrari nebylo spokojeno s chováním tvrdé směsi, na kterou měl přejít - data ze Sainzova úvodního stintu poukazovaly kromě přirozeně pomalejších časů nečekaně i na horší životnost. Proto chtělo vydržet na trati co nejdéle i za cenu ztráty pozice. Věřilo, že se v závěru díky výhodě čerstvých pneumatik dostane znovu do čela.

"Rozhodli jsme o tom v 15. kole, kdy jsme na trati spatřili trochu místa, do kterého by se mohl Max propadnout. Stiskli spoušť a v polovině kola už měl Max zajištěnou pozici na trati [před Leclercem]. Z tohoto pohledu už šlo tedy jen o to, aby hezky zahřál pneumatiky. A v následujícím kole Charles havaroval," popisuje Horner.

Jak by Maxovi držely pneumatiky a jak by dopadla závěrečná bitva, kdy by na něj Leclerc s velmi rychlým vozem na čerstvé směsi útočil, to už se nedovíme. Red Bull nicméně věří, že by i tak vyhrál.

"Bylo to zajímavé, protože Max se dokázal dlouhou dobu těsně držet Charlese, aniž by teplota pneumatik vystřelila k neuvěřitelným hodnotám. Jak jsme viděli v ostatních částech víkendu, tak jsme byli velmi rychlí v druhém sektoru, podobné to bylo v prvním a jen o něco pomalejší v třetím, kde jde zejména o 11. zatáčku," popisuje šéf Red Bullu.

"Ale závod probíhal dobře, držel se jej v DRS zónách. Žel se nemohl dostat dostatečně blízko v šesté zatáčce vedoucí na rovinku, aby skutečně dokázal využít výhody DRS, proto jsme se zaměřili na získání pozice na trati," pokračuje 48letý Brit, jenž v letech 1997 a 1998 závodil ve Formuli 3000.

img-responsive

Red Bull věří, že by na tvrdých pneumatikách své vedení ubránil | foto: Red Bull Content Pool

Pokud by Leclerc nehavaroval a bez problémů zamířil do boxů, "dokázali bychom se celkem v pohodě ubránit díky rychlosti, kterou jsme měli v 2. sektoru. Opět vidíme, že to je tady mezi těmito dvěma týmy s velmi odlišným přístupem k dosahování časů na kolo hodně vyrovnané," poukazuje Horner.

Ferrari: Byli jsme lepší než Red Bull, Charles bylo 0,2 - 0,3 s rychlejší
Podle Mattii Binotta mělo Ferrari nižší degradaci než Red Bull a bylo velmi rychlé: "Opět si myslím, že šlo o dobrý víkend z pohledu rychlosti. Auto se ukázalo být velmi konkurenceschopné. Myslím, že to Carlos [Sainz] svým závodem předvedl."

"Charles vyhrál kvalifikaci a v závodě vedl. Myslím, že jsme měli nad Red Bullem navrch, pokud jde o degradaci. Max musel v 15. kole do boxů, my jsme mohli svůj stint prodloužit a také jsme to dělali," vysvětluje šéf Scuderie strategii svého týmu.

"Když Max zastavil, začal se potýkat s degradacemi pneumatik. Charles na něj získával dvě nebo tři desetiny na kolo. Znovu tedy prokázal, že máme skvělé auto, které je k pneumatikám šetrné a že piloti také odvádějí dobrou práci. Z Le Castellet odjíždíme s plnou důvěrou v náš balík, ve schopnosti našich jezdců a v naši rychlost," uzavírá Binotto.

Šéf Mattia Binotto se svým zklamaným pilotem Charlesem Leclercem

Šéf Mattia Binotto se svým zklamaným pilotem Charlesem Leclercem | zdroj: Formula1.com

Vytisknout

Diskuze: "Vyhráli bychom, i kdyby Leclerc nehavaroval," věří Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 30.07.2022 03:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Mattia Binotto po závodě ve Francii

Massa varuje Binotta. A co mu radí?

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

"Zaspal a přišel o jistý bronz!" kritizuje Marko Péreze. Šéf F1 pochválil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. "Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud